[FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:50

Zo leuk die Overo aftekeningen, je blijft er bij kwijlen. :~

Ik heb op dit moment twee merrie's drachtig staan van Overo hengsten. Onze valk merrie Bar B is drachtig van een frame overo medicin hat hengst. dit is een AMHA combinatie.

Afbeelding

Afbeelding

Onze NMPRS merrie Viga, zij is een blue roan en appaloosa gefokt is drachtig van een bruine AMHA Tovero hengst. Ik hoop grote hopen dat ze haar stippel gen deze ronde niet doorgeeft. :P

Afbeelding

Afbeelding

We moeten nog even geduld hebben, Viga is in Mei uit gerekend en Bar B in juli dus de verrassing laat nog even op zich wachten. :D

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:25

Wat een prachtig mooi dier, en niet alleen vanwege zijn mooie kleur/aftekening.

Viga begint alweer aardig rond te worden, zij is altijd heel mooi drachtig vind ik, echt rond, zo'n wandelend bolletje. :D Geen verdunning bij deze combi dus geen palomino, daarbij is zij homozygoot zwart dus wordt een zwarte of bruine.

Van Bar B weet ik niet of ze homozygoot zwart is, eigenlijk moet zij nog eens getest worden.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:35

Ik blijf het een prachtpaard vinden Joyce. :j

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:28

Spijtig genoeg is Viga op 8.5 maand dracht haar veulen verloren. Een zwart hengstveulen met 4 hoge witte benen en twee blauwe ogen. Viga heeft het moeilijk gehad maar lijkt er nu in te berusten. Vind het zo spijtig.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:53

Bar B is vannacht bevallen van een gezond hoogbenig merrieveulen. Blij mee. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:53

Nevada schreef:
Ooh, leuk ding! <3
Van harte!!

Is ze ook een overootje? Heeft ze ergens onder haar buikje misschien nog vlekjes??

Geen idee of ze wit op haar buik heeft, ga haar nu niet in de houtgreep houden. Ze gaat getest worden, dat is de enigste manier om het zeker te weten. Ze heeft drie hoge witte benen en 1 minder hoog wit been en dan de grotendeels witte kop en waarschijnlijk blauwe ogen maar is slecht te zien. Pupil is binnen zo groot en het was geen weer vandaag om naar buiten te gaan.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:04

spicegirl schreef:
valt me wel op, dat er bij de mini's weinig erg in OLWS (en doofheid ) word gehouden.
ze gooien constant overo op overo.splash (doofheid ), frame x frame. het maakt ze niks uit

Wat is dit nou voor onzin ? Kun je deze wijsheid verduidelijken ? Vind het nogal iets wat jij hier over miniatuur fokkers zegt. Ten eerste zijn er in de mini's weinig Overo/Frame fokkers, degene die hier wel mee bezig zijn doen dit allen met geteste dieren, en waarom testen wij ? Niet om dan de verkeerde combi's te maken. Zou toch wel graag wat voorbeelden horen spicegirl, irriteer me hier aan want het is kolder wat je loopt te verkondigen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie