[FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Tinniie

[FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-12 14:35

Omdat een soortgelijk topic blijkbaar nog niet bestaat en paarden met dit patroon de mooiste zijn die er bestaan (naar mijn bescheiden mening dan toch 8-) ) Vond ik het wel eens tijd om hier een topic over te openen.

Deel de foto's van jou (frame) overo met andere liefhebbers, zowel paints, mini's, kruisingen,... zijn welkom.
Of laat ons mee aftellen als je een veulen verwacht dat mogelijk overo zal zijn.

Ik zal de spits afbijten met Broker, een prachtige 10-jarige paint merrie:

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Muurp op 28-09-13 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd.

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 3 Paint veulentjes verwacht in 2020

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-13 10:45

Ja wat een mooie paardjes allemaal! :)

@Jolandje: Wanneer zijn je merrietjes uitgerekend? Ik zal voor je meeduimen eentje met blauwe ogen ;)

@ Nevada: Jij hebt precies al veel geluk gehad met jouw overo merrie he? Nog maar weinig solids? Broker heeft de laatste 2 keren een solid smoky black en solid dunskin gegeven, wel beide olws positief getest.
Ze is nu terug drachtig van onze dunskin hengst en haar smoky black dochter ook, dus duimen voor vlekjes :)
Ook jouw grullo merrie vind ik prachtig! Mijn ultieme droompaard is een grullo overo paint merrie met blauwe ogen :) Enkel een beetje moeilijk te vinden..

Leuk om te zien hoe verschillend de vlekken doorgegeven kunnen worden, Shelbie net haar mama en Bruce zoveel wit! En die vlekken aan zijn ogen zijn zó leuk :D

En Rayo ook al zo'n knapperd! Ook bijzonder dat hij 3 witte benen heeft, zie je ook niet zo dikwijls he?

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-13 11:46

Ja idd, blauwe ogen kunnen gemakkelijk een paar generaties overslaan, Broker heeft nog geen enkel veulen met blauwe ogen gehad..

De smoky black merrie is ook drachtig van onze dunskin hengst. Zij is ook homozygoot zwart, dus daar zijn wel enkele leuke kleurtjes mogelijk :)

Shelby is inderdaad een héle leuke afsluiter én mooie opvolger :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-13 12:48

Ja ze is positief op overo getest. Ze heeft niks wit, enkel een 'typische' overo-bles; zandlopervormig. Ook het dunskinveulen van dit jaar had een brede zandloperbles, zij is ook overo positief getest.

Waauw ja, echt leuk moest die grullo overo lukken! Is jouw merrie ook homozygoot zwart? Dan heb je inderdaad wel hele hoge kansen!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-13 18:33

Jullie hebben allemaal heel goed geduimd!!
Broker is gisterennacht bevallen van een prachtig sorrel overo (frame+sabino) merrieveulentje met -jawel-1 blauw oog :)

Broker is ondertussen wel verkocht, ze staat nu bij héél leuke mensen en maar op een kilometertje van hier :) Ze waren ook zo enthousiast over het resultaat, dat ze de combi waarschijnlijk nog eens gaan maken, en Broker dus over een paar daagjes terug gaan laten dekken door onze Arany :)

Genoeg geleuterd, hier de foto's :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-13 18:38

Ze gaan haar ook aanhouden normaal gezien. :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-13 17:02

Ook Jade (smoky black) is ondertussen bevallen!,,

Van -jawel- een smoky grullo hengstje! (Ee aa Dd CRcr)
Ze is ondertussen wel drachtig verkocht, dus het is een beetje met gemengde gevoelens... chance dat het geen merrie met vlekken want daar had ik echt niet goed van geweest... :-)

Hij is ook weer overo positief getest, met enkel een brede bles...
De vergelijking met zijn bijna-volle zus (zelfde vader maar uit de moeder van deze merrie)

Afbeelding

En volledig
Afbeelding
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-13 11:54

Ja idd wat een knapperd, dun overo's vind je idd niet vaak. Daarmee ik wil toch echt ooit zooooo graag die grullo overo merrie (en dan met blauwe ogen én crème-gen, niet teveel gevraagd, toch? :P ) :P

Nevada heb jij dit jaar veulentjes?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-13 10:26

Joowtje schreef:
zal ik mijn kleine meiden dan ook eens laten zien :)

ik heb ook 2 lovely mini's (ben smoor op ze)

midden april was dit
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-CMDZIKFQ.jpg

en toen wilde ze geen vlekken meer hebben
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-U3LL6DC6.jpg

sorry ik krijg mn foto's op dit moment niet met minder pixels.. had nog 2 leuke foto's maar goed mislukt. ze is nu aan flink aan het verharen! ik hoop dat ze het vachtje van mams krijgt! die is zoo makkelijk.

edit: deze kreeg ik nog wel geupload
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-NWORUJVC.jpg

Jaaaa mama Dina wil ik ook echt wel in de maxi-versie :) Zij was mogelijk toch ook smoky grullo he?

Waauw en Tomboy ook al zo'n knapperd, 4 witte benen bijzonder :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-13 17:11

Smoky grullo = grullo met crème-gen :)

Dus een smoky grullo overo merrie met blauwe ogen die ook nog eens homozygoot dun is, dàt is mijn droom ;) :D Ik denk alleen dat die gewoon niet te vinden is. (En moest die er toch zijn, moet ik eerst een bank overvallen vrees ik :D )

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-13 15:22

Ik heb een vraagje, ik heb een hele leuke tovero merrie op het oog. Moest ik met haar fokken is er 25% kans op solid, 25% tobiano, 25% overo en 25% tovero.
Maar na wat speurwerk vind ik echter maar héél weinig echte overo-veulens uit tovero paarden. En dat is natuurlijk wel de bedoeling :D
Iemand hier ervaring met tovero's en hun overo nakomelingen?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-13 21:16

Mja idd misschien best eerst testen idd.. alle, eigenlijk zijn er 2 merries.. een 15jarige zwarte tovero merrie (waarvan ik niet weet of ze olw draagt.) Wel homozygoot voor zwart. En de andere is een buckskin tovero jaarling. Van haar ken ik de ouders en weet ik dus dat ze positief is.
Ik zou ooit zo graag die grullo overo willen fokken voor mezelf he (in combinatie met onze dunskin quarter hengst dan)
En aangezien ik weet dat daar nogal wat pogingen aan vooraf zullen gaan neig ik momenteel dus meer naar een tovero merrie, om zo de kans op solids toch wat te verkleinen.
Met de jaarling duurt t het zoiezo nog een paar jaar, maar zijn wel weer leuke combinaties mogelijk (een lijst van 72 opties om precies te zijn :9 ) maar met de oudere merrie kan ik ik direct starten..
Of toch nog eventjes wachten tot er nog iets anders op mijn pad komt?... dilemma's :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-13 23:08

Wat leuk!
Ze heeft zo te zien ook de typische zandloperbles!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-13 09:38

Ja idd :)

Ik heb net gehoord dat de mooie bay overo APHA fokmerrie die wij vorig jaar hebben verkocht weer te koop staat :( Een super lieve merrie die een gouden thuis verdiend.
Ze is in 2009 uit Canada ingevoerd
Moest er iemand interesse hebben mag je mij altijd pb-en, héél lage vraagprijs...

Afbeelding
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-13 21:57

Neen inderdaad, en het is echt zo'n schat van een paard.. Daarom wil ik toch ook wat extra moeite doen om een super thuis voor haar te vinden.

Tis de dag van vandaag echt moeilijk om een goede thuis voor je paarden te vinden blijkbaar, ik heb namelijk ook pas onze andere merrie terug gekocht..

De smoky black overo (dochter van de deze trouwens)
die met het smoky grullo overo-dragend veulen dit jaar (van een paar pagina's terug)
Dus ik ga volgend jaar nog eens een poging wagen voor een gevlekt exemplaar in merrie-versie :D (én blauwe ogen 8-) )

Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-13 22:03

Staat daar nu een kabouter op haar kont? :+

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-13 10:53

Uiteindelijk geen tovero voor mij, maar ik heb mijn jonge solid overo merrie teruggekocht :) Die dit jaar dus het smoky grullo (overo dragend) hengsteveulen had..
Volgend jaar kan ik dus weer een nieuwe poging wagen voor mijn droom-grullo overo :)

Voor de liefhebbers weet ik momenteel wel liefst 3! grullo overo's te koop staan :)
jaarling merrie in Wallonië, jaarling hengst in Frankrijk en supermooie 2jaarse merrie in Frankrijk.. :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-13 18:36

Coloured schreef:
Welke merrie is dat precies Tinniie die je hebt terug gekocht?
Volgende veulen dezelfde genen alleen dan wat uitbundiger, toch?

Ben wel benieuwd naar die grullo overo's. Heb je links of foto's o.i.d.?

De merrie die ik heb teruggekocht is de smoky black merrie (dochter van de bay overo met blauwe ogen die ook terug te koop stond...)
En idd! hopelijk dezelfde -maar meer uitbundigere genen- en in merrieversie he ;) én blauwe ogen haha :D

Ik wilde je pb-en met de foto's van de grullo overo's, maar ik zal ze gewoon hier plaatsen, hier zitten tenslotte de liefhebbers en tis niet voor niets een foto-topic he :D
(moest er iemand interesse hebben kan ik altijd de gegevens van de eigenaars doorgeven uiteraard ;) )

Merrieveulen, 1 blauw oog. Lijkt op deze foto wat 'licht' maar moeder is een black overo en vader een EEDD grullo quarter, dus enige kleur-optie uit deze combi is grullo:
Afbeelding

Hengstenveulen, smoky grullo
Afbeelding

En 2jarige merrie, super mooi getekend vind ik zelf... Ingevoerd uit Amerika:
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 16:48

Ooh leuk Bassenqua! Ik zal met je meeduimen! ;)
Hier volgend jaar geen veulentjes verwacht..
Ah, jawel eigenlijk eentje. Maar van mijn shetjes en da's niet echt een verrassing, bay tobiano merrietje en perlino hengstje = wss een buckskinnetje :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-14 15:40

Heel leuk paardje, mooi getekend!

Zo eentje wil ik ook wel, maar palomino gaat niet lukken met mijn homozygoot zwarte merrie :-p

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-14 21:35

Bassenqua, wanneer zijn je merrietjes uitgerekend?

Edit: ik zie net mei en juli :p Nog even wachten dus :)

Onze hengst heeft dit jaar maar 1 bay overo merrie gedekt, ben weer heel benieuwd wat dat gaat geven :) Zij is uitgerekend voor juni.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-14 09:20

Ook weer een hele mooie :)
Is het ook een Paint Horse of kruising ervan?

Ik heb trouwens nog een topic geopend, misschien heeft iemand van jullie er ook wel ervaring mee?

[F-AM] Splash + Frame overo

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-14 09:01

Heel spijtig! Echt erg zo'n dingen :(

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-14 22:37

Wow Nevada is ze al weer 2 jaar? WT gaat het toch snel... En wat is ze toch mooi! Die grullo overo komt dichter en dichter bij ;)

Heb je dit jaar veulens?

Bassenqua en jolandje, ook zo'n leuke veulens daar!

De enige overo merrie die dit jaar een veulen van onze arany verwachtte had een solidje, wel mooie buckskin merrie. Volgend jaar weer 2 kansen.
En het jaar er op ga ik voor hopelijk veel wit bij mijn smoky overo merrie, dan laat ik haar dekken door een bay dun splash hengst :-)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-14 14:02

Heel mooi Joysjuh!

Ja tis een heel mooie buckskin merrie, met overo vlekken was echt helemaal pérfect geweest :) Maar de eigenaars gaan dus nog een poging doen haha ;)

Afbeelding

En mijn knappe Jade wordt volgend jaar gedekt door Dun Gotta Gun, mijn all time favoriete hengst :p

Afbeelding

Super-papier en super-kleurkansen :p
12.50% Bay
12.50% Dunskin
12.50% Black
12.50% Smoky Grullo
12.50% Buckskin
12.50% Smoky Black
12.50% Bay Dun
12.50% Grullo

En bij elk kleurtje dus nog eens 50% splash én 50% frame :D :D :D :D