Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Sica, Mjetterd, ynskek, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Giolli, Mondy, Dani

Matheno

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:00

Ik lees weer graag mee! :-D

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:07

future_vet schreef:
Helaas laatst een hele vervelende situatie meegemaakt. Lang verhaal, have fun...

Wij verkochten een dure smartphone. Veel fraudeurs op marktplaats die we gelukkig wel goed konden herkennen op marktplaats. (Ja ook jaren al een account maar perce gelijk oversteken willen gebruiken etc etc).

We hadden een potentiële koper die graag wilde komen.
s avonds kwam hij met zijn vader langs. Telefoon hadden we in het doosje zitten en los een hoesje erbij. Hij bekeek de telefoon en wilde hem wel graag hebben. Maar ze moesten wel nog even pinnen. (Snap ik aan de andere kant wel, want je weet niet bij wie je binnenstapt). Mijn vriend legde de weg uit waardoor we eigenlijk afgeleid waren van de telefoon. Ze gingen de deur uit op weg naar de pinautomaat.
Op het moment dat ze de deur uitlopen gaat het scherm van het toestel aan. Mijn vriend roep “sh*t, hij is verwisseld”. Toestel zat ineens in het hoesje en omdat ze dus moesten pinnen had ik argwaan, daarnaast leek het dat het scherm heel anders eruit zag dan normaal. Allemaal talen te zien en Nederlands zagen wij er niet 1.2.3 tussen staan. Gezien ze pas net de deur uit waren riep ik “Bel 112 en ga er achteraan”. Het moeilijke was vooral dat het serienummer er niet meer achterop staat tegenwoordig. check maar eens YouTube filmpjes van namaak iPhone X, bijna niet te onderscheiden van echt..

Mijn vriend komt ze nog tegen (al bellend met de politie, die we uiteraard meteen hebben gezegd geen levensbedreigende situatie). Toen kwam er twijfel. In de adrenaline heeft mijn vriend toch geroepen van blijf staan en geef mijn telefoon terug. Vader en zoon verbaast, boos en kwamen mee terug naar voor het huis. Ze ontkende en wij begonnen ook te twijfelen. Politie kwam ook want dat wilde de vader graag, en wij ook want er was een niet chille sfeer ontstaan.

Lang verhaal kort. Toen de agenten er waren konden wij even binnen goed checken. Agenten waren er namelijk nog niet zo 1,2,3 van overtuigd dat het een misverstand was. Ze hadden dit eerder meegemaakt. Telefoon was niet verwisseld. Wij hebben ons heel erg schuldig gevoeld. Maar op dat moment leek het gewoon echt zo. We wisten niet zeker of het ons toestel was, en voor het zelfde geld was hij wel verwisseld en waren wij honderden euro’s armer. Hij voelde ook veel lichter aan. (Ons nieuwe toestel is een stuk zwaarder).
Uiteindelijk opgelost door toestel voor stuk minder aan ze te verkopen.

Moet zeggen dat ik er echt slecht van geslapen had.

1 ding geleerd. Ik verkoop nooit meer zo’n smartphone op marktplaats.

Jeetje wat een verhaal. Dan zit de schrik er goed in.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:25

Heb een bod gedaan op een relatief dure camera, en het is geaccepteerd. Nu moet het aangetekend verzonden worden want het is zo'n 2.5 uur rijden verderop.. Ben wel een klein beetje nerveus haha. De verkoper heeft goede recensies en is al 13 jaar lid, dat scheelt.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:30

Nientsje schreef:
Tica_81 schreef:
Oh, waar heb je die gekocht? :+ ;)

Zeeman :') :))

Oh echt? Wanneer precies? Mega gaaf!
Zie het op de website niet staan, weet iemand of ze die nog in de winkel hebben?

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:57

theadora99 schreef:
Het dekbedovertrek heet sleeptime autumn owl. Graag gedaan :)

Thanks!

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:14

Romy1234 schreef:
Ik heb contact met iemand gehad die chaps van mij wou overnemen via de app.
Ze wou eerst ophalen dus mijn adres gegeven dat het prima was, toch verzenden, tikkie gestuurd en daarna niks meer gehoord.
Telefoon is uitgeschakeld want krijg maar 1 vinkje, via marktplaats vandaag mail gehad dat dit mogelijk fraude is en diegene op Mp geblokkeerd is.

Kan diegene nu wat met mijn adres of tikkie gegevens?

Edit, wordt nu ook in ene gebeld door nummer uit Algerije, 2 verschillende nummers want de 1e gelijk geblokkeerd maar nu net door een ander nummer wat ik ook gelijk geblokkeerd heb.
Bij 1e gemiste oproep per ongeluk op terugbellen gedrukt, is dit erg?

Is er ook opgenomen bij het terugbellen? Want dan zou je nog weleens hoge kosten kunnen krijgen. Ik denk niet dat deze telefoontjes in verband staan met de koper, want deze telefoontjes komen helaas heel veel voor.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:54

Ceetje_bokt schreef:
Een wat?? Kantooradres?

Hihi, dat dacht ik ook

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:24

dalena schreef:
Reactie op psp: 20 Euro alsjeblieft accept.
Ik woone in kamp AZC. Kinder blij.. please please...

Wat doen jullie hiermee?

Lastig.

Als het kamp enigzins dichtbij voor mij zou zijn, en het bedrag wat ik in mijn hoofd had sowieso al niet te hoog was, dan had ik het gebracht met een lekker pak koekjes erbij.

Ik heb net mijn Panasonic camera op MP geplaatst. Ben benieuwd hoeveel spam berichten er dit keer komen.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:19

Suzanne F. schreef:
Ik was ook bijna mijn account kwijt laatst. Is maar goed dat ik die controle met sms had ingesteld. Ik kreeg een sms’je met een code die je moest invoeren om je wachtwoord te wijzigen. Toen heb ik meteen zelf ingelogd en snel mijn wachtwoord veranderd. Hackers jagen echt op accounts die al langer dan 10 jaar bestaan.

Oei, dan mag ik mijn account ook wel in de gaten houden. Account is 12 jaar met allemaal 5 sterren reviews.

Gisteren een goede verkoop gehad. Iemand bood op een camera van mij. Deal snel gesloten, meteen betaald en heb het nu op de post gedaan. Ging het maar altijd zo.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:54

Grapjassen.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:02

bridgetF schreef:
Helaas, heb ik voor 1,5 week geleden iets gekocht. Het is verzonden met brievenbus post. Niet ontvangen.

Tja ik kan het de verkoper niet kwalijk nemen dat postnl er zo'n zooitje van maakt. Maar ik vraag me wel af, wat doet postnl eigenlijk met al die zoekgeraakte poststukken. Er zit geen trackentrace op, dus ze gaan het niet proberen te zoeken, dus je hebt letterlijk pech. Beetje raar, want ergens moet het toch zijn en zo wordt ook nergens genoteerd als er veel verdwijnt bij een bepaald punt of persoon.

Als je zo leest verdwijnt er zo veel, dan heb je toch ergens een stelling vol met artikelen /poststukken waarvan afzender of geadresseerde niet goed leesbaar is. Wat zouden ze daar nu mee doen?
of zou het echt kwijt zijn of huh toch gejat door personeel.

Tja, ik had het ook eens met een aantal scapa dekjes. Moest verzonden worden naar Frankrijk, maar helaas, pakket zoek geraakt. De koper in kwestie was mij ook meteen aan het zwart maken op Facebook, terwijl ik toch echt een T&T had. PostNL kon er helaas niets aan doen werd mij toen telefonisch gezegd.

Eind van de rit; geld kwijt, dekjes kwijt, want ik wilde de koper nog wel wat tegemoet komen tegen de chantage ..

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:36

dalena schreef:
Nou toch opgelicht. Volgende keer ga ik dus niks meer kopen van iemand die zo kort actief is. Jammer voor de mensen die wel gewoon te vertrouwen zijn, maar ik durf het niet meer :(

Wat balen .. :-(

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:56

Aatrox schreef:
Is er iemand in de buurt van Ospel die iets op wilt halen voor mij en opsturen?

Mevrouw wilt het niet zelf verzenden maar staat niks anders 2e hands online.. en wil het graag hebben.

Als het in Espel was dan had ik het gedaan. ;-)

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:27

just_kiki schreef:
Huh?

[ [url=m/cVsIPF.png]Afbeelding[/url] ]

Zou ik gehackt zijn??

Hm, dat online betaalplatform staat in principe los van Marktplaats.
Heb je de gelijk oversteken functie recent gebruikt?

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:31

Bij mij geldt opgehaald = verkocht, dus ik zou mijn verlies van 100 euro nemen. Al erg aardig van de verkoper dat ze akkoord ging met 2 weken wachten.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:03

Ik heb een topervaring achter de rug.
Iemand had een lens te koop die ik al een poosje wilde voor een bijzonder laag bedrag.
Dacht eerst dat het een scam zou zijn dus heen gereden.

Aardige man, lens in topconditie, prachtig bedrag!
Ik blij!

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:08

upendo schreef:
Heb iets te vaak meegemaakt dat spullen "nooit aankwamen".

Als dat gaat om bedragen van 30 - 50 euro voor een duur bit waarvan ze persé wilden dat het in de brievenbus ging (toendertijd nog geen brievenbuspakjes) en er daarna verwacht werd dat er een compensatie tegenover stond... Heb ik mijn les geleerd.

Hier idem, 5 zo goed als nieuwe scapa dekjes, moest verzonden worden naar Frankrijk.
Verzekerd vonden ze teveel geld. Nou je raadt het al.. Pakketje nooit aangekomen, PostNL kon niets betekenen. Had gezegd dat het hun risico was en vervolgens hebben ze me zwart gemaakt op Facebook. Toch maar 50% verlies genomen achteraf, maar echt.. doodzonde.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:50

Ik ben ook zo'n persoon die dat eronder zou zetten ....

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:01

petra8 schreef:
Matheno schreef:
Ik ben ook zo'n persoon die dat eronder zou zetten ....

Ik zou dat zelf niet durven maar ben wel heel erg blij wanneer iemand dat doet!

Laatst nog; iemand verkocht mini dingetjes van Rituals. Van die dingen die je weleens gratis bij je bestelling krijgt. 1 van de dingetjes was een soort body spray van enkele milliliters. Nieuwprijs is ongeveer een tientje. Door de foto leek het net alsof het de grote was, dus iemand bood 7,50.

Tja, dan reageer ik altijd meteen .... ;-)

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:30

Ik denk dat de bieder niet op de hoogte was van de mini varianten, en daarom dat bod deed.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:40

Siersma schreef:
Mijn vent heeft nu iets gevonden op mp dat 500€ moet kosten. Maar de verkooer woont 300 km van ons vandaan. Nou had mijn vent een vrachtrijder gevonden die volgende week daar in de buurt moet zijn, voor 70€ neemt ie t mee. Maar dan moeten we wel ff die 500 overmaken naar de verkoper omdat de vrachtrijder zoveel geld niet mee wil. Maar ik durf dat niet, ik ken die verkoper niet en straks is t een oplichter. Mijn man heeft wel alle gegevens van de verkoper maar ik rij er toch liever heen. Rit van 4 uur enkel, want moet met vrachtwagentje. Ben ik te wantrouwend?

Waar is het in de buurt?
Misschien kan iemand van ons helpen

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:07

Amado7 schreef:
Heb dit gezegd. Krijg nu terug:
Het geld wordt je cash overhandigd in een enveloppe die door een UPS-postbode naar je huisadres wordt gestuurd. UPS EXPRESS stuurt de afhaalservice. TNT naar uw huisadres om het pakketje op te halen en vervolgens naar mij te sturen op mijn postadres de zending is op mijn kosten, De manier van werken is veilig en beveiligd, Maar ik wil uw zending nu maken zodat u uw geld vandaag nog ontvangt, is dat ok

Hahaha, deze oplichting proberen ze ook vaak bij camera spullen die ik verkoop.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:03

onpaard schreef:
Vraagje, als er via marktplaats is betaald. Kan je dan je item al verzenden zonder dat het al op je eigen rekening staat?

Ja, dat doe ik in principe wel.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:45

Deze snapt tenminste dat je als particulier geen factuur met BTW opstuurt. Die vraag heb ik wel een aantal x gehad :')

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:40

Poekkie schreef:
Dat hierboven is een beetje dezelfde redenatie als verkopers die een bedrag X vragen omdat ze er bedrag X+Y voor hebben betaald terwijl het artikel nieuw in de winkel zelfs goedkoper te krijgen is dan bedrag X. Soms zijn er kopers en/of verkopers die halsstarrig vasthouden aan het bedrag dat ze over hebben of het bedrag dat ze hebben betaald zonder even realistisch naar de marktwaarde te kijken. Ik vraag me steeds af of die personen uiteindelijk succes hadden :)

Ik was op zoek naar een paar Sprenger Bow Balance. Op MP netjes een bod gedaan, maar diegene werd boos want maar 1x gebruikt en wilde dus zo goed als de nieuwprijs. Nieuw zijn ze nu in de aanbieding bij Hypostore en nog lager dan haar vraagprijs. Dan koop ik wel nieuw!

--