[Uitgelicht] 'uitgelicht'

Moderators: EvelijnS, Hanmar, benangelique, Polly, Dani, Shanna, khirshanta

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gini

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:03

Leuke uitleg en je kan inderdaad al doorklikken naar dit topic via een linkje onder de uitgelichte foto's.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:13

Ik denk dat dit te maken heeft met de veranderende digitale wereld. Instagram is enorm opgekomen de laatste jaren en er is geen simpeler manier om foto's snel te delen en toch veel likes en reacties te halen. Wordt nog een hele kluif om een manier te vinden om Bokt daarin aantrekkelijker te maken. Je zou al echt een uniek 'selling point' moeten hebben.

Even snel gebrainstormd op mijn eentje: het Boktteam kan zelf met wedstrijden komen 'post je mooiste winterfoto bv.' en daar prijzen aan verbinden. Of met thema's werken: heb jij ook een modderpaard? Post hieronder je foto. Wie doet aan endurance? Plaats hier je mooiste endurance-foto. Maar dan heb je dus meer fotoverzameltopics en dat is moeilijker voor uitgelicht. Je kan ook iets doen als: iedere maand een prijs uitreiken en het topic (dat in uitgelicht geweest is) met de meeste reacties ofzo wint. Of thema van de maand is 'jumping', post een fototopic met springfoto's (op het einde van de maand zou je dan ook een prijsje kunnen uitreiken aan het topic met de mooiste foto's of meeste reacties).
Je zou bovenstaande idee├źn ook interactief kunnen maken door andere bokkers openlijk laten stemmen op fototopics (of foto's).

Ik denk dat de oplossing vooral ligt in het 1) eenvoudiger maken (snel 1 foto posten in een verzameltopic is sneller en daardoor aantrekkelijker dan een heel eigen fototopic met verhaaltje eromheen posten) en 2) 'what's in it for me' onder de loep nemen (vroeger waren de vele reacties voldoende motivatie voor een Bokker om een fototopic te openen, nu alle tijd en moeite in een fototopic steken voor 5 reacties wordt niet meer gedaan). Uiteraard hebben punt 1 en 2 veel met elkaar te maken, hoe groter de return hoe meer tijd men wil spenderen aan het maken van een fototopic. En de return kan je groter maken door vanuit het Boktteam zelf meer interactie uit te lokken.

Op korte termijn: is het voor nu geen oplossing om alle topics in uitgelicht te laten staan totdat je 5 nieuwe topics hebt? Dus niet dat je iedere dag 2 topics aanpast, maar dat je echt gaat opsparen totdat je 5 verse topics hebt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie