Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 19:56

Ik heb een partij rijkleding op marktplaats staan waaronder een aantal dure broeken en wat minder dure spullen. Aantrekkelijke prijs voor de hele partij erbij gezet zodat ik in één keer van alles af ben.

Krijg ik tig vragen van iemand over die dure broeken. Expres aan het begin gevraagd wat ze eraan kwijt wil. Extra foto's gemaakt, maten opgezocht, halve middag mee bezig geweest.. Vraagt ze wat ik er minimaal voor wil hebben.. Noem ik een prijs, valt het haar tegen, want ze had gerekend op de prijs van de partij gedeeld door het aantal items keer de rijbroeken die ze wilde hebben...

Dus 4 zo goed als nieuwe of nieuwe A-merk rijbroeken met siliconen zitvlak of leren zitvlak van dik 400 euro nieuw voor 50 euro inclusief verzenden. Lieve schat, daarom vroeg ik al aan het begin wat je kwijt wilde.. Dan had je me een hoop werk gescheeld. :roll:

Fie <3

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:34

Moet het wel echt betaald zijn via de link die jij gestuurd hebt als betaalverzoek en je krijgt een bevestiging als de koper heeft betaald.

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:18

Dat 'Is het nog te koop?' Is ook gewoon zo'n standaard marktplaatszinnetje.

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:42

Ik stuur dan altijd terug;
'Dat kan voor een kilometervergoeding van 0,19 cent per gereden kilometer plus een werktarief van 30 euro per uur. Graag vooraf te voldoen.'

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:41

Ik verzend tegenwoordig bijna alles met DHL. :)

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:42

Ze bedoelt een betaalverzoek via marktplaats. :) Dan wordt het altijd een dag vastgehouden op een tussenrekening.

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:03

Pffft.. Iemand aan wie ik een pakket had gestuurd was twee keer niet thuis, het pakket heeft een week lang op het ophaalpunt gelegen en is daarna terug naar mij gestuurd. Kreeg ik een boos bericht dat de bezorger geen briefje in de deur had gedaan.. Track en trace was bekend..

Wilde ze niet betalen voor opnieuw sturen. Uiteindelijk toch opnieuw verzendkosten gekregen, krijg ik net een berichtje 'ik heb het binnen maar het is wel erg strak dichtgetapet'.

Soms kan het ook nooit goed zijn.. :roll:

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:43

darkchrystal schreef:
Word ook doodmoe van die zuigers die bizar laag bieden “ het is niet in nieuwstaat”.
Hoepel op en koop nieuw..

Ja ik ook hoor...
Pas ook weer. Iets voor 30 euro erop gezet, bod van 7,50. Daaag!

Vermoeiend is dat Nadia..
Hier hetzelfde, als ik een doosje had moeten opsnorren had ik het pas een dag later kunnen versturen. Dus in een stevige plastic tas gestopt en dichtgetapet. Kwestie van schaar aan de bovenkant erin zetten en je kunt het eruit halen..

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:56

bigone schreef:
Dochter van een kennis heeft er een heleboel paardenspullen op staan met duidelijk alles in één koop erbij voor 75 euro, krijgt ze van iemand steeds de vraag om één onderdeel , usg beschermers , of ze die echt niet voor 3,75 wil verkopen want dat is dan de prijs per stuk.

Hier exact hetzelfde.

Zet het erbij in de advertentie (geen losse verkoop) en vervolgens proberen mensen het alsnog los te kopen..

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:43

Ik zou veralgemeniserend ook de schijt krijgen van kopers die mieren over of het wel of niet door de brievenbus past..

In de tijd dat ik me aan het frustreren ben over het platfrotten kan ik het ook in een doosje proppen en voor 5,75 via DHL versturen. Graag of niet.

Te vaak gehad wat bijvoorbeeld Saul had of dat er dan nog lager geboden werd dan afgesproken omdat die verzendkosten toch ook lager waren dan.

En kopers die gaan doordrammen om zelf een paar euro te besparen, ik heb wel wat beters te doen. Dan bedank ik ook vriendelijk.

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:36

Je hoeft geen printer te hebben. Gewoon de barcode laten scannen bij een postnl punt, dan printen zij een label uit.

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 08:59

Hier net ook iets geks. Iemand zoekt rijbroeken, die heb ik zat liggen maar wel allemaal dure en in goede staat. Dus gevraagd naar wat ze er ongeveer aan uit wil geven. Krijg ik alleen 'waarom?' terug. Uitgelegd dat ik niet alle moeite ga doen om die dingen op de foto te zetten als ik het budget niet weet, zegt ze dat ik de moeite dan ook niet hoef te doen.

Eh, okee prima. :')

Iets te vaak gehad dat er van alle kanten foto's werden gevraagd voor spullen waar ik genoeg geld voor heb betaald.. En dat dr daarna een bod komt van 10 euro. Bespaar mezelf nu maar vooraf de frustratie..

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:10

Omdat het een gevraagd advertentie was op Facebook. Niet mijn advertentie. Ik heb die broeken nog in de kast hangen. Ik ga geen tijd spenderen aan foto's nemen als ik daarna een flutbod krijg van een paar euro.

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:13

DeMolenhoek schreef:
Gini schreef:

Ik vind jou eigenlijk heel gek in dit verhaal als ik het goed heb. :D

Meisje plaatst advertentie waarin ze om rijbroeken vraagt.
Jij: Ik heb die en die rijbroeken in de kast liggen.
Meisje: Oh leuk, heb je een foto van ze?
Jij: Wat wil je eraan geven?
Meisje: Euh, waarom?
Jij: Ja zeg, ik ga niet al die broeken op de foto te zetten als jij dan met een heel laag bod komt.
Meisje: Dan hoef je de moeite niet te doen. Doei!

Nee sorry, als de conversatie ongeveer zo gegaan is als ik het neerschrijf vind ik niet dat het meisje een raar mens is. :o

Of ze wou weten wat het meisje maximum per rijbroek kwijt wou. Als haar budget maximum €20, ongeacht merk, staat, etc en desbetreffende bokker heeft een minimumprijs van €50 in gedachte dan is het inderdaad de moeite niet om foto’s te maken :)

Exact dit.

Ik zag even later namelijk dat ze een broek van 30 euro te duur vond. Mijn Pikeur broeken gaan niet weg voor 30 euro. Dan had ik een half uur foto's staan maken voor niets.

Het bespaart mij een hoop frustratie om dan achteraf te lezen dat iemand maximaal een paar tientjes in haar hoofd had. Daarom vraag ik het vooraf. Scheelt voor beide partijen frustratie.

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:20

Dat mag Gini. :)

Ik heb alleen inmiddels al meerdere keren gehad dat ik spul vanuit alle hoeken op de foto heb gezet met daarbij een vraagprijs vermeld waarna de treurige reactie komt 'ik kan maximaal de helft van de vraagprijs betalen'. Ben ik zo'n 2 uur bezig geweest met opmeten, foto's maken, vragen beantwoorden enzovoorts. Zonde van mijn tijd.

En dan denk ik: deze broeken hoeven niet weg, alleen als iemand een realistische prijs biedt. Dan vraag ik dat liever van tevoren.

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:55

Gooiske schreef:
upendo schreef:
Dat mag Gini. :)

Ik heb alleen inmiddels al meerdere keren gehad dat ik spul vanuit alle hoeken op de foto heb gezet met daarbij een vraagprijs vermeld waarna de treurige reactie komt 'ik kan maximaal de helft van de vraagprijs betalen'. Ben ik zo'n 2 uur bezig geweest met opmeten, foto's maken, vragen beantwoorden enzovoorts. Zonde van mijn tijd.

En dan denk ik: deze broeken hoeven niet weg, alleen als iemand een realistische prijs biedt. Dan vraag ik dat liever van tevoren.

Misschien voortaan dan handiger als je meteen zegt wat je er voor wil hebben, dat je dan meteen aangeeft ik heb rijbroeken van Pikeur in de aanbieding, mogen voor 50,- euro per stuk weg.
Als de koper dat te veel vind zal ze niet om extra foto's vragen.

Zoals ik schreef gebeurt dat dus wel. :)

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:09

Hier is net onze slaapbank opgehaald, had in de advertentie gezet dat hij waarschijnlijk uit elkaar zou moeten omdat hij anders niet van de trap af kon.

Meneer zei dat het wel zou passen..

Nou, prima.. :=
De stukken stucwerk heb ik net op staan stofzuigen. Gelukkig geen ernstige schade maar in ons nieuwe huis wordt dit dus een gevalletje zelf alles al uit elkaar halen en bij de voordeur zetten. :')

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:33

Hier iemand of ze spullen gratis mag hebben.

Heb maar gewoon alleen 'nee' teruggestuurd.

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:49

Nee, je kunt alleen een gesprek blokkeren en diegene kan dan alsnog bij je profiel kijken.

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:41

Saul schreef:
Ik denk dat ik morgen wel vast het label aanmaak ivm idd de wijziging van de tarieven.
En het nog heel even afwacht.

Iemand enig idee wat de prijzen van DHL gaan doen? Kon het zo 123 niet vinden.

Je kan tot het einde van het jaar via DHL 25% korting krijgen op de verzending met code FEESTDAGEN . Dat zou je misschien ook nog kunnen doen bij diegene die minder geld heeft overgemaakt..

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:36

Die kun je sowieso negeren.

Ik heb al zo vaak gehad dat ik alles goed afgemeten had en dat ik dan toch een briefje kreeg dat ik moest dokken.. Het is geen betaalverplichting.

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:32

darkchrystal schreef:
Ik heb weer mensen die klagen over prijzen, die niet meer reageren na het sturen van een betaalverzoek,
Die reageren en dan afhaken “ want maat full past niet” ( waaaaaaaarom reageer je dan).

Zo vervelend..

Of mensen die een bod doen waar je mee akkoord gaat, daarna vragen gaan stellen en dan afhaken. Of iemand die een bod had gedaan op een setje (dekje + peesbeschermers) maar eerst een bijpassend T-shirt ging zoeken. Maar ze had wel écht interesse. Dat is inmiddels ook 2 weken terug.

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:14

Ik zou helemaal niet bijleggen eigenlijk. Haar fout..

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:28

Als je via die link betaalt die zij sturen hebben ze je gegevens en kunnen ze je rekening leeghalen.

Fie <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:27

Kom net een FB advertentie tegen:
'Twee keer gebruikt, dus nog helemaal nieuw!
Nieuwprijs 90,-
Mijn prijs 85,-'

:')
Met andere woorden, beter koop je het gewoon nieuw in de winkel, daar heb je wél gratis verzendkosten.

Fie <3