Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 22:19

Cioccolato schreef:
Ik vind het betaal systeem via marktplaats juist fijn werken en koop er graag mee. Als een verkoper daar niet mee akkoord gaat, zoek ik wel iets anders..

Ik ook hoor, ik gebruik meestal gelijk oversteken, tenzij ik wat verkoop en de koper het prima vind om MP standaard betaalverzoek te gebruiken. Koop ik zelf wat, dan altijd gelijk oversteken! Ik heb ook 5 sterren en geef het geld vrij zodra het pakket binnen is, tot nog toe wordt dat gewoon goed vertrouwd door verkopers.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:56

GabberGill schreef:
ik had vandaag een superreactie op mijn schokbrekers

schokkend! :+

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:46

x_ankieee schreef:
Wanneer je een product verkoopt omdat je het niet meer past - en dit ook aangeeft in de ad - en mensen dan vervolgens alsnog vragen om een aan foto? Ga me er toch niet meer in wurmen, dat is de rede dat ik het weg doe... :')

Dat ja, ook al zoooooooooo vaak gehad!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:38

Vertel eens, waar ga ik de mist in?
VP voor het Jack was €25, ik bood eerst €15 ex verzenden en later €25 incl. Verzenden, met de uitleg waarom ik niet VP bied.

Afbeelding

Ik snap er niets van.
Laatst bijgewerkt door Polly op 16-11-19 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: privé communicatie verwijderd

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:58

DeMolenhoek schreef:
Ik wel. Ik krijg hier met de beste moeite ook geen softshell jas in die maat in een A4 envelop. Je komt ook wel wat opdringerig over. Verkoper zegt dat het niet past, jij blijft bij jou standpunt dat het wel past. Tja. Ik krijg het hier ook niet passend.

Punt is dat ze niet zei dat het niet past, alleen dat Post NL dit niet als brievenbus pakket accepteert en wanneer ik ernaar vraag “is die zo dik dan?” Zij meteen na de info over brievenbus pakketten al aangeeft de toon niet fijn te vinden.

38 x 26,5 x 3,2 cm die toegestaan is, is flink hoor.
Vouw het op met kartonnetje er onder, stop het in een plastic tas, pers de lucht er uit en doe er wat ducktape er stevig omheen, dan heb je niet eens een enfalop nodig.
Ik heb echt al zoveel op die manier verstuurd, zelfs winterjassen.
Mocht ik grote enfaloppen op mijn werk ontvangen, dan hergebruik ik die altijd.

Misschien ben ik gewoon te praktisch of “te zuinig” vind het onzin om ruim drie euro meer te betalen of te vragen (als ik iets verkoop) als dat niet nodig is.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:24

Relaxed schreef:
Wat is een enfalop?
Ik snap de verkoopster wel, zij wil hem gewoon als pakketje versturen, ik zou ook geen zin in gedoe met een envelop. Jij komt vervolgens vrij pusherig over..

Enfalop is mijn dyslexie, ik kreeg er ook al een rood stippellijntje onder maar “geen vervanging gevonden” als ik autocorrect wilde gebruiken voor de goede spelling.

Mijn excuses als je door de verkeerde spelling niet begreep wat ik bedoel en thanks voor de goede spelling!

Trouwens, dat zij het gewoon als standaard pakket wil versturen is niet gezegd.

Gini schreef:
Daphara schreef:

Punt is dat ze niet zei dat het niet past, alleen dat Post NL dit niet als brievenbus pakket accepteert en wanneer ik ernaar vraag “is die zo dik dan?” Zij meteen na de info over brievenbus pakketten al aangeeft de toon niet fijn te vinden.

38 x 26,5 x 3,2 cm die toegestaan is, is flink hoor.
Vouw het op met kartonnetje er onder, stop het in een plastic tas, pers de lucht er uit en doe er wat ducktape er stevig omheen, dan heb je niet eens een enfalop nodig.
Ik heb echt al zoveel op die manier verstuurd, zelfs winterjassen.
Mocht ik grote enfaloppen op mijn werk ontvangen, dan hergebruik ik die altijd.

Misschien ben ik gewoon te praktisch of “te zuinig” vind het onzin om ruim drie euro meer te betalen of te vragen (als ik iets verkoop) als dat niet nodig is.

Je vraagt iets, zij antwoordt, jij aanvaardt het antwoord niet en komt met screenshots om jouw punt te willen bewijzen. Dan mag zij aangeven dat niet zo leuk te vinden. Jassen zou ik ook echt niet in een envelopje zitten proppen btw. Pakketpost is steviger.

Oké, ik ben misschien dan gewoon te letterlijk, zij zegt dat Post NL het niet accepteert, dus daar reageer ik letterlijk op, omdat ik uit ervaring weet dat ze het wel accepteren.

Als ze had gezegd dat ze het niet in een brievenbuspakket kan of wil versturen, was het voor mij anders geweest en had ik geen info verstuurd over pakketpost.
Ik heb de mogelijkheid van kleding via brievenbuspakket versturen ook geleerd van iemand op MP en vind het sinds dien super handig om het zo te doen, want niemand hoeft ervoor thuis te blijven en de kosten zijn bijna de helft minder.

Maar goed, zo zie je maar weer dat het voor iedereen anders over komt, ik lees vaak letterlijk wat iemand schrijft en niet wat er tussen de regels gezegd wordt. Ik denk dat deze verkoper iets meer tussen de regels gelezen heeft en daardoor het misverstand is ontstaan.

BiBiQ schreef:
Ik vind je netjes reageren hoor. Ik zou zulke tips juist wel fijn vinden.

Bedankt! Het was inderdaad hulpvaardig bedoeld.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 15-11-19 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:09

Ceetje_bokt schreef:
Ik verstuur ook (bijna) niks als brievenbuspakket. Te vaak lopen klooien met inpakken en dan alsnog geweigerd worden door PostNL. Een softshell maat 44/46 als brievenbuspakketje? Kansloos.

Ik had het prima gevonden als verkoper dat had aangegeven, maar “past niet” of “kan/wil ik niet”, is niet gezegd.

En kansloos is het trouwens echt niet.

Afbeelding

Dit is een plaatje van een mt. 46 softshell jack dat toch nog prima in een afgeknipte envelop van 35,5 cm past zonder dat ik het eerst nog in een grote ziplock heb gedaan om de lucht er uit te laten. Het kan natuurlijk zijn dat het Jack van verkoper veel dikker was dan deze.

Inmiddels is een bod van mij op een andere Softshell jas ook geaccepteerd. Op mijn vraag of het als brievenbuspakket verzonden kan worden geeft die verkoper aan dat ze even zal kijken of dat gaat passen.
Heerlijk dat er ook nog mensen normaal kunnen communiceren!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:18

Relaxed schreef:
Daphara, dus alleen omdat zij niet letterlijk zegt dat het niet kan of past communiceert zij niet normaal? Dat is wel erg kort door de bocht.

Waar zeg ik dat?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:41

Relaxed schreef:
Daphara, dus alleen omdat zij niet letterlijk zegt dat het niet kan of past communiceert zij niet normaal? Dat is wel erg kort door de bocht.

Relaxed schreef:
Daphara schreef:

Waar zeg ik dat?

De laatste zin in je post komt over als een sneer naar die andere verkoopster, terwijl zij helemaal onredelijk deed

Ik heb niet gezegd dat de andere verkoper helemaal onredelijk deed.

Kort door de bocht vind ik het om meteen zeggen dat ”de aard en toon van het gesprek“ je niet aanstaat wanneer er een vraag gesteld wordt over de dikte van de jas in relatie tot de mogelijkheid om die als brievenbus pakket te versturen. Een antwoord als, “ik zal kijken of dat past”, “dat past echt niet”, “daar is de jas te dik voor” of zelfs “die moeite wil ik er niet voor doen”, zou ik een normaler antwoord op een dergelijke vraag vinden. de verkoper van het andere jack reageert voor mijn gevoel dus op een normale manier op dezelfde vraag.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:06

listiglistje schreef:
Relaxed schreef:
Je doet echt enorm moeilijk :')

Nou zelfs hier blijven drammen om je gelijk te halen :+

Zou je dat uit willen leggen, want wat is drammen?

Een vraag stellen over de dikte van een jas op MP of je in dit topic reageren als er dingen worden beweerd wat ik niet gezegd of geschreven heb?

Vind je dat ik dan gewoon maar niet moet reageren of hoe had ik volgens jou anders moeten reageren? Ik ben echt benieuwd naar je mening.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 10:27

Dyphusion schreef:
Relaxed schreef:
Wat is een enfalop?

Kinderachtig.

Bedankt, dat was ook mijn eerste gedachte, maar het kon zijn dat het echt een vraag was, dus ik was niet echt beledigd.
Ik wist dat ik het fout schreef (door het rode stippellijntje er onder), maar kon geen vervangend woord ervoor krijgen van de autocorrect.

Inmiddels heb ik via MP vier softshell jassen gekocht in verschillende maten 42 tot 46, want ik werk graag met laagjes in de winter.
Alle softshell Jacks voor €20 per stuk inclusief verzenden. Al die verkopers waren niet beledigd door mijn vraag of het in een brievenbuspakket verzonden zou kunnen worden. Twee krijg ik nu via brievenbuspakket en 2 via gewoon pakket. Dus ik ben tevreden met een avondje MP shoppen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 10:42

Gini schreef:
Daphara schreef:
Oké, ik ben misschien dan gewoon te letterlijk, zij zegt dat Post NL het niet accepteert, dus daar reageer ik letterlijk op, omdat ik uit ervaring weet dat ze het wel accepteren.

Ok, dat kan. En er zijn mensen in dit topic die al hebben aangegeven dat hun brievenbuspakketje geweigerd werd of dat ze bij hebben moeten betalen. Dat zijn ook ervaringen. Dus wie weet reageert de verkoper ook wel uit eigen ervaring.

Prima hoor, ik loop er af en toe tegen aan dat ik te letterlijk ben en het ook lastig vind als anderen dat niet zijn. Zoals dat er dingen (tussen de regels) gelezen worden die niet geschreven zijn, of hoe anderen dingen interpreteren aan de hand van geschreven tekst. Vandaar dat ik hier ook om feedback vraag en dat het mij verbaasde dat zoveel anderen hier een interpretatie gaven aan tekst wat er letterlijk niet stond. Na de lange werkweek en dag van gisteren, kon ik het echt niet meer volgen.

Ik ben gewoon zo’n muts die bij een PostNL locatie een meetlint erbij zou pakken als mijn pakket (die natuurlijk precies aan de maat voldoet) geweigerd zou worden. Ik heb het zelfs al eens gedaan in een ver verleden en daarna nooit meer een probleem gehad op dat servicepunt. Als er geschreven staat dat het “tot die en die maat” is toegestaan, dan zorg ik ook dat het daaraan voldoet, ik ben waarschijnlijk wat dat betreft iets wat getikt.

Maar ach, dat is waarom dit topic bestaat, vanwege alle communicatie en misverstanden op MP en alle interpretaties en gevoelens die meespelen daarin. Dus mijn excuses als iemand zich aangevallen voelde, omdat ik letterlijk op de tekst in ging, ik had gewoon beter op mijn handen kunnen gaan zitten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:24

Liezel1 schreef:
Ik zoek voor mijn 3 katten een nieuw huisje.
Duidelijk in de advertentie erbij gezet dat er 2 van de 3 samen moeten verhuizen.

Krijg ik zonet rond 6 uur bericht
"Ik heb een vraag over de katten"

Ja..... ok.... dus ik vraag netjes wat de vraag dan is.

"Wat is de prijs voor de witte?"

Euhmmm.... ten eerste vind ik dat geen manier van benaderen, ten tweede stond er duidelijk bij dat die samen met een andere moet verhuizen.
Maar ik zat met de kinderen aan tafel, dus reageer even niet.

5 over 6:
"??"

Zonet om iets voor half 7:
"Euhmmm... Krijg ik nog een reactie??"

Ben geneigd om terug te reageren dat zij gezien haar manier van communiceren niet geschikt is voor deze kat.

Dieren via MP is altijd lastig! Vooral omdat heel veel mensen op MP impulsief een dier in huis willen halen.

Ik heb nu een uitgebreide advertentie voor twee halfbloed kittens. Ik vraag best wel een hoog bedrag, maar daarvoor mogen ze ook 13 weken blijven, zijn ze meerdere malen ontwormd, gechipt en volledig geënt. Ook krijgen ze een groot kittenpakket en paspoort en gezondheidsverklaring mee.
Ik verkoop ze niet als raskatten, maar als zeer goed verzorgde HTK’tjes. Alles is duidelijk uitgelegd, evenals dat ik niet onderhandel over de prijs en dat er eerst een kennismakingsbezoek plaats zal vinden, als het van beide kanten klikt, dan kom ik de kittens brengen tegen de tijd dat ze mogen verhuizen.

Nou, de reacties zijn best vermakelijk, van mensen die mij de les lezen over wat ik denk te kunnen vragen en wat zij vinden dat ze waard zijn, tot mensen die niet eens goed lezen en denken dat zij ze zo op kunnen halen.

Vanavond belt nog iemand met zwaar Rotterdams accent...
Beller: “Ik bel voor de katten”
Ik: “Ja?”
Beller: “zijn ze er nog”
Ik: “Ja, sowieso nog 3 weken” (staat ook in de advertentie)
Beller: “Kunnen we meteen komen halen?”
Ik: “nee, dat kan niet”
Beller: “Woon jij in Rotterdam?”
Ik: “Nee, in Olst”
Beller: “Oh, is dat ver?”
Ik: “Veel te ver!”
Beller: “Ja hè!”
Ik: “Fijne avond!”

Ze heeft daarna nog 3x terug gebeld, maar ik had er geen zin in.

Gelukkig ook leuke mensen die reageren en juist opzoek zijn naar een rasloze kat die wel de “cattery opvoeding” hebben gehad.

Komend weekend komt er een stel die de beide kittens waarschijnlijk samen wil hebben. Ik ga voor het bezoek wel de heilige Birmaan kittens even in de logeerkamer opsluiten. Het zou zo leuk zijn als de twee zusjes samen naar een nieuw thuis mogen gaan!

Daphara

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:06

Ik vind het ook maar creapy hoor.

Het verschil zit het voor mij in “sorry dat ik het zeg, maar...” of “ik wilde nog even kwijt dat...”

Voor het 2e had ik wel bedankt gezegd, maar ik denk dat die kerel zelf ook wel bedacht had dat het niet lekker over komt als hij al begint met “sorry dat ik het zeg, maar...”

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:03

Ik spaar een specifiek merk servies, er werd in een advertentie dat servies aangeboden, waarbij de aangeboden componenten samen nieuw tussen de €300-€350 gekost moeten hebben.
Het hoogste bod was €65 en ik heb meteen €120 geboden, met de verwachting dat iemand mij wel zou overbieden.
Maar al snel kreeg ik een appje van de adverteerder dat mijn bod akkoord was, dus afspraak gemaakt om het op te halen, enige dat resteerde was zijn adres, ofwel het adres van zijn moeder, want het servies kwam uit haar nalatenschap.
Een adres dat ik vervolgens nooit kreeg.
Hij las mijn berichten wel, maar reageerde gewoon niet meer, echt zo frusterend. Ik verwacht dat iemand mij overboden heeft en hij vervolgens daarmee een deal heeft gesloten, gewoonweg flauw om dat niet even te communiceren.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:10

Waarom weigeren sommige mensen de betaalservice van MP te gebruiken?
Ik heb op en kledingstuk geboden en mijn bod is geaccepteerd. Ik vraag op een MP betaalverzoek, stuurt de verkoper eerst een link voor een tikkie, ik zeg beleefd dat ik het liever afhandel via MP betaalservice, vervolgens stuurt ze mij haar bankrekeningnummer en of ik het dan wil overboeken, dus ik meld nogmaals dat ik liever gewoon de betaalservice van MP gebruik.
Nu hoor ik al dagen niets meer...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:52

okdoei schreef:
Vientje schreef:
Ik werk ook niet met betaalverzoeken, ik vertrouw geen internetlinks meer. Tikkies doe ik daarom ook niet aan. Als ik niet "gewoon" mag overmaken of overgemaakt krijgen dan geen deal :) Hopeloos ouderwets voor iemand van mijn leeftijd, dat weet ik, maar je ziet zó veel gezeik met internetlinks....sjoemelaars worden steeds gehaaider.

Hier moet een hoop paardenspul MP op, maar moet de moed nog vatten :+

dit heb ik ook een beetje, ik had laatst ook wat gekocht ik dacht eerst een mp betaalverzoek, totdat ik dat rekeningnr door google gooide en alleen maar negativiteit kreeg.
ik haal het dan ook liever op als dat kan en betaal contant of ik maak het over naar iemands bankrekeningnummer die door google niet als negatief word bestempelt.

Bij een MP betaalverzoek, krijg je daar ook een aparte push melding van MP van en je kunt doorklikken naar informatie pagina's. Ja, er komt €0,40 bij, maar dat is voor de koper. Ik in dit geval en als ik dus liever via MP betaal ipv tikkies of overboeken, dan heeft de verkoper daar verder weinig last van lijkt mij.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:59

Shanna schreef:
Ik heb nu iets op het oog, maar die persoon reageert super traag.. Ik check 100 x die berichten, pas na 2 dagen zijn de vinkjes groen, en dan nog geen reactie.. En ik wil het erg graag hebben, het is in het zelfde dorp als waar ik woon. Ik heb dus maar om een telefoonnummer gevraagd, mijn nummer daarbij gegeven, en aangegeven dat ik in het zelfde dorp woon dus snel kan (en wil) komen. Wederom gelezen, geen reactie.. :+
Dus nu loop ik mezelf helemaal op te vreten. Zo erg zelfs dat ik er slecht van slaap. Frustrerend!! :+

Haha herkenbaar! Hoewel ik toch prima slaap.

Ik heb hetzelfde met een rijbroek die ik hebben wil. Mijn bod was al snel akkoord, maar ze reageert echt zo traag op de rest (verzendkosten enz.) ze heeft zelfs nog geen betaalverzoek gestuurd, terwijl ik akkoord ben met alle kosten die ze moet maken, want ik wil die broek gewoon hebben.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:39

Shanna schreef:
_O- Ik heb dus afgelopen nacht de hele nacht liggen dromen dat ik eindelijk een reactie had.. om 5 u werd ik zo wakker dat ik het ging checken, niks dus.. Daarna niet weer kunnen slapen natuurlijk van de onrust.. :+
Nu komt dat niet alleen door deze gebruiker hoor, ook omdat we zelf iets gratis af te halen hebben waar ik super veel reacties op kreeg maar 0 afspraken, en omdat we vanmiddag iets anders van marktplaats op gaan halen wat we al super lang willen en zoeken en steeds te duur was maar nu eindelijk een goede deal hebben gevonden! :Y)

Gratis af te halen items zet ik gewoon bij de voordeur neer als ik naar mijn werk ga en dan kunnen ze het gedurende de dag daar op halen. Ik blijf er zeker niet voor thuis, tot nog toe werkt dat erg goed en elke keer is het item netjes opgehaald als ik thuis kom. Ik heb een Ring deurbel, dus die "ziet" de beweging en neemt dan op, dus nooit misverstanden over wie daar wel of niet is geweest.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:49

Ik heb weer een vreemde, ik zocht een rendiervacht en in de stad waar ik werk stond er één te koop. Ik doe gister avond een bod dat 2/3 is van de vraagprijs en het dubbele van het bod dat al staat. Binnen een minuut krijg ik bericht van de verkoper dat mijn bod geaccepteerd is en de vraag wanneer ik het kan komen halen. Dus ik zeg morgen na werktijd, want ik werk in hetzelfde postcode gebied.
Verkoper zegt “ok”, dus ik vraag om het specifieke adres en verkoper leest het wel, maar antwoord gewoon niet meer. Vandaag ook de hele ochtend geen bericht, dus tussen de middag nogmaals de vraag. Tegen het eind van de middag krijg ik een berichtje: “sorry kan niet meer”

Nou schiet mij maar lek.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:43

Tegenwoordig mag je de ander ook niet zo snel beoordelen als eerst, wat wel weer jammer is, want sommigen maken er echt een zooitje van. Ik zou willen dat je 2 beoordelingssystemen had, één voor gesloten deals en één voor de niet gesloten deals.
Een verhaal heeft altijd 2 kanten, maar als iemand heel veel slechte beoordelingen heeft op "niet gesloten deals" vanwege een bepaalde reden, dan wordt het voor anderen ook wat inzichtelijker hoe de omgang met die persoon op dat vlak is.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:27

Gizeppie schreef:
Als jullie liner van horseware of Amigo bestellen, welke maat bestellen jullie dan? Ik heb voor mijn paard een 198 bucas smartex en deze past precies! Ik weet niet of ik nu voor een 205 of een 195 moet gaan.. HELP :P

Dit is niet echt het juiste topic hiervoor, maar als je een Bucas Smartex hebt, dan zou ik ook voor Bucas smartex liners gaan, die passen perfect.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:30

Fluttershy schreef:
Ik heb ook een leuke :') Heb een paar dekjes gratis te koop. Mevrouw had wel intresse in het blauwe dekje en vroeg naar de vraagprijs, waarop ik beleefd antwoorde: is gratis! In de adv heb ik gezegd 6,95 verzendkosten, bied mevrouw €5 incl verzendkosten 8)7

Ik zet al standaard in "gratis" advertenties dat ik €10 reken voor verzenden i.v.m. de moeite die ik moet doen daarvoor.
Ik heb daar gewoon geen zin meer in voor iets dat gratis weg gaat, dus als men het niet komt afhalen, dan moeten ze extra betalen voor het verzenden. Wel leuk is dat een aantal potentiele "kopers" mij dan linkjes sturen van PostNL en dergelijke om mij er op te wijzen dat verzenden geen €10 kost... Ja, duh! :+

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:30

DeMolenhoek schreef:
Nou ze heeft toch een foto gestuurd van de advertentie om te tonen dat het er in staat? Dan is het juist een kwestie van lezen.

Advertenties zijn ten alle tijden aan te passen, je bent nu al 2 dagen verder. Als ze die foto meteen had gestuurd als antwoord op de vraag, dan was er geen probleem geweest.
Elke verkoper weet dat kopers niet altijd de advertentie goed doorlezen, dus daar kunnen ze rekening mee houden, bovendien kunnen verzendkosten verschillen afhankelijk van welke dienst er gebruikt wordt, ik vind het geen vreemde vraag.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie