Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tomni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 06:24

Ik heb dit tuig in leer en ben er zeer tevreden van. Heel goede service, altijd snel antwoord, kan ter plaatse op maat worden gemaakt, en onderdelen apart te verkrijgen. Zo heb ik tweede singel voor mijn andere pony en kleiner frontriempje voor mijn Welsh.
Achteraf bekeken had ik de biothane versie genomen want is toch veel makkelijker te reinigen (in de winter modder, in de zomer zweet, in het tussenseizoen haar van het ruiven :) )
Alternatief is Ideal eurotech, ben nu aan’t kijken voor tweespan en in shetmaat zit dit rond dezelfde prijs. Maar omwille van de service zou ik toch voor Tjeu gaan.

Afbeelding

Tomni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 06:41

Nynkster schreef:
mooney schreef:
Ik ben al maanden aan het twijfelen tussen het biothaan tuig van tjeu en ideal eurotech.
Service en reviews van tjeu zijn heel goed, maar het eurotech tuig vind ik op foto's wat mooier afgewerkt en meer mijn smaak. Dus dat is lastig

Een vriendin van me heeft de eurotech, opzich wel mooi maar jemig wat is dat tuig stroef ;(
Ik ben best wel sterk maar krijg het met een beetje kou echt niet voor elkaar om de riemen in de passantjes te krijgen of de lichtogen dicht. En vind het snel dof worden, dan lijkt het eerder blauw dan zwart

Tomni ik weet niet of die van jou wat soepeler is?

Ik heb het tuig in leder dus niet echt een vergelijking, maar dit is uiteraard wel zeer soepel (na inolieën).
Kwa afwerking in biothane vond ik de uiteinden van de kleine riemen niet altijd even recht afgesneden, en in bruin is er kleurverschil tussen twee materialen die worden gebruikt. In zwart heb je dit niet. Ik heb ter plaatse de twee tuigen vergeleken (leder en biothane), beide zien er heel knap uit. Biothane heeft nog een versteviging onder de lichtogen om slijtage van het schoftje te verminderen.
Jammer dat er nog geen ervaringen zijn na langdurig gebruik, maar nieuw ziet het er alleszins goed uit.

Tomni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:34

Nynkster schreef:
Ik heb niet de biothane, maar de leren versie. Heb m nu een jaar maar gebruik hem niet heel intensief nog. Maar tot nu toe is hij wel echt mooi nog, als nieuw. Heb m denk ik nu krapaan 50 a60 keer op gehad ofzo?
Ga het binnenkort weer oppakken dus dan durf ik er meer over te zeggen

Idem hier, na half jaar en 2x per week te gebruiken nog steeds heel mooi. Heb ook de leren versie.
Toevallig vorig weekend op een rit een vierspan tegen gekomen met biothane tuig van Tjeu. Hij is professioneel met paarden bezig en was er toch ook tevreden van (had het tuig ook wel nog niet zo lang)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie