[FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:41

Kan een overo toch donkere ogen hebben?

Ik heb een veulentje uit een effen palomino hengst, en uit een sivlerdapple overo (niet getest) merrie. De merrie is Silver Jewel, foto’s staan op mijn website. De website is www.thebackyardstables.com

Hun veulentje leek op het eerste zicht gewoon palomino, maar heeft toch witte sokken en een dun streepje over zijn neus. Maar hij heeft geen blauwe ogen, dus dan is hij toch niet overo neem ik aan? Of kan een overo donkere ogen hebben? Het wit moet ergens vandaan komen en geen enkel van beiden ouders is bont.

AMHA - AMHR - NMPRS miniatuur paardjes
www.thebackyardstables.com

BYS

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:12

Hmm toch een testje waard misschien. Hij heeft niet veel wit in zn gezicht, maar echt een heel dun lijntje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:48

DubbelDun schreef:
Als dit een recente foto van je veulen is dan zou ik die blauwe ogen gewone veulenogen noemen. Met de maanden gaan die nog wel verkleuren.

Het gaat er net om dat hij geen blauwe ogen heeft, dat staat ook in mijn eerste post :P de vraag is nu waar dan dat wit vandaan komt?

BYS

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:20

Ja de moeder heeft wit, een zandloper bles en buikvlekken + 1 blauw oog. Ik vermoed overo, maar ze is niet getest. Maar om haar nu tovero (of bont) te noemen vind ik toch dat ze wat weinig wit heeft.

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:31

Dus je bedoelt dat elk frame overo paard (want die hebben wit) een gewoon bont veulen kan geven?

Want dat heb ik nog nooit gezien, een gewone bonte uit ouders waarvan 1 eenkleurig is en 1 frame overo. Maar ik ken er verder ook niet zo super veel van hoor :)

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:49

DubbelDun schreef:
Een paard kan meerdere bontsoorten dragen waarvan het niet altijd direct zichtbaar is wat die zijn. Zeker bij een minimale Frame of bijv. een Tovero.
Die éénkleurige ouder kan best genetisch een bonte zijn, maar zo minimaal dat het niemand opgevallen is.

dan kan het best zijn dat mijn merrie ook bont draagt. De hengst is echt zelf niet bont, hij heeft meer dan 30 nakomelingen gehad en nooit een bonte uit een niet bonte merrie gegeven.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie