Stel je vragen over het OV!!!

Moderators: Mondy, Mjetterd, Polly, Hanmar, ynskek, Ladybird, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Castilja

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:27

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn studenten ov een jaar langer geldig blijft? (Zodat ik geen driehonderd euro per maand hoef te betalen aan reiskosten volgend studiejaar) :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 00:05

maaike5581 schreef:
Castilja schreef:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn studenten ov een jaar langer geldig blijft? (Zodat ik geen driehonderd euro per maand hoef te betalen aan reiskosten volgend studiejaar) :')

Contact opnemen met DUO.
Geen van de ov bedrijven hebben daar invloed op.

Ik weet het. Ik was een beetje flauw aan het doen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:33

Gloa schreef:
thirteenn schreef:
Ik zit nu in een sprinter en valt me op dat als er schoonmakers door de trein gaan ze al het gescheiden afval een voor een uit de bakken halen en in de zelfde vuilniszak stoppen. Wat voor nut heeft het gescheiden weggooien dan. :+

Ook dat scheiden is een stukje aanbestedings politiek helaas. NS wil het graag maar de hago (die de reiniging verzorgen) zijn er nog niet op ingericht.

Sommige gemeentes scheiden het afval zelf, ik hoef ook niets te scheiden omdat dat later in een ander proces gebeurt :) Misschien heeft dat er iets mee te maken ook?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:55

Ik reis ook iedere dag een uur van deur tot deur (huis --> studie) en ik kan je vertellen dat je dat na een tijd flink zat bent en dat dat halve uur zeker wel telt. Resistance ik begrijp je helemaal meid :') Reis je tijdens de spits? Ik ben in de 2,5 jaar dat ik reis zowel 's avonds als 's ochtends nog nooit gecontroleerd, je kunt er ook gewoon voor kiezen de gok te nemen als je snapt wat ik bedoel :D

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:00

Nou gefeliciteerd dat jij langer reisde dan ik, laten we er een wedstrijd van maken :') Ik vind dat gratis reizen voor studenten binnen Nederland ook echt gratis reizen moet zijn, ongeacht op welk traject. Punto. Ik ga koken <<)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:48

xPabloBokt schreef:
Je OV is ook niet gratis. Tenzij je je diploma binnen 5 jaar haalt. Anders mag je alles terug betalen :+

Tien jaar is dat!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:51

_San87_ schreef:
Bubblewrap schreef:
Maar in feite kun je dus zomaar wegrijden met een bus die onbeheerd op het station staat?

Ik dacht dat er wel een beveiliging op zat. Al is het het dienstnummer van de chauffeur die is gekoppeld aan een rit..

Ik verbaas me er ook een beetje over :D.

Ik weet wat ik morgen ga doen... }>

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:16

Piekosjj schreef:
Nu we het over bussen hebben: rijden chauffeurs altijd dezelfde routes? Kennen ze alle busstoppen in 'hun' stad uit hun hoofd? Heeft de bus een tomtom?

Dit zijn echt dé vragen :D Ook benieuwd naar!!!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:51

HAHA Ik hou van dat soort medewerkers :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:47

Vjestagirl schreef:
Cilli96 schreef:
Gebeurd het wel eens dat een wissel verkeerd staat en een trein dus verkeerd rijd oid? Zo ja, hoe lossen jullie dit op?

Ja, dat gebeurd. Dan wordt er gekeken hoe we de trein alsnog naar de juiste bestemming kunnen krijgen. Het kan zijn dat hij op het volgende station alsnog de goede 'afslag' kan nemen, of dat hij terug moet naar een plek vanaf waar dit nog kan.

Maar kan het dan niet gebeuren dat 2 treinen elkaar tegemoet rijden en dat het echt gevaarlijk wordt?!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:49

Wat zijn de voordelen van werken voor de NS of Connexion bijvoorbeeld? Als in; mag je gratis rijden? Mag je altijd in de eerste klas zitten? Krijg je gratis koffie bij de Kiosk? :D

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:52

Wat leuk al die reacties! Klinkt goed!!!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:24

Ik vind het ook super netjes. Scheelt me lekker wat geld <<)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie