Stel je vragen over het OV!!!

Moderators: Mondy, Mjetterd, Polly, Hanmar, ynskek, Ladybird, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 01:19

Sunnda schreef:
Mijn belangrijkste vraag:
Waarom gaan mensen zowieso met het ov?

Gezien:
-de auto je brengt van deur tot deur. Niet van halte tot halte.
-de auto start wanneer jij dat wil, niet als de dienstregeling dat bepaalt.
-een kleine auto mij gemiddeld 120 inclusief alles kost naar werk pm. De trein 300 pm. (Nu met een grote auto wel wat minder maar nog steeds stukken goedkoper)
-je je eigen zitplek, radio en meezingplek hebt. Je hoeft niet te staan bij plaatsgebrek.
-de auto je gemiddeld eens per jaar in de steek laat,(en dat is veel, mijn vorige auto in 6 jaar 1x) het ov als ik een vriendin check zeker 2 keer per week een keer een heen of terugreis.

Ik werk niet op spitstijden dus files zijn zeldzaam, maar ook niet onoverkomelijk zolang je uit de grote steden blijft.

Tsja, het ov is niet mijn ding zoals je kunt lezen. :D

Als je gedronken hebt, als je last hebt van nachtblindheid, als je angst voor autorijden hebt, als je niet goed tegen files kan, als je nog wat wil werken kan dat al in de trein, Omdat ander vervoer kapot is, als je snel naar de andere kant van het land wilt, als je beter wilt zijn voor het milieu, als je moe bent/// etc.

En plaatsgebrek ligt over het algemeen meer aan de reizigers. Hoe vaak ik wel niet in een trein loop waar mensen klagen over ruimtegebrek, maar er is achterin de trein nog veel plek, of "geen plek" is als je een bank moet delen met een vreemde. Ook de idioot grote koffers en allerlei andere bagage die meegenomen wordt helpt niet mee. Daarbij betaal je om met de trein mee te kunnen, niet voor een zitplek. En ik weet niet op welke traject je vriendin reist, maar treinuitval en vertraging is, als je naar het grote plaatje kijkt, niet veel. Alleen al van Zwolle, niet eens het grootste station, vertrekken per half uur al 9 treinen, en over het algemeen gaat het gewoon goed.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie