Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rex_Rolfo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:32

Bekijk het van de andere kant. MP is ook een gewild medium om "per ongeluk" meegenomen spullen te verkopen. Als er een motorfiets wordt gestolen is de eerste reactie "hou mp in de gaten voor motor of onderdelen". Dan kan ik me wel voorstellen dat iemand mp in de gaten houdt als het om een vrij kenmerkende jas gaat.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:06

Veriye schreef:
gereageert of ze er nog zijn

Ik vind het ook zo raar als mensen een bericht sturen met alleen maar "is het nog te koop?". Ja deuh, de advertentie staat online, niet op gereserveerd, dan kun je er vanuit gaan dat de kans groot is dat het nog te koop is. Dan stel je toch ook meteen je 2e vraag?

Of meteen de 2e vraag, als het toch net verkocht is krijg je het ook wel te horen.

In dit geval zou ik dus iets schrijven als "zijn de kippen nog te koop? Zo ja, kunnen we er zaterdag om komen?". Of "Ik heb interesse in deze kippen, is het mogelijk die zaterdag op te halen?"

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:15

Heb ik eigenlijk weinig last van. Maar dan nog is het toch makkelijk zat om meteen je 2e vraag erbij te zetten? "Kan ik dan komen kijken", "ik heb er xx Euro voor over" oid. Ik neem tenminste aan dat als het antwoord van de verkoper positief is dat je niet alleen maar terug schrijft "oké bedankt, wilde ik even weten" ;)
Laatst bijgewerkt door Rex_Rolfo op 02-11-19 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:49

petra8 schreef:
Heeft hij nou wel of geen reader? ;-)

Jij kent m al? Als je er op in gaat krijg je waarschijnlijk geen rekeningnummer maar een link. Volg die link, doe wat gevraagd wordt en je overvolle bankrekening loopt 'vanzelf' leeg.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:58

Jij vraagt om een bod. Moet je niet miauwen als je een bod krijgt. Natuurlijk begint iemand vrij laag, zou dom zijn om het anders te doen. Gewoon netjes bedanken voor het bod maar dat je meer aan .. euro zit te denken.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 15:15

Wat is debiel? Een erg lage prijs bieden of iets willen verkopen maar géén prijs willen noemen? Eerlijk gezegd vindt ik dat laatste debieler dan het eerste ;)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:34

01San schreef:
Ik heb een paar zoekopdrachten staan.. maar ik vind het zo irritant dat heel je mailbox daarvan vol stroomt.
Weet iemand of er ook een optie is zodat je geen emails meer krijgt over je zoekopdracht?

Uitschrijven van e-mails over bewaarde zoekopdrachten? Dat kan met behulp van de link "Zoekopdracht verwijderen" in de betreffende e-mail.

Je moet dan handmatig zoeken, als je de complete url ergens opslaat hoef je niet de hele zoektocht opnieuw aan te klikken. B.v. Haflingers 7-10 jaar is dan https://www.marktplaats.nl/l/dieren-en- ... rs/#f:2805

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:45

Je kunt je voor veel mails afmelden, maar zover ik weet niet de zoekopdrachten. Dat is namelijk precies de functie ervan ;)

In de app op mobiel heb je bij Mijn Marktplaats je laatste zoekopdrachten staan. Met ster rechts aangevinkt krijg je e-mails, niet aangevinkt = niet bewaarde zoekopdracht = geen e-mails. Maar als je een bepaalde zoekopdracht regelmatig aantikt komt ie steeds weer bovenaan te staan en blijft dan in die lijst recente zoekopdrachten. Iets anders zou ik zo ook niet weten.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:07

01San schreef:
Oja ik snap het, jammer!
Omdat ik al een melding in de app krijg , vind ik nog een extra e-mail overbodig :)

In je mailprogramma een berichtregel instellen dat de mails met afzender "marktplaats.nl" en onderwerp "nieuwe resultaten ..." automatisch verwijderd worden.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:15

Alja schreef:
Je moet toch in de kleren enzo zijn

Hoezo? Gun je koper gewoon eens een verrassende zaterdagochtend :+

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 12:24

De maximale maten en gewichten en daarbij hoorend prijs staat gewoon op www.postnl.nl

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 13:06

Ligt aan het product. Makkelijkste is vaak een grote doos, lege ruimte opvullen met kleine doosjes en/of die lucht gevulde kussens/zakken die online verkopers veel gebruiken. Recycling optima forma :)

Eventueel bij een elektronica zaak oid vragen "ik zoek doos minimaal 60 x 50 x 50 (of net wat de maten zijn), hebben jullie toevallig iets liggen?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 23:25

maaike5581 schreef:
Ineke2 schreef:
Dat snap ik Tallie, mijn antwoord was niet mis te verstaan en dat voor 10 euro he -O-

Met die nep link trekken ze je rekening leeg.

Precies, niet voor 10 euro, voor elke cent die op je rekening staat!!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:17

Equipro schreef:
want als hij zaterdag verstuurd is, kan hij maandag bezorgd worden.

Meestal worden pakketten die op zaterdag op een PostNL punt worden afgegeven maandag einde dag opgehaald voor het sorteercentrum. Dus wegbrengen vrijdag 6 uur (als het busje net is geweest) of maandag half 6 (kan nog net mee, tijd afh. van punt) gaat allemaal maandag einde middag naar het sorteercentrum. Kan uiteraard per PostNL punt verschil in zitten maar in veel gevallen moet je daar mee rekenen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:01

Siersma schreef:
Ik had laatst wat op zaterdag besteld en dat werd op maandag bezorgd. Ik ging ook uit van dinsdag dus werd blij verrast

Bij een grote webshop of particulier? Daar zit namelijk wel een verschil in ;)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:13

Of iemand die wat veel op zaterdag gewerkt heeft ;)
Maar dan zet 15 euro ook niet echt aan. Ik zou er nadrukkelijk op wijzen dat versturen niet garandeert dat de envelop met geld ook daadwerkelijk aankomt en dat het voor jouw alleen maar telt als ie aankomt. Mocht koper dat risico niet willen lopen dan overmaken. Desnoods door de contanten aan de buurman te geven, dat de buurman het even overmaakt.

Dat laatste heb ik ook wel eens meegemaakt, beetje omslachtig maar werkt wel. En spaart kosten voor een postzegel. Doet me denken aan vroegûh in Frankrijk. Kon je op zondag alleen tanken met pin maar automaat pakte toen nog geen NL pasjes. Even wachten tot er een Fransoos komt tanken, 100 Frank in de hand duwen en hem voor je laten tanken. Die avonturen heb je tegenwoordig (jammer genoeg?) niet meer :o

Grace schreef:
Ik heb nu een advertentie op mp staan voor stalling van een merrieveulen. Krijg ik van iemand met een verdachte naam, die nog maar 4 mnd op mp zit en 250km verderop woont. "Is stalling er nog. Mag ik de locatie aub". (Plaatsnaam staat er bij)

Ja daaag ga echt niet zomaar mijn adres geven.

Gewoon plaatsnaam nog een keer noemen (soms lezen mensen er overheen), zeggen dat er nog een plek vrij is (als dat zo is) en een korte omschrijving van de locatie geven. Een wei die ook in een natte periode vrij droog blijft met een schuilstal, paard komt in groep met drie andere paarden te staan of zo. Dan de vraag terug stellen naar het paard dat hij wil stallen, van welke maand, welk formaat enz. Afhankelijk van reactie inschatten hoe je verder gaat.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 15:33

Je jas is Cheryl geen 80 euro waard. Drie opties:
a) accepteren of tegenbod doen
b) hopen dat er iemand komt die deze jas wel 80+ waard vindt
c) zelf houden

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:31

Marocje schreef:
Gister kon ik wat ophalen. Krijg ik s avonds een bericht: ‘sorry dat ik het zeg, maar je bent een mooie vrouw’

Dat compliment heb je toch maar mooi te pakken :D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:36

NNikki schreef:
Heb rekeningnr doorgegeven en gevraagd of ze het kon overmaken maar ze wil het via betaalverzoek doen.

Betaalverzoek via markplaats (onderaan bij berichten)?
Zie https://help.marktplaats.nl/help/accoun ... -berichten

Als de 'koper' jouw een link wil sturen dan is het meestal foute boel (phishing).

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:56

Romy1234 schreef:
Dat weet ik dus niet goed, haalde mijn telefoon uit mijn jaszak en zag dat ie een nummer belde, volgens mij hoorde ik iets van dit nummer is niet in gebruik maar weet ik niet zeker want heb meteen weggedrukt.

Dan valt het waarschijnlijk mee. De "echte" hoge-kosten-terugbelnummers laten een bandje horen om je aan de lijn te houden. Om te beginnen met een beltoon, jij denkt dat je nog wacht tot de telefoon wordt opgenomen, in werkelijkheid loopt de teller al.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:27

bloementje3 schreef:
Meneer heeft wel de slippers betaald een meegenomen

Voor of nadat je hem ermee om zijn oren had geslagen? ~~}>

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:06

Alja schreef:
Iemand ervaring met een spiegel verzenden ?

hoe groot is die spiegel?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie