Stel je vragen over het OV!!!

Moderators: Mondy, Mjetterd, Polly, Hanmar, ynskek, Ladybird, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Avalanche81

Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-20 22:17

Voor iedereen die het leuk vindt: een topic waar je al je vragen over het OV kwijt kan en nog antwoord krijgt ook :D (hopelijk)

Brand los!

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-20 22:28

Yay!!! :wave:

Ok Gloa: hoe gaat het 's ochtends als je een trein op moet halen, en hoe werkt een rangeerterrein?

Avalanche81

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-20 22:29

Iedereens vragen mogen toch? :) ik vind vragen als autist wel leuk, dan kan je dingen weten waar je nooit over na hebt gedacht :)

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-20 09:57

maaike5581 schreef:
Avalanche81 schreef:
Nayomie: wat doet hij dan precies?

Ik wil alles weten over rangeerterreinen:D

Wat wil je weten?
Manlief is machinist en draait ook ret (rangeer) diensten.

Lastig om een specifieke vraag te stellen, omdat ik er eigenlijk niets over weet....

Ok wat gebeurt er s ochtends vroeg als alles op gang moet komen?

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-20 09:59

Gloa schreef:
Avalanche81 schreef:
Yay!!! :wave:

Ok Gloa: hoe gaat het 's ochtends als je een trein op moet halen, en hoe werkt een rangeerterrein?

Als in de avond de laatste treinen zijn uitgelopen en op hun eindpunt staan dan worden die door de rangeermachinsten naar een opstelterrein gebracht. Daar wordt indien nodig alles meteen gecombineerd of gesplitst om weer de juiste samenstellingen te krijgen voor de treinen die 's ochtends vanaf dat punt starten.

In de nacht worden alle treinen gepoetst door mensen van de hago en loopt er een storingsmonteur rond die de treinen hun 24/48 uurs controle geeft en kleine reparaties uitvoert indien nodig.

Zodra de treinen klaar zijn voor een nieuwe dag worden ze weer opgehaald door de rangeermachinisten en terug naar het perron gebracht om de dienst weer op te starten.

Thanks! Super interessant!

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-20 17:51

Zertab schreef:
purny schreef:
Waarom is het ov zo godvergeten duur? Ik bedoel ze willen iedereen stimuleren om de auto te laten staan en daarvoor het ov te nemen maar het is gewoon niet meer leuk. Een autootje is goedkoper volgend jaar

Dit dus.
Plus het feit dat de treinen totaal niet betrouwbaar zijn. Vaak is er een storing oid.

Ergernissen zijn voor het andere topic :) niet voor hier.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-20 18:48

Zertab schreef:
Dus purny mag dat wel uiten en ik niet? Gek. Ik vraag het mij ook af. Als ze willen dat er meer gebruik wordt gemaakt van het OV, moeten ze het eerst goedkoper maken en ervoor zorgen dat er minder storingen zijn. Eerder laten mensen de auto niet staan. Nu ik ben afgestudeerd, ga ik nooit meer met de trein.

Ik vond dat ook vervelend. Ik heb beiden gequote eigenlijk om aan te geven dat dat ook niet mijn bedoeling is. Er is al een topic voor ergernissen waarin mensen aangaven dat ze geen uitleg wilden, dus vandaar.... deze is voor vragen en antwoorden :)

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-20 20:35

Misschien een stomme vraag. Maar: de bovenleiding geeft toch stroom af? Hoe kan het dat er geen kortsluiting is bij regen?

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-20 23:27

Hoe werkt een wissel eigenlijk? Ik probeer soms te zien waar de trein heen gaat, maar ik snap het niet helemaal :+

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-20 22:54

Gloa, wat vind je het leukste traject om te rijden eigenlijk? En wie maakt er een topic over het spoorwegmuseum meeting?

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-20 23:20

Hiraeth schreef:
Bubblewrap schreef:
Ik ben met vervangend vervoer wel een paar keer gecontroleerd bij het in- of uitstappen.

Ah, gelukkig. Ik voel me gewoon altijd zo'n 'naïef' doetje als ik dan weer een omweg neem naar een incheckpaaltje. Dan voel ik me daar nu in ieder geval wat beter over. _O-

Ga je ook mee naar het spoorwegmuseum?

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-20 15:05

Amy223 schreef:
Moet je echt een speciale opleiding hebben afgerond om machinist te worden?
En wat zijn nadelen aan machinist zijn? :)

Ja, daar is een opleiding voor, weet ik. En je mag ook niet gelijk op alles rijden.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-20 15:16

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-20 16:25

Ineke2 schreef:
Geinig Avalanche mijn vader heeft ruim 40 jaar gewerkt bij een wasstraat van de NS ( in Rotterdam) :D

Als kind mocht ik eens mee en dat vond ik fantastisch :D

Ja dat lijkt me ook echt fantastisch :D

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-20 16:30

blackstar schreef:
Ik ben echt zo blij dat ik vandaag niet hoeft te werken....

Echt he???

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-20 23:21

Shadow0 schreef:
Het hele idee dat je dat aan de gebruiker laat is gewoon slecht ontwerp. Dat het nog steeds problemen geeft bewijst dat het ook in de praktijk slecht ontwerp is. En het is soms wel degelijk moeilijk te vinden, als je niet bekend bent, op drukke tijden. Het is onhandig als je niet goed ziet, moeilijk ter been bent, of zo snel niet al die logo's uit elkaar kan houden.

We nemen veel te makkelijk genoegen met slechtbedachte dingen, terwijl dit echt allang in het systeem eronder had moeten worden opgelost. Het zijn niet de reizigers die verkeerd zijn, het zijn de ontwerpers die het slecht hebben bedacht.

Eh, mag dit in het ergernissen topic? Daar past het beter :)

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 04:08

Wat vreselijk...... Heel veel sterkte voor betrokkenen, nabestaanden en collega's......

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie