-
Banjer
- Lid Nieuwsredactie
-

Ik twijfelde tussen LZP en UK... LZP gekozen omdat het niet alleen een inspiratietopic is, maar ook een topic om elkaar blij te maken, en om over het fenomeen Happy Stones in het algemeen te praten 
Happy Stones... geverfde steentjes die op willekeurige plaatsen opduiken om mensen een blij gevoel te geven. Kennen jullie ze?
Ik heb er nu 2 gevonden en ik word er blijer van dan ik dacht... zo blij zelfs, dat ik ze zelf ook wil gaan maken. Ik heb vandaag een lading stenen opgehaald bij de bouwmarkt (keurig op afspraak).. ze liggen nu te weken in een emmertje water en het weekend wil ik beginnen met verven 

Het lijkt me leuk als we elkaar tips en/of inspiratie kunnen geven
-
pimaude
-

Wat leuk! Ken het niet maar zou me wel een blij momentje bezorgen denk ik!
'some people are worth melting for.'
-
Arabesk
-

Ja ik heb het ook al eens gedaan. Super leuk.
-
Emj_23
-
Wat een leuk topic! Ik ben er ook al een aantal tegengekomen en word er ook blij van. Ik heb ook met het idee gespeeld er zelf wat te maken. Welke stenen heb je besteld? En wat voor verf zou je moeten gebruiken?
-
SdaphneS
-

Ik zat net te kijken of er al een topic hier over was.
Vandaag mijn eerste steen gevonden!
Hopelijk kan ik morgen wat stenen inslaan, maar dan het verven. Hoe doe je dit?
Ik lees goede verhalen over acrylstiften , dus ga kijken of ik die ergens kan halen. Maar wil liever niet online bestellen, iemand tips?
-
Goof
-

Superleuk idee.
Mochten mensen willen; ik heb een hele berg grove kiezelstenen liggen die eigenlijk weg moet. Kom vooral een lading ophalen
-
Cayenne
- Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
-

-
zonnebloem18
-

-
anca
-

Er is ook al aardig wat ophef over. Want slechte verf is slecht voor het milieu. De boswachters zijn er niet blij mee.
En t is tegenwoordig geen vinden meer maar struikelen zoveel als er nu in de coronatijd neergelegd worden. Ieder dorp , stad of streek heeft zijn eigen en al concurrerende faceboekgroepen.
Tientallen jaren geleden vond je heel sporadisch eens een steen. Mooi in natuur kleuren geschilderd en nauwelijks opvallend. Tegenwoordig kun je niet om je heen kijken of je ziet ze opvallend liggen .
Nou t is voor kinderen een leuk tijdverdrijf maar denk erom wat je voor verf en materiaal gebruikt.
hartelijke groeten,
anca
-
karuna
- Drukke kabouter
-

In de regio hier liggen her en der samenloop stenen. Al gaan ze nu geloof ik ook heel nederland door. Je vindt ze meld dat je ze gevonden hebt en legt ze weer ergens anders neer. Een lief en fijn initiatief. Ik vond er een en had de hele dag een blij gevoel erdoor.
Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man
-
zonnebloem18
-

In de groepen wordt wel benadrukt dat je de stenen af moet lakken zodat ze geen verf lekken en geen plakoogjes of diamantjes o.i.d. moet gebruiken. Bij de groep waar ik in zit worden dat soort stenen ook weggegooid als ze gevonden worden of door de vinder gelakt en opnieuw verstopt.
♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥
-
marleen_88
-

Wat leuk dat je eraan begonnen bent! Ik vind het een leuk initiatief.
In de Kop van Noord Holland wordt er ook actief geschilderd, geplaatst, gezocht en verplaatst. Hoorde het bij mijn werk en via insta kwam het langs.
Doe wel en zie niet om
-
Mando
-

Ik had ook al gekeken of er een topic over was maar nog niet gevonden.
Ik heb er vandaag 2 gemaakt moet nog even vernis hebben maar idd action dicht.
Vind het leuk om te maken.
Wat jij van mij vind mag je houden, het is niet van mij.
-
Karin
-

Leuk! Al blijft het bij mij voorlopig bij creaties van anderen bekijken en hopelijk eens wat vinden. Ik ben iig Kei Tof op FB gaan volgen.
Afgelopen zomer vond ik een Happy Stone toen ik in Zeeland op vakantie was, maar dat is tot nu toe de enige. Ik heb 'm hier nog liggen en ik ben van plan om hem weer eens de wijde wereld in te sturen.
.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>
-
AnnoNiemand
-

Ben ik de enige die het leuke hiervan niet begrijpt (oprechte vraag)? Ik ben juist erg creatief maar kan niet echt begrijpen wat er leuk is aan zo'n steen vinden.
De hele wijk ligt er hier ook vol mee.
Ik vind het ook best lelijk als ik ergens juist zo'n lelijk kunstmatig gekleurde steen vind.
Eerlijk gezegd vind ik het een stukje milieuvervuiling.
-
Banjer
- Lid Nieuwsredactie
-

Leuk, dat er al reacties zijn 
Ik heb deze steentjes... de bouwmarkt was zo lief dat ik ze gratis mocht halen 
Mijn vriend heeft nog acrylverf en blanke lak en acrylstiften moet ik nog kopen... 
De stenen die ik heb gevonden lagen niet echt in de natuur, maar op een bankje... en op zo’n betonnen steen in de berm...ik ga mijn stenen ook niet op plaatsen in de natuur leggen, maar ook op stenen, bankjes, etc
-
zonnebloem18
-

Het is een leuke manier om met je kinderen op pad te gaan. Rondje lopen vind mijn dochter niet veel aan, maar nu met die stenen rent ze hele stukken vooruit.
Super leuk om de reactie te zien als ze weer een mooie steen gevonden heeft.
♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥
-
Karin
-

Ik vond de mijne in een parkje in Goes, op een sokkel van een standbeeld. Degene die hem daar had neergelegd had hem zelf in een museum gevonden, zag ik op Instagram. Ik hoef ze ook niet per se in de natuur te vinden, maar op bankjes en op 'educatieve' locaties zie ik er geen probleem in. Je hoeft ze niet mooi te vinden en je hoeft ze al helemaal niet mee te nemen als het je niet aanspreekt, dat scheelt misschien weer.
.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>
-
Cayenne
- Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
-

Die van mij heb ik op een bankje gevonden en ik heb hem op een ander bankje terug gelegd.
-
Nabster
-

AnnoNiemand schreef:Ben ik de enige die het leuke hiervan niet begrijpt (oprechte vraag)? Ik ben juist erg creatief maar kan niet echt begrijpen wat er leuk is aan zo'n steen vinden.

De hele wijk ligt er hier ook vol mee.
Ik vind het ook best lelijk als ik ergens juist zo'n lelijk kunstmatig gekleurde steen vind.

Eerlijk gezegd vind ik het een stukje milieuvervuiling.
In welke wereld is een steen milieuvervuiling?
De cursus: "omgaan met teleurstelling" is afgelast.
-
anca
-

zwerven
Je Happy Stones zijn nu klaar om andere mensen blij te maken! Je kunt je stenen achterlaten bij een speeltuin, op een bankje in een park, in bushokjes, bij het schoolplein etc. Als je Happy Stones meeneemt op een wandeling laat ze dan niet zomaar achter in de bossen. Staatsbosbeheer wil namelijk niet dat je materialen achterlaat in de natuur die daar niet horen. De verf en vernis op een steen kan schade aanbrengen aan bijvoorbeeld mossen en grassen, en aan de dieren in de natuur. Als je naar het bos gaat leg je geschilderde stenen dan bijvoorbeeld op een paaltje bij de parkeerplaats of op het terras bij een restaurant. Als boswachters stenen tegenkomen in de natuur dan kan het zijn dat ze weggehaald worden.
hartelijke groeten,
anca
-
Peuk
-

Ik kom even volgen.
Ik kende het niet maar ik vind het een erg leuk idee om dit ook eens te doen in mijn vrije tijd.
Waar komt dit vandaan? Is het in bepaalde regio’s actief?
Each day's a gift, not a given right
-
DieL_Zor
-

Wat onwijs leuk! Wist helemaal niet dat dit een ding was. Hier nog nooit tegengekomen. Echter twee jaar terug wel eentje in the middle of nowhere in Noord-Ierland!
Misschien dat ik ook wel ga freubelen
❄ A snowflake is one of nature's most fragile things ❄ but look what they can do when they stick together ❄
-
Jackie82
-

Oh ja leuk doen we hier ook aan, we zoeken ze maar maken ze ook!

Spoiler:
Kiekeboe haha 
-
MaNdiii
-

Inmiddels sinds vorig jaar maart al heel veel stenen gemaakt en weggelegd.

@peuk inmiddels best al veel regio's in het land. Zoek maar op Facebook wie weet is er ook wel een happy Stones groep vanuit jouw regio. Of een kei leuke kei, kei tof enzv.