Welke liverpool voor shet met vreemde plek op tong.

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

superpony

Re: Welke liverpool voor shet met vreemde plek op tong.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:14

Ik men de shet bitloos of met trensje.

Veiligheid zit echt nooit in een bit. Als er iets gebeurt het toch en gaat geen enkel bit ooit helpen. Het kan eerder tegen je werken als ze daar doorheen knallen of het ze pijn doet etc.

Ik heb een quarter staan met een beschadigde tong en dat is gewoon schade door te hard rijden geweest ( niet door mij............) Dat heeft ook gevolgen in zijn kaak gehad.

Daarnaast zou ik ook niet weten waarom je niet 1 bitloos kan mennen en de ander wel met bit? Je bekijkt per pony, ook als ze in span lopen.

En bij ons was veiligheid ook altijd belangrijk. Deze shet gaan mennen toen zoonlief 12 was en re te groot voor was geworden. Hij reed de sulky en ik te paard ernaast, dus was echt wel belangrijk dat de shet goed aan de hulpen was, alles veilig etc.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:36

cinniz123 schreef:
Fijn dat mensen meedenken hoor maar eigenlijk wil ik gewoon antwoord op mn vraag betreft de werking van een gebogen liverpool.
Ik ben dus al een stuk wijzer door melanie dr antwoord daar heb ik echt wat aan.

De ervaringen die andere hebben met betrekking tot bitloos laat ik dan ook even aan mij voorbij gaan vanaf nu want dat was niet mijn vraag.

Ten eerste gaat het om de pony. Het gaat niet om wat de eigenaar of menner wil. Dat jij alleen de antwoorden uitkiest die je bevallen is een slechte zaak en draagt niet bij tot het welzijn voor je pony.

Ik schrik echt van zo een reactie. Als die pony namelijk een kapotte tong heeft en je hangt er een bit in, doet het hem gewoon pijn en met een paard of pony werken die pijn heeft is A) niet eerlijk en B) nog gevaarlijker dan welk verkeer of bit dan ook.

Maar succes............We lezen het volgende topic met problemen wel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie