Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

petra8

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:38

Ik wordt vooral op 2ehands.be een beetje moe van de foute kopers. Ik heb al van alles gehoord maar deze was weer nieuw voor me;

Ik kan niet meer overschrijven naar onbekende rekeningen want ik heb geen reader.. als je eerst 5 cent naar mij overmaakt is er een betaling gedaan en hoef ik mijn reader niet meer te gebruiken

Heeft hij nou wel of geen reader? ;-)

www.paardennatuurlijk.com mijn blog over natuurgeneeskunde en orthomoleculaire therapie voor paarden

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:55

Ik krijg zo vaak vreemde links van rare kopers die ik niet aanklik. ik stuur ze door naar 2ehands.be die het account dan vervolgens verwijderd.

Ik krijg ook vaak berichtjes op advertenties die er net op staan van mensen die net 5 minuten een account hebben.....

www.paardennatuurlijk.com mijn blog over natuurgeneeskunde en orthomoleculaire therapie voor paarden

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:32

Soms krijg je via mp van meerdere mensen berichtjes en raken dingen door de war. Ik heb net per ongeluk iemand die vroeg of iets nog beschikbaar was geantwoord dat ik het pakketje voor haar net naar het postkantoor gebracht heb. ;-)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:00

Ik ben aan het kijken voor een 2e hands trailer, kom ik vandaag deze advertentie tegen;

2-paards trailer Polyester, trailer te koop wegens bijbelgebruik

Te koop wegens bijbelgebruik, wat zou dat zijn??? ;-) ;-) ;-)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:40

Tallie1979 schreef:
Denk dat de trailer gezegend is! :D

:-) :-) :-)

Zou kunnen, het was laatst St. Hubertus en hier in de omgeving gaan mensen dan met hun paarden en tractoren naar de kerk om ze te laten zegenen.........

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:50

Waarschijnlijk toegetreden tot de orde van de minderbroeders. Al merk je duidelijk dat het nog een beginnende leerling is. Beter dan verkopen zou namelijk zijn om de trailer weg te geven, dat is namelijk de essentie van de orde.[/quote]

Misschien toch maar een berichtje sturen ;-) ;-) ;-)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:50

Ik geef als verkoper altijd zelf van te voren aan wat de verzendkosten zullen zijn en of iets wel of niet door de brievenbus past.

Ik zit nu al 45 minuten te wachten op iemand die niet meer gaat komen, denk ik......

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:06

Als ik heb aangegeven dat de verzendkosten 3,90 zijn en ze blijken opeens 6,95 te zijn, dan is het afhankelijk van het bedrag of ik deze wel of niet voor mijn eigen rekening neem.

Ik heb een keer een pakket verstuurd voor 6,95 en dat kwam na een paar dagen terug omdat ik per ongeluk het verkeerde huisnummer op het pakketje had gezegd. Dat is dan pech en zijn de verzendkosten gewoon voor mij. Gebeurt me geen 2e keer.

Ik heb net 45 minuten zitten wachten op iemand die niet is gekomen. Kan ik maar beter thuis voor niets wachten dan dat ik zelf bij iemand voor niets voor de deur sta, denk ik dan maar.....

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:27

maessie schreef:
Ik kom hier ook wat geks tegen, iemand op marktplaats die equestrian stockholm dekjes te koop aanbied. Maar ze elke dag er weer afhaalt en opnieuw plaatst. Soms alle 5 in 1 advertentie, en dan weer allemaal los. Wáárom zou je dat doen? >;)

Had deze advertentie ook gezien, ik verbaasde me vooral dat haar vraagprijs maar iets van 10 euro lager was dan de winkelprijs. (Ik ken het merk verder niet, misschien is zo'n dekje het geld dubbel en dwars waard)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:02

Ik gebruik de brievenbusdoosjes van de Action, als het daar in past kan ik het als brievenbuspakketje versturen en anders wordt het een gewoon pakketje.

Het blijft soms gewoon lastig om elkaar goed te begrijpen via de chat als je elkaar niet kent.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:57

Ik heb er ook weer een.....
Iemand heeft interesse in een jas, prijs overeengekomen en op haar verzoek en betaalverzoek gestuurd.
Bericht werd niet geopend en dus niet betaald.
Na een paar dagen bericht dat ze onverwachts een rekening van het een of ander had gekregen en dus even geen geld had.
Geen probleem, kan gebeuren.

Na 10 dagen krijg ik weer een berichtje dat ze nu wel weer geld had en het nog wilde kopen.
Op haar verzoek weer een betaalverzoek gestuurd
En weer werd het bericht niet geopend en niets betaald
Krijg ik nu na een paar dagen een berichtje dat ze bij de bank is geweest en eindelijk snapt hoe een betaalverzoek werkt en of ik even een nieuwe wil sturen terwijl het huidige betaalverzoek nog open staat en actief is.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:40

petra8 schreef:
Ik heb er ook weer een.....
Iemand heeft interesse in een jas, prijs overeengekomen en op haar verzoek en betaalverzoek gestuurd.
Bericht werd niet geopend en dus niet betaald.
Na een paar dagen bericht dat ze onverwachts een rekening van het een of ander had gekregen en dus even geen geld had.
Geen probleem, kan gebeuren.

Na 10 dagen krijg ik weer een berichtje dat ze nu wel weer geld had en het nog wilde kopen.
Op haar verzoek weer een betaalverzoek gestuurd
En weer werd het bericht niet geopend en niets betaald
Krijg ik nu na een paar dagen een berichtje dat ze bij de bank is geweest en eindelijk snapt hoe een betaalverzoek werkt en of ik even een nieuwe wil sturen terwijl het huidige betaalverzoek nog open staat en actief is.

Was blijkbaar een oudere dame die geen idee had hoe het werkt, het is haar gelukt en het product is naar haar op weg ;-)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:31

Ik heb nu iemand die het nodig vind om me te vertellen hoeveel mijn spullen in de kringloopwinkel kosten.....

Marktplaats is nu even stil bij mij maar opeens heb ik goede verkopen via 2ehands.be terwijl het normaal andersom is.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:56

Mijn paard heeft zijn halsdeken gesloopt en ik ben nu aan het rondkijken voor een nieuwe 2ehandsje. Deze advertentie laat ik maar even voor wat het is ;-) ;-) ;-)

Mooie waterdichte 100gr galstenen van amigo. zgan

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:06

Met de vele kerstdiners en nieuwjaarsborrels in het vooruitzicht heb ik de kledingkast van mijn man eens uitgezocht en al zijn ongedragen stropdassen op mp gezet. Loopt verrassend goed :-)

Je weet dat als je iets ongezien laat opsturen dat je een risico loopt.....

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 16:37

Boeken vind ik altijd lastig om te verkopen.

Ik ben ik afwachting van iemand die voor een blazer komt, als hij komt....
Hij had afgelopen zaterdag interesse, wilde langskomen. Prima zeg maar wanneer.
Toen wilde hij verzenden met een betaalverzoek. Geen probleem betaalverzoek gestuurd.
Na een paar dagen een berichtje dat hij dinsdag pas kon betalen. Geen probleem betaal je toch dinsdag
Toch weer een berichtje dat hij vandaag wilde komen ophalen. Ben benieuwd.....

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:46

Ik was mijn kapotte vaatwasser binnen 1 dag kwijt.
Vreemd is dat toch, dat iets de ene keer weg vliegt en er de andere keer mee moet leuren.

Mijn koper van gister is natuurlijk niet op komen dagen....

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:23

Ik ben dat ook wel eens tegen gekomen, de verkoopster hoopte dat als ze de vanaf prijs wat lager instelde dat mensen dan tegen elkaar op gingen bieden.

Ik wil zelf ook graag de prijs weten zodat ik weet waar ik aan toe ben en kan bepalen of ik het er wel of niet voor over heb.

Ik ben in afwachting van een paardendeken. Ik koop eigenlijk nooit iets ongezien maar deze was zo netjes geprijsd en ik kreeg er nog wat vanaf ook. Ben benieuwd of het pakketje aankomt met de post.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:11

upendo schreef:
Of iemand die een bod had gedaan op een setje (dekje + peesbeschermers) maar eerst een bijpassend T-shirt ging zoeken.

En dan tegen de verkoper van het bijpassende shirt zeggen dat ze eerst gaat kijken of het dekje en de peesbeschermers nog beschikbaar zijn? :D :D :D

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:05

Ik ben vandaag een rare verkoper...
Ik heb meerdere sjaaltjes op MP te koop staan. Van de week reageerde iemand op een sjaaltje met paarden en schreef daarbij dat ze ook het sjaaltje met de bloemen wilde. Vandaag kwam haar man het ophalen, omdat ik er zelf niet was, heb ik de 2 sjaaltjes met paarden en bloemen klaargelegd voor mijn man om aan haar man mee te geven. Kreeg ik later een berichtje van de koopster dat ik 2 sjaaltjes met bloemen te koop had staan en het verkeerde had meegegeven.....
Gelukkig is haar man volgende week weer in de buurt en kunnen we ze omruilen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie