Advies gevraagd: WFFS hengsten/nakomelingen, marktwaarde?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Suzanne F.

Re: Advies gevraagd: WFFS hengsten/nakomelingen, marktwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:57

Groot gelijk dat deze fokker haar WFFS merrie verkoopt als rijpaard. Daar moet je niet meer mee willen fokken. Je wilt dat defect uit de fokkerij hebben en zolang er nog gefokt wordt met dragers krijg je het er nooit uit. Als rijpaard is ze met WFFS prima geschikt, als ze niks anders mankeert natuurlijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:19

maria1990 schreef:
Suzanne F. schreef:
Groot gelijk dat deze fokker haar WFFS merrie verkoopt als rijpaard. Daar moet je niet meer mee willen fokken. Je wilt dat defect uit de fokkerij hebben en zolang er nog gefokt wordt met dragers krijg je het er nooit uit. Als rijpaard is ze met WFFS prima geschikt, als ze niks anders mankeert natuurlijk.

Wat zou de merrie volgens jou nog meer moeten mankeren dan naast de WFFS?

@Haarbal: Volgens mij moet jij maar eens verder gaan met je leven i.p.v. je met mij continu bezighouden en te bemoeien.

Er zijn 101 dingen te bedenken die ze zou kunnen mankeren waardoor ze niet geschikt is als rijpaard. Maar als ze klinisch en röntgenologisch gekeurd is en alleen WFFS drager is dan kan je er natuurlijk prima mee gaan sporten.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:02

Isabel schreef:
Als je alleen een drager op een niet-drager zet komen er ook automatisch minder dragers. Iedere generatie 50% minder statistisch gezien. En lijders komen er dan helemaal niet meer.

Nee maar het gaat sneller als je alleen nog maar met niet dragers fokt. Dan is het snel de fokkerij uit.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie