Heb jij een bucketlist?

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj

moonsparkle

Heb jij een bucketlist?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-20 17:45

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn met een bucketlist die ook actief bezig zijn met dingen die er op staan. Ik heb er één sinds tien jaar, ik heb al aardig wat afgestreept, maar ik heb ook nog veel te gaan. Ik probeer dingen op te schrijven die ook wel uit te voeren zijn. Ik kijk ook naar wat handig is om nu te doen nu ik nog 'fit' ben of waarvan ik verwacht dat het over 20 jaar minder makkelijk zou gaan. Ik vindt het leven ontzettend snel gaan en besef dan ook goed dat je niet teveel moet uitstellen. Ik leef behoorlijk zuinig om te sparen voor dat wat ik echt wil doen.

Hier mijn lijst eerst wat er is afgestreept

Een jurk kopen en dragen in de winter (klinkt niet bijzonder maar ik droeg vroeger altijd baggy skate kleding)
    Naar een voetbal westrijd in het buitenland(borussia monchen glad ach)
    Naar dierentuin Blijdorp gaan
    Ogen open houden in een dark ride attractie waar ik nog niet eerder in ben geweest
    Samen wonen
    Een huis kopen
    Naar het glazen huis (kan nu ook niet meer)
    Met de hond naar de veluwe
    Een professionele massage krijgen
    Een zangles doen
    Trouwjurken passen
    Trouwen
    Een vakantie door iemand die ik ken laten boeken
    Eten bij een argentijn
    Naar mumford and sons
    Naar een rode loper premiere
    Being in the spotlights
    Een sundea in een mcflurry beker eten (extra groot)
    In de top drie eindigen met een agility westrijd
    Naar Racoon
    Reis naar Hawaii
    In de hoogste achtbaan van Europa
    In de snelste achtbaan van Europa
    Duiken
    Skydiven
    Een nieuwe sport proberen(squash)

En wat er nog op staat
    een circus workshop volgen(als iemand weet waar dit kan hoor ik het graag)
    Naar elf fantasy fair
    Naar Schotland
    Naar de Belgische ardenne
    Naar the great barrier reef
    Naar military boekelo
    Olifant en giraffe aaien
    Naar de Olympische zomerspelen
    20km wandelen (ik wandel veel maar eigenlijk nooit meer dan 8km)
    Naar het kleinste bewoonde waddeneiland van Nederland
    Naar IJsland
    Naar vrienden van Amstel live
    Een cursus dolfijnen of zeeleeuwen trainen
    Naar madeira
    Minstens twee maanden op reis
    Een boek schrijven
    Berg beklimmen
    Wildkamperen in Noorwegen
    Rondreis West Amerika
    Naar Costa Rica
    Rondreis Maleisië /Borneo
    Vrijstaand wonen
    Zwemmen met een walvishaai
    Een tekenfilm inspreken
    Naar Reunion, Mauritius, Seychellen
    Emigreren

Er staat inmiddels een reis naar Australië (great barrier reef en zwemmen met walvishaaien) van twee maanden op de planning en een weekend naar Vlieland.

Interesse in natuurlijke producten zoals gedroogde kruiden, basilicum plantjes, gelei, gedroogde bloemen voor thee etc. in Almere. Kijk op onderwegmettamara

Wildgirl

Re: Heb jij een bucketlist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:01

Ik heb ook een bucket list:

1. Nooit een bucketlist maken.

Ik leef nú. Continu bezig zijn met wat ik wil of 'moet nastreven' maakt mijn leven niet leuker.
Als ik nu zin heb om iets te doen buiten mijn comfortzone dan doe ik dat, zo niet dan doe ik het niet.

http://www.bouwenaanjepaard.nl
Voor (sport)massage & instructie

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:37

Wildgirl schreef:

Ik leef nú. Continu bezig zijn met wat ik wil of 'moet nastreven' maakt mijn leven niet leuker.
Als ik nu zin heb om iets te doen buiten mijn comfortzone dan doe ik dat, zo niet dan doe ik het niet.

_/-\o_

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:50

Geweldig ;)

Enige wat ik op mijn bucketlist heb staan is alle kansen pakken die ik tegen kom. En genieten van wat je hebt.
Voor rest zal ik hier niet gaan patsen met wat voor leuks ik allemaal heb gedaan.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:03

Ik heb een kleine bucketlist met een stuk of 10 grote dingen die ik zou willen doen, ongeveer de helft is afgestreept en de rest blijft nog even een droom. Maar om eerlijk te zijn, zijn er sinds ik die lijst heb opgesteld nog heel veel dromen bijgekomen (en ook deels in vervulling gegaan). Ik zie het dus niet zozeer als een statisch iets maar iets dynamisch, en zolang je je er inderdaad bewust van blijft dat je nú je dromen moet waarmaken en niet moet uitstellen tot later lijkt het af krijgen van die lijst me niet zo belangrijk :)

[o]

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:17

Leuk, zo'n bucketlist!
Ik vind het juist belangrijk dat je dromen/wensen hebt om naar toe te werken en leven. Iets om voor te sparen en naar uit te kijken. Ik zou nooit alleen maar 'in het nu' willen leven.

Een echte bucketlist heb ik niet. Wel zijn we van plan om binnen 5 tot 10 jaar financieel onafhankelijk te zijn en te kunnen stoppen met werken. En dan willen we lange reizen gaan maken. Hoe en wat, dat zien we tegen die tijd wel.
Verder heb ik eigenlijk weinig wensen op korte termijn. Misschien eens naar een pretpark, maar dat is niet echt bucketlist-waardig :))
Wel zou ik het noorderlicht graag ooit eens willen zien!

Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip  

Op zoek naar een (trouw)videograaf? ABCreatief Videoproducties Bokkers krijgen een leuke korting!
❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:20

8nnemiek schreef:
Ik vind het juist belangrijk dat je dromen/wensen hebt om naar toe te werken en leven. Iets om voor te sparen en naar uit te kijken. Ik zou nooit alleen maar 'in het nu' willen leven.

Maar het een sluit het ander toch niet uit? ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:43

Zeker, juist met zo'n bucketlist kun je prima beide doen.

Maar als iemand aangeeft juist alleen in het nu te willen leven en niet bezig wil zijn met de toekomst dan denk ik, nee, dat zou helemaal niks voor mij zijn :=

Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip  

Op zoek naar een (trouw)videograaf? ABCreatief Videoproducties Bokkers krijgen een leuke korting!
❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:57

Als ik puur naar mezelf kijk, ik heb echt wel dingen die ik nog wil doen, maar het staat niet op een bucketlist.. Het zit in mijn hoofd, want idd wensen en dromen zijn ook heel belangrijk.

Marjo
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:48

Ik heb ook wel een bucketlist. Wel geheel gefocust op reizen. Het is voor mij geen moeten maar meer een dingetje om inspiratie uit op te doen voor vakanties :D

I see what he's doing there. He's doing Jack Nicholson. And it's very appropriate too, because the last six years of my life has been sort of like "The Shining." Which is a film if you'd seen, you'd know, spends the whole movie torturing a young boy named Danny.
    Danny Williams to Steve McGarrett - Hawaii Five-O

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-20 14:12

Als ik alleen in hier en zou leven zou sommige dure reizen wel kunnen vergeten, daarvoor heb ik toch geld nodig en vrije dagen van het werk. Misschien komt het ook door mensen om me heen, ik ken er teveel die zeggen dat ze iets willen doen zonder er mee aan de slag te gaan of ergens anders zouden willen wonen of iets hadden willen doen maar waarvan het nooit gekomen is en dat vindt ik zo zonde.

Interesse in natuurlijke producten zoals gedroogde kruiden, basilicum plantjes, gelei, gedroogde bloemen voor thee etc. in Almere. Kijk op onderwegmettamara

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:20

Ik heb niet zo'n uitgebreide bucket list maar ik heb wel toekomstdromen zoals samenwonen, trouwen en kinderen krijgen met mijn vriend. Voor de rest hebben we een Bucketlist boek voor koppels gekregen met kerst en daar bladeren we wel samen doorheen om dingen af te kruisen maar het is niet zo dat ons leven is mislukt als we het niet vol krijgen.

Dat is ook waarom ik persoonlijk moeite heb met het maken van een bucket list: lang niet alles zal lukken en wat doe je dan? Is je leven dan niet gelukt? Kan je dan niet tevreden zijn?

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:36

Ik had er zelf maar 1 waar ik echt gelukkig van zou worden; een eigen paard.
Dat is nu gelukt. Het volgende op mijn bucketlist is een trailer en een trekauto kopen, maar daar ben ik nu voor aan het rondkijken. Een pennydroom; de Z bereiken in Dressuur. Ook wil ik graag een veulentje fokken. Allemaal paard gerelateerd dus :o :')
Verder ben ik eigenlijk wel gewoon happy. Ik heb nu geen vriend, dus trouwen etc. staat er eerst nog niet op. Ook ik leef best in het nu, maar vind het wel leuk om naar dingen toe te werken.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:38

Nope, heb wel dingen die ik nog wil doen, maar heb deze niet opgelijst.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:42

Wildgirl schreef:

Gedeeltelijk ook mee eens!

Toch heb ik er een paar!

- Naar Nieuw Zeeland (Binnenkort heen! *\o/* )
- Paardrijden in Nieuw Zeeland
- Paardrijden in Spanje in El Rocio!
- Naar Argentinië
- Naar Mexico

En verder zie ik het allemaal wel haha

~ ZB Fotografie ~

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-20 18:54

Jolien87 schreef:
Ik heb niet zo'n uitgebreide bucket list maar ik heb wel toekomstdromen zoals samenwonen, trouwen en kinderen krijgen met mijn vriend. Voor de rest hebben we een Bucketlist boek voor koppels gekregen met kerst en daar bladeren we wel samen doorheen om dingen af te kruisen maar het is niet zo dat ons leven is mislukt als we het niet vol krijgen.

Dat is ook waarom ik persoonlijk moeite heb met het maken van een bucket list: lang niet alles zal lukken en wat doe je dan? Is je leven dan niet gelukt? Kan je dan niet tevreden zijn?

Hoezo zal lang niet alles lukken? Natuurlijk er zou iets kunnen gebeuren waardoor iets niet meer zou kunnen, maar verder is m'n lijst vrij realistisch.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:07

Nop.
Wel gehad, maar toch niet zo mijn ding :') .
Laatst bijgewerkt door Es_ther op 10-02-20 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:12

Ik snap het verschil niet tussen je dromen al dan niet op een lijst zetten. Als je je slecht voelt door een bucket list te maken... het is toch juist mooi om dromen te hebben die nog uit moeten komen? Dat geeft het leven voor mij juist zin! Het punt van een bucket list is voor mij dan ook niet het zo snel mogelijk alles afstrepen, want als alles af is heb ik niks meer om naar uit te kijken (of maak ik een nieuwe lijst).

[o]

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:06

Denise schreef:
Ik snap het verschil niet tussen je dromen al dan niet op een lijst zetten. Als je je slecht voelt door een bucket list te maken... het is toch juist mooi om dromen te hebben die nog uit moeten komen? Dat geeft het leven voor mij juist zin! Het punt van een bucket list is voor mij dan ook niet het zo snel mogelijk alles afstrepen, want als alles af is heb ik niks meer om naar uit te kijken (of maak ik een nieuwe lijst).

Ik denk dat ik niet echt heel veel dromen heb.
Ik heb een rijk en compleet leven en als ik iets wil, dan regel ik het.

http://www.bouwenaanjepaard.nl
Voor (sport)massage & instructie

Nielojram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:13

Ik heb een huishoudelijke bucketlist, tuin, schuur, vriezer ontdooien, kast in de woonkamer, kast in de gang...

Ik kom uit Ironië, dit ligt aan de Sarcastische zee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:17

Ik heb niet zozeer een bucket list maar gewoon dingetjes die ik wil doen. Ik wil zo graag in een A380 zitten. Dit jaar gaat het dan gebeuren :D Verder denk ik niet specifiek aan mijn lijst maar komt er af en toe wat op

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:41

Nielojram schreef:
Ik heb een huishoudelijke bucketlist, tuin, schuur, vriezer ontdooien, kast in de woonkamer, kast in de gang...

Dat is een to-do list :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:43

Ik heb niet speciaal een bucketlist maar zou wel graag eens naar noordscandinavie willen en het noorderlicht willen zien.

[o]

Blijheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:44

Voor mij motiveert een lijst met doelen heel erg, maar wel een lijst met een einddatum. Dit jaar heb ik 20 doelen voor 2020, van klein (12 boeken lezen) tot groot (in gesprek gaan met een coach/psych).

Een grote bucketlist voor "ooit" is me te weinig concreet en werkt daardoor juist demotiverend. Ik breek het liever op in kleine stapjes waar ik steeds aan verder kan bouwen.

prugelpiet
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:56

Wildgirl schreef:

Dit!

Als ik morgen op straat word doodgereden, durf ik wel te zeggen dat ik gewoon heb gedaan wat ik leuk vind en dat ik er wat van gemaakt heb. En dat wíl ik ook. Ik wil dingen doen nu het kan, want het leven is geen zekerheid. Ik ben zeker niet bang om dood te gaan en zie mezelf dat ook nog niet doen de komende jaren, maar je weet maar nooit. En daarom wacht ik niet met dingen nastreven die ik wil doen, maar zorg ik er voor dat ik ze ga doen :D

Een beetje hetzelfde principe als eeuwig sparen voor dingen.... Zorgen dat je wat geld achter de hand hebt voor nood en verder uitgeven die handel. Daar is het voor.
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 10-02-20 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

In hart en gedachten,
vandaag en voor altijd.