Dat is nou waarom ik de indexen inmiddels weer een beetje los heb gelaten. Ik gebruik het wel als richtlijn maar het is niet meer doorslaggevend in mijn hengstenkeuzes. Wat in de OCD indexen niet meegewogen is, zijn leefomstandigheden van het veulen bijvoorbeeld. Voeding en of het veulen, zeker het eerste half jaar, voldoende buiten heeft kunnen lopen zijn ook belangrijke factoren. Ik kijk natuurlijk wel goed of de hengst kan verbeteren aan het type merrie wat ik ermee laat dekken.
GJ9 bedankt. Het is een heel groot veulen, zeker voor deze merrie. Het was daardoor wel een beetje een pittige bevalling. Ben ook echt dolblij met een merrieveulen!
Met Kalita gaat alles prima. Ze groeit goed en is altijd opgewekt. Ze heeft inmiddels gezelschap op de wei van ons andere veulen, dat vind ze echt heel leuk. Ze werkt helaas niet mee aan een mooie foto serie, maar hier dan toch een paar kiekjes van vorige week.
Het was vandaag prachtig weer om foto's te maken van Kalita. Ze is ook haar veulenvacht kwijt. Maar meewerken aan een paar mooie kiekjes ho maar! Hier toch een paar plaatjes van vandaag.
Ja, ik ben zeer tevreden over de kleur. Ik denk dat ik haar voorlopig maar eens aanhoud en afwacht hoe ze zich ontwikkeld. Ze loopt me niet in de weg en heeft een zeer aangenaam karakter. Ze zou voor het mooie in draf nog wat sterker in het achterbeen mogen worden maar nakomelingen van haar moeder zijn doorgaans wat laat op stoom. De galop is trouwens uitzonderlijk goed. Ik hoop dat ze een waardige opvolger van haar moeder kan worden.