welk verhaal staat jou nog helder bij ?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:24

Fay, het veulen dat niet kon ademen, en toch geopereerd is, waarbij voor veel geld en moeite en begeleiding de luchtwegen(schotten)zijn opengebrand.... Die het zo goed ging...om dan in de wei te verongelukken aan een gebroken been... die vergeet ik nooit meer. Die Bokster had zoveel voor Fay en een ander paard over, met ernstige hoefproblemen, die het ook niet redde. Verschrikkelijk, ik was er ziek van.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 16-11-14 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

VERTROUWEN: het komt te voet en gaat te paard

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:32

Die ik ook NOOIT meer vergeet en zelfs nog wel eens met afgrijzen aan terugdenk (als ik aan beleerders denk) is die jonge merrie die beleerd werd en op de een of andere manier op die stal achterover klapte/getrokken werd eigenlijk, en meteen stekeblind was daarna, terwijl de beleerster(s) daar nooit enige verantwoording voor zich hebben willen nemen.
Daar sta je dan met je blinde merrie, die je liet beleren om er een fijne toekomst mee in te kunnen gaan. De horror!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:02

Ja, idd de gestolen Tinkers Swieber en Tess. Wat een verdriet! Ik meen dat na 3 jaar 1 van de twee is teruggevonden, de ander geloof ik nooit meer.

terpentijn

Re: welk verhaal staat jou nog helder bij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:42

Tsjeez... net dat hele verhaal over de vermoorde Bokker ISKI gelezen, wat verschrikkelijk, dat was dus voor mijn Bokt-periode, mijn haren rijzen er van te berge, wel eens in het nieuws eea gelezen, maar ik wist nooit dat dit ook ooit een [bekende en geliefde) Bokker was.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:07

Ja, dan herinner ik me ook de al veel genoemde Silby en Manic de mooie Haflingers, in hun mooie sneeuw-fototopic, die een week daarna door een stalbrand samen met stalmaatje Shet Lana zijn omgekomen... hartverscheurend, zo erg!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:18

Ja, hier kan ik Lesleylady ook aan toevoegen inmiddels (en helaas), die door een vreselijk ongeluk haar nog longe paard zo plotseling moest verliezen 9is nog lopend topic).

Maar ook schoot mij weer de bizarre geschiedenis rond de Westernhengst Jetalito Jet Set te binnen, die van een bekende westernamazone was, die daar op een dag dood en bebloed naast de hengst in de rijbak lag.
Er werd toen beweerd dat het paard het gedaan zou hebben wat velen al totaal niet geloofden,en de vriend van de amazone was toch verdacht. Maar ging indertijd vrijuit. Inmiddels is er een nieuw onderzoek naar de ware toedracht lopende, aangezien nieuwe onderzoek heeft uitgewezen dat hpaard het ook helemaal niet gedaan kan hebben... maar dat zij vermoord moet zijn... dat onderzoek loopt nog.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:47

Nee, dat longeer ongeluk dateert van gisteren. dat topic loopt nog, het paard viel plotseling dood neer.

Het paard dat blind werd is veel langer geleden, het betrof een jonge merrie die ter belering naar een stal in het Noorden was gebracht, waar men het kort nadat het aan de mond geholpen was (tandarts) aan de longe achterover heeft laten klappen/getrokken, waarna de merrie blind bleek te zijn geworden .
dat is een veel ouder topic, waarvan ik de link niet meer kan terugvinden.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:51

friendly heeft die link op de vorige pagina, 2e post van boven al geplaatst.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:06

Heb ik ook, @set_elkol (de kleine lettertjes).

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:46

Rebel? Was dat niet dat aansprekende Welsh veulen dat uit 't buitenland was geimporteerd? dat ook nog gouden Bokt hengstje was geworden? Is daar iets naars mee gebeurd dan (ik hoor er idd. niets meer over) of heb ik de verkeerde voor me?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:05

@Nezzie: ik heb die uitgemergelde Dobermann toen genomen. Ik heb al 30 jaar Dobermanns. Hij heeft hier nog jaren mooi geleefd, en bleek achteraf na nazoeken, zelfs nog hoog in de Dobermann sport gelopen te hebben (!) maar had ook Wobbler, dus 't ging langzaam achteruit. Hij heette in werkelijkheid Valco van de Groote Maat en niet Miro zoals ze hem in het asiel noemden: de vrijwilligster was de bokster Wuis. Mijn website http://www.doberdreams.nl is aan hem opgedragen, na zijn dood. Ik was helemaal crazy van hem, wat een topper, heb nog een mooi schilderij van hem gemaakt... zal hem nooit vergeten.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:26

Ja! Dat was, nee is, ook de eigenaresse van de mooie Rebel.
Ik kan me dit topic over de dood van Wairan ook nog herinneren. Afgrijselijk!

Als je na gaat denken herinner je je best nog wel veel.
Maar om in het kader van de OP te blijven, wat staat je nog HELDER bij, voor mij persoonlijk waren toch de dood van veulentje Fay (en Cassis). de dood van het prachtige merrieveulen Damarae Ddu en de tijdens de belering blind geworden merrie nog zeer scherp in het geheugen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:24

Ben toch wel een beetje benieuwd naar het nog niet verschenen topic dat Set_Elkol aankondigde.... maar mischien verschijnt dat wel nooit?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:24

Heeft iemand een link van het Rebel topic, ik wist helemaal niet dat de prachtige Rebel is overleden (dat overlijden na castratie was toch niet Rebel, maar een van haar andere Welshes?) volgens mij leeft Rebel nog.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:32

ja ik had de geimporteerde Rebel in mijn hoofd, niet die van Rivendell.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie