Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Relaxed

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:57

Excuus, bedoelde het risico voor de koper en niet de verkoper. Verkoper hoeft immers pas op te sturen als het juiste bedrag ontvangen is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:00

Ah ok, ja inderdaad klopt, maar als verkoper heb je dan wel het gedoe, het heen-en-weer gemail, mails die waarschijnlijk steeds bozer van toon worden. Niet het einde van de wereld, maar wel iets waar ik absoluut geen zin in zou hebben.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:00

Het kan ook iemand zijn die in de schuldsanering zit en alleen leefgeld contant heeft. Heb ik ook een keer gehad.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:04

Tallie1979 schreef:
Het kan ook iemand zijn die in de schuldsanering zit en alleen leefgeld contant heeft. Heb ik ook een keer gehad.

Dat, onder bewind staat, negatief saldo of gewoon oudere mensen die niet kunnen internet bankieren. Redenen genoeg!

Geen big deal ban maken of vreemd vinden :D

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/*

xJitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:12

Ja bij nader inzien is het misschien ook niet heel vreemd, mijn tante doet namelijk hetzelfde :+
Ik neem de gok er maar op, voor mij zit er weinig risico aan dus ik durf het wel aan.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:12

Relaxed schreef:
Kirja, dat is toch je eigen verantwoordelijkheid om ff dat geld te checken? Doe je toch ook als iemand aan je deur met 50 euro betaalt?

Natuurlijk, maar dan kun je het meteen terug in iemand hand stoppen en daag! :evaw: Je kunt ook de envelop dichtplakken en terug sturen maar bewijs dan maar eens dat dat het briefje is van diegene

Mama van 2 prachtige kindjes!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:13

Of iemand die wat veel op zaterdag gewerkt heeft ;)
Maar dan zet 15 euro ook niet echt aan. Ik zou er nadrukkelijk op wijzen dat versturen niet garandeert dat de envelop met geld ook daadwerkelijk aankomt en dat het voor jouw alleen maar telt als ie aankomt. Mocht koper dat risico niet willen lopen dan overmaken. Desnoods door de contanten aan de buurman te geven, dat de buurman het even overmaakt.

Dat laatste heb ik ook wel eens meegemaakt, beetje omslachtig maar werkt wel. En spaart kosten voor een postzegel. Doet me denken aan vroegûh in Frankrijk. Kon je op zondag alleen tanken met pin maar automaat pakte toen nog geen NL pasjes. Even wachten tot er een Fransoos komt tanken, 100 Frank in de hand duwen en hem voor je laten tanken. Die avonturen heb je tegenwoordig (jammer genoeg?) niet meer :o

Grace schreef:
Ik heb nu een advertentie op mp staan voor stalling van een merrieveulen. Krijg ik van iemand met een verdachte naam, die nog maar 4 mnd op mp zit en 250km verderop woont. "Is stalling er nog. Mag ik de locatie aub". (Plaatsnaam staat er bij)

Ja daaag ga echt niet zomaar mijn adres geven.

Gewoon plaatsnaam nog een keer noemen (soms lezen mensen er overheen), zeggen dat er nog een plek vrij is (als dat zo is) en een korte omschrijving van de locatie geven. Een wei die ook in een natte periode vrij droog blijft met een schuilstal, paard komt in groep met drie andere paarden te staan of zo. Dan de vraag terug stellen naar het paard dat hij wil stallen, van welke maand, welk formaat enz. Afhankelijk van reactie inschatten hoe je verder gaat.

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:41

Hier een afspraak gemaakt om stro te gaan halen. Volgens de advertentie is het in plaats x (10 minuten rijden) Volgens het opgegeven adres is het op plaats y (35 minuten rijden)

Daar kan ik echt niet tegen. Zet dan gewoon in de advertentie dat het ergens anders ligt.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:53

Dochter van een kennis heeft er een heleboel paardenspullen op staan met duidelijk alles in één koop erbij voor 75 euro, krijgt ze van iemand steeds de vraag om één onderdeel , usg beschermers , of ze die echt niet voor 3,75 wil verkopen want dat is dan de prijs per stuk.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:56

bigone schreef:
Dochter van een kennis heeft er een heleboel paardenspullen op staan met duidelijk alles in één koop erbij voor 75 euro, krijgt ze van iemand steeds de vraag om één onderdeel , usg beschermers , of ze die echt niet voor 3,75 wil verkopen want dat is dan de prijs per stuk.

Hier exact hetzelfde.

Zet het erbij in de advertentie (geen losse verkoop) en vervolgens proberen mensen het alsnog los te kopen..

Fie <3

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:43

Ik heb mijn vorige 2persoonsbed te koop staan.

Nu 2x een reactie ontvangen...

Waar ik dat beddengoed gekocht had :+
Tsja, wat ik daarvan moet vinden... ene kant beantwoord ik dat wel gewoon, maar aan de andere kant heb ik wel zoiets van... val me niet lastig met zulke vragen :+

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:56

Haha nu ben ik natuurlijk wel benieuwd naar het beddengoed :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:56

bigone schreef:

Gewoon terugsturen dat ze deze mag overnemen voor 10 euro of het hele pakket voor 75 euro.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:29

Relaxed schreef:

U roept, wij draaien :+

Afbeelding

Lytse Feike
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

Tica_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:30

Nientsje schreef:
Relaxed schreef:

[ [url=m/XuUDqR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, waar heb je die gekocht? :+ ;)

Ik spreek drie talen. Nederlands, Engels en Sarcastisch. wel pas NA de koffie.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:32

Tica_81 schreef:

Zeeman :') :))

Lytse Feike
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

xJitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:35

Even een FAQ in je advertentie zetten _O-

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:39

xJitskee schreef:

Zou je bijna zeggen indd :))

Lytse Feike
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:42

Suzanne F. schreef:
bigone schreef:

Gewoon terugsturen dat ze deze mag overnemen voor 10 euro of het hele pakket voor 75 euro.

Heeft ze ook gedaan , beschermers zijn van die dure 3 in 1 , voor 15 mocht ze ze halen maar nee dat was niet eerlijk .

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:52

Suzanne F. schreef:

Heeft ze ook gedaan , beschermers zijn van die dure 3 in 1 , voor 15 mocht ze ze halen maar nee dat was niet eerlijk .[/quote]

Volgens mij snappen sommige mensen ook nooit het principe in 1 koop en waarom je dus niet dingen los voor de prijs door het aantal kan overnemen. Die in 1 koop prijs is tuurlijk wat lager dan normaal per stuk, zodat je juist er in 1x vanaf bent.. :+ Ook een keer meegemaakt, hele doos met paardenspullen voor 50 euro. Zat vanalles in, vroeg iemand of ze dan voor 1,50 bandages over mocht nemen, want dat was de prijs van 50 euro gedeeld door het aantal spullen in de doos.. pffff af en toe. {:)-:( :+
Laatst bijgewerkt door xlisza op 15-11-19 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

<3

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:53

Nientsje schreef:
xJitskee schreef:

Zou je bijna zeggen indd :))

Haha hij is leuk! Gewoon Zeeman haha

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:09

Nientsje schreef:
Relaxed schreef:

[ [url=m/XuUDqR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaah super gaaf. Snap de vraag wel :x :+

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:22

Ik heb dat dekbedovertrek ook! hahaha

♡♡♡♡♡

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:26

Ik vind hem eerlijk gezegd ook wel heel mooi. :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:30

Nientsje schreef:
Tica_81 schreef:

Zeeman :') :))

Oh echt? Wanneer precies? Mega gaaf!
Zie het op de website niet staan, weet iemand of ze die nog in de winkel hebben?

Life is what happens to you while you’re busy making other plans
--
[MD] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*