[AG] De tragedie van Humorist

Moderators: Polly, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 08:25

Ibbel schreef:
TBC is een bacterie die zelden bij paarden voorkomt. Dan moet-ie dus dubbel pech hebben gehad.

Kreeg het dier geen COPD als gevolg van het hebben van één long? Oftewel dampig dus, geknapte longblaasjes, als gevolg van teveel druk op die ene long? En dan uiteindelijk dus een longbloeding als de boel echt kapot gaat?

Ik denk ook eerder ook dat hij zijn ene long ernstig overbelast heeft.

Waarschijnlijk is zelfs zijn hart ernstig overbelast geweest door het vrijwel constante zuurstof tekort. (Zuurstof te kort--> hart gaat sneller kloppen om toch voldoende zuurstof voor de hersenen te krijgen --> constant extra hard kloppen zorgt uiteindelijk voor een sporthart.)
En door de constante hoge druk die het hart geleverd heeft kunnen de aderen in de longen zijn gesprongen.
In rust zullen er vrijwel geen problemen te vinden zijn. Ik snap best dat zijn verzorgers voor een raadsel stonden.

Ik ken het verhaal ook uit de ponyclub. Destijds ook met dikke tranen gelezen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE

Re: [AG] De tragedie van Humorist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:14

En de ene dag blakend van gezondheid en de volgende dag doodziek.

En 1 werkende long is zo zeldzaam,...ik denk dat ze het nu nog in eerste instantie zouden missen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie