2014, een jaar van loslaten en opnieuw beginnen!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

QueLee

2014, een jaar van loslaten en opnieuw beginnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-14 13:15

Mijn 2014 begon niet zo lekker, in oktober 2013 raakte ik mijn baan kwijt en in januari 2014 zat ik nog steeds thuis.
Omdat het solliciteren iedere keer weer op een teleurstelling uitliep, zocht ik mijn heil lekker op stal. Helaas eindigde dit ook steevast in een teleurstelling omdat mijn toenmalige paardje Ivanhoo en ik steeds minder goed met elkaar om konden gaan.

Het rijden was iedere keer een gevecht geworden en de frustraties bij beide liepen zo hoog op dat we elkaar in de omgang ook niet meer konden luchten of zien..
In maart heb ik toen besloten dat het genoeg was, we werden beide ongelukkig van deze situatie en ik liep al 2 jaar met de gedachte rond om hem te verkopen. Zo belande hij op marktplaats en werd ik binnen no-time bestookt met mailtjes en telefoontjes, helaas zat de juiste baas er voor mij nog niet tussen.. Ivanhoo was prachtig, maar absoluut geen kinderpony of recreatiepaardje, Ivanhoo moest stralen in de wedstrijdring!

In juni kreeg ik weer een telefoontje, ze wilden dezelfde avond nog komen kijken en aangezien ik zelf niet meer reed en zo snel even geen voorbrenger kon regelen besloten de kijkers dat ze zelf wel meteen op zouden stappen.. slik oké, hij was al een week niet gereden en Ivanhoo kennende kon hij dan wel eens 'vrolijk' zijn. Het rijden ging super en uiteindelijk heeft zij hem ook gekocht.

Na 6 jaar nam ik afscheid van mijn eerste eigen paardje, maar spijt had ik niet.. zij en hij, dat klikte zo goed.. dat hebben wij samen nooit gehad. Nu zijn ze inmiddels al L2 startgerechtigd en nog steeds dolgelukkig met elkaar, ik had me geen beter huis voor hem kunnen wensen!

Vaarwel lief vriendje..
Afbeelding

Toen ik Ivanhoo te koop had gezet, besloot ik tegelijkertijd ook even geen paardje meer terug te kopen. De WW is geen vetpot en zolang ik nog geen baan had konden we het stalgeld dubbel en dwars voor andere dingen gebruiken. Ik had het al helemaal uitgedacht..

Maarja, het leven is wat je overkomt terwijl je druk bent met andere plannen maken.. Want omdat ik vanaf maart niet meer met Ivanhoo bezig was had ik van de stalbaas inmiddels het aanbod gehad om een ander paardje op te pakken: Flash.
Afbeelding

In eerste instantie was ik niet zo happig op dit aanbod.. Flash, een kruising rijpaard x tuiger, 4 jaar oud, onstuimig en kende eigenlijk nog niks. Ze was ook al een keer door de omheining heen gekomen omdat ze niet alleen in de paddock wilde staan.. ai das wel heel veel paard ineens.
Ik besloot de uitdaging toch maar aan te gaan, we zien wel hoe ver we komen!

Lief kijken.. dat kan ze wel
Afbeelding

haar mama (dochter van Manno)
Afbeelding

Het begin was even moeilijk, ze vond het erg lastig om zich te concentreren.. ook niet zo gek na 4 jaar in een kudde en dan ineens alleen. Als ze maar dacht dat ze een ander paard zag of hoorde ging ze compleet uit der plaat en had ze totaal geen oog meer voor mij..

We hadden niet meteen een klik en ze maakte er steevast een spelletje van als ik de wei in kwam.. dan liep ze heel rustig weg terwijl ze naar mij bleef kijken.. uiteindelijk 'mocht' ik haar dan pakken. Al snel kreeg ze de bijnaam DIVA. :*
Omdat Ivanhoo in juni inmiddels verkocht en verhuisd was en ik een nieuwe baan gevonden had, besloot ik toch de gok te nemen en Flash te kopen.. het rijden van het paard van een ander brengt toch altijd een bepaalde druk en spanningen met zich mee.
Dolgelukkig maar toch nog wel een beetje onzeker over de toekomst tekende ik de koopovereenkomst. Ze was lief ja.. maar niet makkelijk.. zou dit ooit nog veranderen of had ik 'te veel paard' gekocht..? ik had een hoop twijfels maar toch ook ergens een gevoel dat het wel goed zou komen!

In augustus overleed mijn opa, mijn maatje en een echte paardenman.. hij had Flash gelukkig nog wel gezien voor hij overleed en had mij verzekerd dat dit een topper was, maar het zou niet makkelijk zijn om haar te gaan berijden.. De week na zijn overlijden ben ik niet naar stal gegaan.. Flash stond in de wei en ik had helemaal geen behoefte aan aanspraak op stal.

Na een week liep ik de wei in, eigenlijk alleen maar om te checken of ze geen gekke dingen had.. tot mijn grote verbazing kwam Flash nu naar mij toe gelopen en duwde ze haar grote neus in mijn nek.. ze troostte mij. Ik was hier zo door ontroerd dat ik volgens mij wel een halfuur zo met haar gestaan heb en even alles los heb gelaten.

Afbeelding

Vanaf toen werd alles anders, we vertrouwden elkaar en onze band werd sterker. Ze draaide 180 graden van geflipte merrie naar een superlief, aanhankelijk en betrouwbaar paard.
Het inrijden ging eigenlijk als vanzelf en met veel rust, geduld, vertrouwen en aanvoelen reden we ineens samen onze eerste rondjes door de bak.

Afbeelding

Flash wordt steeds sterker en pakt alles superfijn op, zo reden we na een aantal keer al door de bak.
Afbeelding
Afbeelding

En inmiddels gaat het rijden zo:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas kwam ik er eind september achter dat Flash mok had.. ik was er te laat bij en een lange weg van behandelplan na behandelplan volgde.. ik heb de mok nu eindelijk zodanig onder controle dat ik bijna durf te zeggen dat het einde in zicht is.. wel heeft dit onze band nog meer versterkt. Inmiddels kan ik mezelf professioneel 'bandageerder' noemen ;) Flash vind alles goed, heeft geen een keer gemeen gedaan tijdens het afkrabben van de korsten.. ja oké.. ze heeft één keer geprobeerd op mijn hoofd te poepen haha! }:0

Ze is echt verschrikkelijk lief en makkelijk geworden, iets wat ik nooit gedacht had toen ik met haar opleiding begon. Wat ben ik blij dat ik er uiteindelijk voor gekozen heb om haar te kopen, ze geeft mij zoveel vertrouwen en plezier! Dit is mijn maatje, mijn vriendinnetje.. mijn diva! <3

Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat ik nog vele jaren mag genieten van deze supermerrie!
Respect als je alles gelezen hebt haha, een reactie is altijd leuk!
:D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:19

Fijn dat je na alle ellende toch weer een leuk maatje hebt!

Heb je ook alweer een baan gevonden :)?

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

ikkedus

Re: 2014, een jaar van loslaten en opnieuw beginnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:22

Wat een aansprekend merrie!En mooi zacht gereden. Succes met haar!

[o]

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:25

Waauw, wat een jaar! Echt een leuk paardje (die ander ook trouwens). Heel veel succes met haar!

Oosteind's Pepper M2+9 , B+5
Wedgwood L1 + 7

~Never give up the thing you really want~

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-14 13:29

dankjewel allemaal!

@Ess-Ramona, ik heb gelukkig sinds mei weer een fulltime baan!! *\o/*

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 09:12

Wat een verhaal, mooi om te lezen, en ik kreeg toch wel even veel kippenvel toen ik las dat ze haar neus in je nek legde nadat je opa was overleden, prachtig dat ze dat aanvoelen he!! <3

Nog veel plezier met elkaar!

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-14 12:49

_KiMbErLeY_ schreef:
Wat een verhaal, mooi om te lezen, en ik kreeg toch wel even veel kippenvel toen ik las dat ze haar neus in je nek legde nadat je opa was overleden, prachtig dat ze dat aanvoelen he!! <3

Nog veel plezier met elkaar!

ja heb toen ook wel even een potje staan grienen hoor :=
het was zo'n mooi moment, ongelooflijk dat een paard je zo kan troosten hè.. Ook heel apart dat vanaf dat moment we elkaars vertrouwen volledig gevonden hebben.
Ik had mijn opa graag de foto's van het rijden nu laten zien, hij zou beretrots geweest zijn!
helaas gaat dat natuurlijk niet, maar ik houd mezelf maar voor dat hij af en toe toch nog stiekem meekijkt ;)

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:00

Super mooi overzicht, veel geluk nog!

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-14 18:07

dankjewel!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:17

Dit had zo moeten zijn, ;) Had ik ook met verkoop van me merrie en pablo kocht, en nog nooit een seconde spijt <3

Nog veel plezier jullie <3
leuk om jullie same te zien een prachtig team

[RIJ-ITP] Sneeuwpret
Sinds 27-11-2011 trotse eigenaar van een Andalusiër PRE Pablo
Sins 30-11-2013 troste eigenaar van Winny *winnetou*
Bietjuhh : Is there a road I could follow, to bring you back home?

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:22

Wat een prachtig topic Kelly! Ik zie regelmatig wat van je voorbij komen op facebook, leuk om nu een overzichtje te zien. Iv was een plaatje, maar super fijn dat hij zo goed terecht is gekomen.

Geniet van elkaar, diva is prachtig! :)

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-14 00:20

Dankjewel!
Ik ben er inmiddels wel achter dat de klik met je paard heel belangrijk is ;)
Ivanhoo heeft echt een superhuis getroffen, krijg nog regelmatig updates over hem, super leuk!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie