Tinniie schreef:Ja wat een mooie paardjes allemaal!
@Jolandje: Wanneer zijn je merrietjes uitgerekend? Ik zal voor je meeduimen eentje met blauwe ogen
hahahatsjoe schreef:Misschien een hele onnozele vraag, maar betekent overo blauwe ogen ? Mijn bonte AMHAtje heeft 1 blauw oog.
Tinniie schreef:Ja idd, blauwe ogen kunnen gemakkelijk een paar generaties overslaan, Broker heeft nog geen enkel veulen met blauwe ogen gehad..
De smoky black merrie is ook drachtig van onze dunskin hengst. Zij is ook homozygoot zwart, dus daar zijn wel enkele leuke kleurtjes mogelijk![]()
Shelby is inderdaad een héle leuke afsluiter én mooie opvolger
jolandje schreef:een van mijn hengstveulentjes van dit jaar is een vosje ( dacht ik) hij heeft een bles en een sneb, nu hij begint te verharen heeft hij sinds deze week ineens 3 witte benen, op een van de beentjes zit ook een wit vlekje, zijn moeder is vosbont getest, dus niks anders, zijn vader is bruin bont( niet getest) maar volgens hengstenhouder is hij overo, wat denken jullie van hem? her een paar foto's( het is trouwens een AMHA )![]()
hier is hij 3 dagen oud
[ Afbeelding ]
en zo is hij nu ( 4 maand oud)
[ Afbeelding ]
en zijn achterbenen die nu wit zijnen op het voorbeentje is nog een wit vlekje te zien
[ Afbeelding ]
wat denken jullie? is hij overo? of sabino? of bont? stekelharig is hij in elk geval al wel
Tinniie schreef:Wat is het hier stilletjes
Mijn smoky black, frame overo positieve merrie Jade is vandaag 150 dagen drachtig en begint een buikje te krijgen!
Hopelijk is ze een mooi overotje aan het bakken![]()
Mogelijke kleurtjes (+50% kans op overo bij elk van deze kleuren)
12.50% Smoky Grullo
12.50% Dunskin
12.50% Smoky Black
12.50% Buckskin
6.25% Bay Dun
6.25% Perlino
6.25% Black
6.25% Bay
6.25% Smoky Cream Dun
6.25% Perlino Dun
6.25% Grullo
6.25% Smoky Cream
Vorig jaar had ze een solid smoky grullo hengstje uit deze combi. Het 2015 veulentje is al verkocht in de buik en volgend jaar maak ik dan de Dun Gotta Gun combi voor mezelfSpannende vooruitzichten dus!
[ Afbeelding ]
Zijn er nog mensen met drachtige merries met mogelijke overo-veulentjes voor volgend jaar?
spicegirl schreef:valt me wel op, dat er bij de mini's weinig erg in OLWS (en doofheid ) word gehouden.
ze gooien constant overo op overo.splash (doofheid ), frame x frame. het maakt ze niks uit
Tinniie schreef:Heel mooi! Haar lichte manen beginnen ook echt door te komen heDie gaat super mooi uitgroeien denk ik.
Zijn er nog mensen die volgend jaar misschien(hopelijk) een overotje verwachten?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker