[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:52

Hoi iedereen, wie kan mij adviseren?

Op dit moment word mijn pony beleerd. Ik heb een vierwieler die ik tijdelijk/sporadisch wel kan lenen, maar ik wil graag naar een sulky omdat ik overwegend alleen op pad zal gaan.

Ik zie dat de sulky cavalettie loopt voor pony's tot 1.15 en de oxer van af 1.15/1.20. Nu raden jullie het al, mijn pony heeft een schofthoogte van 1.15. Daarnaast heb ik gekeken naar h.c.a sulky's maar hierbij mijn twijfel of deze niet uberhaupt te klein zijn voor mijn welsh? Wat is wijsheid?
Duurdere sulky's zijn (nog) geen optie, eerst willen we ontdekken of het mennen wat voor ons is. Helaas heb ik ook niet de mogelijkheid om de pony ergens mee naar toe te nemen om proef te rijden.

Misschien heeft iemand ervaring/foto's?

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:29

Dennis schreef:
115cm voor een cavalettie zou ik zeker niet durven, zeker niet met een groene pony! Ik vind 105cm al zat voor een cavalettie.
Ook voor een 16" HCA, ik heb er wel iets groter voor gehad, maar zat dan echt alleen maar tegen de kont aan te kijken ipv er overheen.

Daar was ik al een beetje bang voor ja. Dan valt de HCA dus af, ze hebben wel 19". Maar volgens mij verandert het verder niets aan de zithoogte. Jij zou dus voor de Sulky oxer gaan? Of nog totaal iets anders?

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie