Welke verantwoordelijkheid heeft een forum?

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xyzutu2

Welke verantwoordelijkheid heeft een forum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 19:56

(in overleg opnieuw geopend omdat een moderator het een goede vraagstelling vond): hoe ga je er als gebruiker en ook als forum mee om als je op een forum geconfronteerd wordt met dierenleed - en vooral, hoe ga je met elkaar online verder als je weet dat iemand (on)bewust zijn of haar dier verwaarloost of mishandelt, maar je kunt verder niets voor het dier zelf doen omdat je niet weet waar dat staat?
Het gaat hierbij dus om écht dierenleed, niet dat ik het zielig vind als andere mensen hun paarden wel/geen deken op doen als het regent.

Stel bijvoorbeeld dat een hondenforum een lid heeft dat al jarenlang post en adviseert over hondenwelzijn en fokkerij. Op een dag plaatst deze persoon een post/video/filmpje waaruit blijkt dat deze persoon in werkelijkheid een broodfokker is, en deze persoon geeft ook ronduit toe dat de puppy's al na 4 weken weggegeven worden en dat ze nooit een dierenarts zien. Forumleden protesteren massaal tegen het dierenleed, maar niemand weet wie de fokker is dus in praktijk is er niets tegen te doen. En deze fokker blijft gewoon door posten en andere mensen over van alles adviseren.

Of de paardenvariant: je komt erachter dat een gewaardeerd medeforumlid in feite een broodfokker voor paarden is, een hengst en wat merries op een weiland heeft lopen die nooit een smid, bekapper of dierenarts zien en die alle eenjarigen met dikke wormbuiken en daardoor ondervoeding en veel te lange hoeven met winst verkoopt want het is nou eenmaal een gewild ras of een gewild kleurtje. Of je komt erachter dat twee dierenartsen en een kliniek een paard al ernstig kreupel, pijnlijk en onrijdbaar hebben verklaard wegens zware peesblessures en de eigenaar blijft gewoon elke dag een uur in de bak rijden want het advies van stappen aan de hand kun je net zo goed onder het zadel doen en beweging is goed tegen artrose.

Hoe ga je in praktijk om met zo'n gebruiker die gewoon vrolijk door blijft posten en anderen blijft adviseren over welzijn en dergelijke, terwijl je weet dat achter dat account dierenleed schuilt zonder dat je er iets tegen kunt doen? Wat is de gulden middenweg tussen de heksenjacht en alles wat lastig is voor de lieve vrede onder het tapijt vegen?
En wat is eigenlijk de verantwoordelijkheid van een forum als er sprake is van 'gecertificeerd' dierenleed (leed dat bijvoorbeeld door de dader zelf of dierenartsen toegegeven wordt)? Moet een forum daar ook stelling tegen nemen, of moet een forum onpartijdig zijn en alle inhoud negeren tenzij die tegen de regels is?

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 14:38

Suzanne F. schreef:
Als hier een topic komt over huiselijk geweld dan wordt er toch ook niet ingegrepen?

Op zich is dat wel interessant. Bij topics over huiselijk geweld gaat het normaalgesproken om mensen die vertellen dat ze mishandeld worden. Dit topic gaat meer over hoe nu verder als een Bokker in een opvoedingstopic zegt dat ze haar kinderen regelmatig een klap verkoopt of een dag zonder eten of drinken opsluit als opvoedingstactiek, inclusief uitleg van hoe en waarom dat de beste behandeling, en filmpjes van hoe dat eruitziet.
Andere Bokkers lezen dat, komen erachter dat het ook nog eens serieus bedoeld is en die Bokker blijft actief verder posten op Bokt waardoor andere Bokkers die persoon continu tegenkomen terwijl ze weten dat het daar in huis echt niet lekker loopt, maar ze kunnen er niets tegen doen omdat niemand weet waar het is.
Andere fora zijn dan meer van het stenigingsprincipe, Bokt doet inhoudelijk liever niets. Doet dat iets met je als je zo'n persoon ineens weer in andere topics tegenkomt, misschien dan juist wel met goed advies?

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 15:47

Met het risico om off topic te gaan: waarom mogen leden op andere fora eigenlijk wel succesvol reddingsacties opzetten en uitvoeren voor zo'n verwaarloosde kudde? Doen die fora dan iets wat juridisch niet mag, of volgt Bokt daarin gewoon eigen richtlijnen?

On topic: dit topic gaat inderdaad vooral over de beleving van wat je doet als je niets voor het 'slachtoffer' kunt doen maar de 'dader' wel blijft tegenkomen. Het is voor mij in elk geval het erg leerzaam om alle verschillende zienswijzen te lezen over hoe om te gaan met zo'n dader. Volgens mij is het meest voorkomende advies negeren om verdere conflicten ge vermijden, maar blijkbaar kan negeren ook weer gezien worden als een vorm van monddood maken. Lastig...

xyzutu2

Re: Welke verantwoordelijkheid heeft een forum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 17:01

Onhandig dat dit topic weer voor persoonlijke verwijzingen zorgt; kunnen we het gewoon blijven hebben over het voorbeeld van mishandelde kinderen?
Dat is wat makkelijker en dan blijft het hopelijk langer open en ik vind het nog steeds interessant om te lezen hoe anderen met zo'n situatie om zouden gaan.

Waarbij het trouwens ook wel fijn zou zijn als moderators in dit topic gewoon de ongewenste verwijzingen verwijdert en vervangt door een groene opmerking net zoals op alle andere plekken op Bokt gedaan zou worden, in plaats van meteen weer alles op slot te gooien...

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 20:27

Er wordt al duidelijk op dat mishandelingstopics gemodereerd, maar die acties lijken tot op heden vooral gericht te zijn op het controleren van de critici.
Fictief voorbeeld: Bokker X blijkt een serieuze ponypletter te zijn en deelt enthousiast haar filmpjes.
Er volgt een stortvloed van reacties dat dat dierenmishandeling is, dat ze dringend naar een psycholoog moet als ze dit normaal vindt enz.
Doorsnee reacties moderators:
A) Een groene reactie die zegt 'de TS heeft nu wel genoeg te horen gekregen dat dit fout is. Verdere posts hierover zijn overbodig'.
B) Het topic wordt vanuit het niets of na slechts 1 waarschuwing gesloten met de mededeling: 'Er zijn mensen die op de man spelen in plaats van de persoon, dus hier gaat een slotje op'.

Terwijl in elk willekeurig ander topic bij het off topic gaan er altijd meerdere groene waarschuwingen komen en mods zelfs actief posts van gebruikers aanpassen en de 'foute opmerkingen' wegsaneren. Maar als een Bokker zelf degene is die wangedrag vertoont dan moet kritiek ineens aan banden worden gelegd. Het feit dat Bokt tegelijkertijd regelmatig in topics schrijft dat nog meer kritiek op een mishandelaar ongewenst is (Hoezo? Is er soms een ratio van dat op 1 promotie van ponypletten maximaal 20 kritische reacties mogen komen?), maar zelf nooit open en bloot een mod-post schrijft tégen de mishandelaar vind ik wel storend.
Nee, Bokt neemt geen standpunt in als het gaat om het onderwerp (zeg bijvoorbeeld ponypletters), maar aangezien in mishandeling-topics door Bokt steevast alleen de critici gemodereerd worden en de ponypletter zelf niet, is het resultaat vreemd partijdig. Ik snap wel dat vanuit de emotie zo gemodereerd wordt (sfeer gaat boven alles, individuen moeten zich niet onveilig gaan voelen, groepsvorming tegengaan als meerdere mensen dezelfde mening delen in een discussie, geen heksenjachten) maar het resultaat is twijfelachtig en in elk geval niet consequent als je het vergelijkt met modgedrag in normale, niet-mishandelingstopics.

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 20:39

Dat snap ik, maar snappen moderators ook dat als Bokt alleen maar kritiek heeft op tegenstanders van duidelijke mishandeling en met geen woord rept over de mishandeling zelf, dat dit dan op zijn minst bijzonder overkomt?

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 21:00

@ Prrr: Ik begrijp dat je er als moderator voor kiest om bij overduidelijke mishandeling niet te modereren op de inhoud van de mishandelingspost maar alleen op de inhoud van de kritiekposten, maar kun je me echt totaal niet volgen als ik zeg dat dat op (sommige?) Bokkers vreemd overkomt?

Citaat:
Maar als je goed onderbouwd kunt melden dat een pony niet geplet zou moeten worden - leef je uit. Het heeft alleen weinig meerwaarde om dat te doen als er al twee pagina's dezelfde boodschap staat. Dat laatste is een reden om in te grijpen.

Maar dat is toch al een bijzonder arbitraire keuze an sich? Mensen mogen pagina's lang zeggen 'wat een mooi veulen!', meedenken over voer of vertellen wat ze van De Stormruiter vonden, maar ze mogen niet vertellen wat ze van de actie van een mishandelaar vinden, want dan is 2 pagina's dezelfde soort berichten genoeg?
Heksenjacht en bedreigingen mogen absoluut geweerd worden, maar ben je niet heel erg hyper-preventief aan het modereren als 'Ik vind dit ook niet kunnen' ook al een reden is om een topic te sluiten? Of dat je als moderator besluit dat je in een normaal discussietopic wel foute gebruikersposts gaat lopen aanpassen, maar in een mishandelingstopic besluit om dat niet te doen en het topic gewoon op slot te gooien?

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 21:19

Bij een heksenjacht heeft Bokt altijd nog de keuze om zo'n topic te modereren net zoals alle escalerende topics gemodereerd worden: persoonlijke sneren worden uit posts verwijderd en er worden groene balkjes geplaatst met 'speel op de bal, niet op de man'.

De opmerking 'Er is nu vaak genoeg gezegd dat ponypletten slecht is voor pony's, vanaf dit punt graag reageren op andere onderdelen van het filmpje' is een keuze van Bokt, niet een bevel vanuit de wet.
Ik geloof persoonlijk ook niet dat 24 ontzette reacties (lees; 'ik vind dit niet kunnen, vreselijk om aan te zien' en dus NIET 'jouw soort mensen verdient het ergste van het ergste, als ik erachter kom waar je woont dan maak ik je helemaal kapot, jij moet dood') automatisch leidt tot misdrijven en andere ellende.

Ik snap dat Bokt hierin een keuze maakt, maar vind het gek dat iets wat gewoon een van de vele mogelijke keuzes gepresenteerd wordt als enige mogelijke optie, en dat ook niet begrepen wordt hoe vreemd en arbitrair dit op gewone gebruikers over kan komen.

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 21:23

Dat is precies wat ik bedoel, alleen leg jij het beter uit. :)

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 21:39

@ Prrr: Maar het is toch niet erg dat vooral aan de kant van de tegenstanders op de man/off topic/agressieve stukken post verwijderd worden? Dan gelden namelijk dezelfde voor iedereen; als de TS diezelfde agressieve/op de man/off topic posts zou plaatsen dan zouden die ook gemodereerd worden.

Het gaat mij dus niet om dat Bokt streng doch rechtvaardig optreedt tegen iedereen die agressief post (en dus als er meer tegenstanders zijn dat er dus logischerwijs ook meer klappen bij de tegenstanders vallen), maar dat er los daarvan bij mishandelingstopics voor compleet andere moderatorstrategieen gekozen worden: ineens wordt er niet meer 'gerommeld' in posts met oneliners enz, maar wordt vanuit de moderator besloten dat 'tien keer zeggen dat iets gevaarlijk is vinden wij voldoende, dit mag niet meer genoemd worden'.
Er wórdt dus al duidelijk anders gemodd in dit soort topics.

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 22:27

Maar topics zijn er toch niet alleen voor de topicstarter?
Ik ken genoeg topics waarbij de TS verdween en mensen vervolgens aangaven dat ze de reacties alsnog erg nuttig vonden aangezien zij die kant van de wet/ziekte/trailerlaadpraktijken/noem maar op niet kenden.
Dus ja, ik ben TS van een ponyplettopic, verdedig eerst 3 pagina's niet gestoord door Bokt dat je best met 120 kilo op een minishet mag zitten zolang de homeopaat het maar goed vindt en verdwijn dan spoorloos... Mensen blijven reageren op waarom het wél slecht is en geven ook links, tabellen en er ontstaan discussies over de betrouwbaarheid van percentages ruitergewicht vs paardengewicht en over hoe dat vroeger dan in het leger werd gedaan - en daar leren mensen alsnog van zoals ook vaak wordt aangegeven in dergelijke topics.
Bokt is er niet alleen voor de topicstarters.

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 22:53

Ik ben ook juist graag op Bokt omdat ik de sfeer hier prettig vind. Op andere fora mag je iedereen voor alles uitmaken en die verharding voegt voor mij absoluut niets toe.

Maar een tweede reden waarom ik Bokt prettig vind is omdat mensen hier voor het grootste deel wel degelijk de moeite nemen om hun idee te onderbouwen met argumenten, los van of ik het met ze eens ben of niet. Dus als mensen beweren dat als 797 Bokkers dezelfde mening hebben in een mishandelingstopic dat 787 posts dus overbodige herhaling zijn, dan herken ik dat totaal niet. Ik ben nog nooit een topic tegengekomen dat alleen maar bestond uit haatdragende oneliners, maar zie zelfs in de problematische topics continu weer mensen die proberen uit te leggen waaróm ze iets vinden. Juist dát vind ik de kracht van Bokt, dus ik deel die ervaring dat als een mening door 10 verschillende Bokkers gedeeld is alle overige bijvallen dus overbodige herhaling zijn totaal niet.

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 22:55

Prrrr schreef:
Hardere reacties is geen doel op zich, ook al zijn er nog geen doden gevallen. Waarom zou je dat willen?

Maar is de manier waarop jullie nu met dit soort topics omgaan in jouw ogen dan echt de enige manier die de-escalerend werkt?

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 23:34

@ Prrr: Ik had werkelijk geen flauw idee dat je jouw vraag aan mij stelde? Er reageerden na mijn post nog vijf mensen en ik ging er dus serieus van uit dat je op een van hen reageerde.
Maar als ik degene was die moest antwoorden: Waarom zou ik doden willen? Waarom zou het feit dat ik andere modereeropties zie betekenen dat ik voor het kritiekloos wachten op harde reacties en doden ben?

Als ik in mijn geheugen teruggraaf zijn er inderdaad mishandeltopics geweest waarin veel en intensief gemodereerd is, maar ik kan me ook topics herinneren waarin het hele ding na 1 enkele opmerking meteen op slot ging wegens teveel herhaling en dat sommige reageerders uit de bocht schoten. Ik zie daar dan nog steeds de levensgrote optie om een topic open te houden en stomweg de foute posts te modereren - net zoals in andere delen van het forum standaard gebeurt.
Ik zie ook niet in waarom het bespreken van dit soort moderator-opmerkingen afwijkt van de openingspost, aangezien die volgens mij draait om de vraag hoe forum en gebruikers ermee om moeten gaan als er een mishandelingspost verschijnt. Jullie keuze om dat soort praktijken kritiekloos te laten staan en vervolgens te bepalen dat er maar een bepaalde hoeveelheid kritiek op mag komen - ongeacht of die gefundeerd is of een loze kreet - lijkt mij precies waar het om gaat.

Maar goed, nu heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag: is de manier waarop jullie nu met dit soort topics omgaan in jouw ogen dan echt de enige manier die de-escalerend werkt?

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 23:39

Dat had ik het dus goed. Ik vond het al zo gek dat dat een reactie op mijn post was, en dat die vraag vanuit het niets aan mij werd gesteld.

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 18:56

Ik zie het in de praktijk niet zo zwart wit voorbij komen. De meeste mishandelings/probleemtopics zijn een combinatie van oneliners waarin mensen hun emotie eruit gooien en pogingen van anderen om met behulp van argumenten de TS weer op het rechte pad te krijgen.
Als een topic enkel en alleen uit 'dood aan de TS!!!' bestaat dan moet zoiets absoluut op slot. Maar stel dat 20% van het getypte woord uit een inhoudelijke reactie bestaat, waarom dan niet gewoon de te emotionele wegmodereren en kijken of het inhoudelijk kan blijven?

Natuurlijk zijn er genoeg goede redenen te bedenken om dat in praktijk niet te doen, maar waarom het niet gewoon eens proberen? Deze manier van modereren werkt in de rest van het forum namelijk ook prima, dus waarom hier dan niet maar gewoon meteen een slot erop als een deel emotioneel reageert en een deel inhoudelijk wil blijven reageren?

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 19:10

Gini schreef:
Mmm, ja, ik denk dat zoiets dan wel geprobeerd wordt door modopmerkingen in het topic, het verwijderen van oneliners en het aanspreken van gebruikers. Maar als dat dan niet werkt en 80% blijft gewoon doorschreeuwen over de verschillende martelmethodes die men op TS wilt gebruiken, is het dan nog nuttig om het topic open te houden voor die 20% die tevergeefs proberen om er een interessante discussie van te maken?
Wat is de informatieve waarde van zo een topic voor een toekomstige bokker? Gaat die door pagina's aan verwensingen scrollen om tot die ene nuttige post te geraken? Ik weet het niet.

Mijn idee zou zijn om die pagina's met verwensingen gewoon te schrappen, net zoals in andere verhitte topics op Bokt gebeurt.
Maar inderdaad, of dat altijd haalbaar is is een tweede. Het viel echter een aantal keer op dat dat niet eens geprobeerd werd terwijl dat vroeger strakker werd gedaan, misschien inderdaad gewoon omdat er steeds minder moderators zijn die hier tijd voor hebben?

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 20:15

Inhakend op post van Shadow0: ik kan me diverse keren herinneren waarbij een moderator opmerking genegeerd werd - volgens de moderator. Fictief voorbeeld: iemand plaatst een vreselijk kreupel rijfilmpje. Er volgen 7 posts die proberen te analyseren in welk been de kreupelheid zit en argumenten aandragen waarom rijden hiervoor niet goed is, en 30 oneliners 'ga van dat paard af, dierenbeul, iedereen ziet toch dat het dier hartstikke kreupel is???' Er komt een moderatoropmerking: 'er is nu wel genoeg herhaald dat het paard slecht loopt, hier niet meer op doorgaan.
Nieuwe post; 'heeft er eigenlijk al eens iemand naar het zadel gekeken? Dat ligt bovenop de schoft en doordat de schouderbladen dan niet meer kunnen roteren kan een paard slechter gaan lopen'
Moderator: 'er mocht niet meer over slechter lopen gesproken worden, dus slotje'.
Valt dat überhaupt onder de noemer moderator negeren, als het zadel nog nergens besproken was?

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 13:01

Ik zie verantwoordelijkheid van een forum en moderatoracties als een en hetzelfde. Ik zou niet weten waar Bokt zich verantwoordelijk voor voelt als moderators onzichtbaar waren. Nu zijn moderators hier gelukkig wel zichtbaar, maar hun acties zijn/lijken voor de normale gebruiker dus ook meteen een afspiegeling van waar Bokt zijn verantwoordelijkheden ziet liggen.
Ik zie dit topic dan ook niet verzanden, ik vind het juist jammer om hier van mods alleen te horen 'dit is hoe wij het doen en als we het anders doen dan gaan mensen moorden', en niet eens de relativering te horen dat het huidige beleid gewoon een keuze is uit alle mogelijke keuzes (en misschien zelfs dat er ook andere keuzes zijn?).
Ik snap dat dit jou niet interesseert, maar waarom het als moderator meteen 'verzanden' noemen?
Bovendien heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag: zie jij de manier waarop Bokt (en dus het team en dus de mods) tegenwoordig met mishandelingstopics omgaat als de enige manier die de-escalerend werkt?

Of mishandeling uitstraalt op het merk Bokt: Ik vind dat absoluut. Jaren geleden plaatste iemand een advertentie op de Bokt markt waarbij het paard op elke rijfoto uit de mond bloedde. Ik meldde dat bij het team, er werd niets gedaan, met de boodschap dat Bokt niet verantwoordelijk is voor de inhoud van advertenties. Er werd een topic geopend over mishandeling op de Bokt markt omdat meer mensen hiervan gruwden, en het topic werd gesloten omdat het door reacties op de OP aan een advertentie gelinkt kon worden, en advertenties bespreken is verboden.
Vervolgens ben ik opnieuw het gesprek aangegaan met het team met of hier in het vervolg niet iets aan gedaan kon worden, of er niet bij elke advertentie een TeM-knop bij advertenties zou kunnen komen om dierenleed te melden, of alleen al net zoals Marktplaats heeft verschillende pagina's op de Marktplaats website zelf waarin Marktplaats aangeeft hoe je dierenleed herkent en bij welke instanties je dierenleed kunt/moet melden.
Ook dat werd allemaal afgeblazen met 'Bokt is niet verantwoordelijk voor de inhoud van advertenties'. En dat was dat. Als zelfs Marktplaats hier zijn verantwoordelijkheid neemt, maar Bokt als dierenforum alle verantwoordelijkheid weigert, dan word ik daar misselijk van. Ik weet dan Bokt geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor wat ze aan dierenleed faciliteert op haar pagina's en snap dus ook dat moderators zich in topics daar compleet blind voor houden en zich niet eens kunnen zetten tot een algemene Mod-opmerking als 'Bokt is als organisatie ook tegen dierenleed, maar persoonlijke aanvallen en bedreigingen zijn niet toegestaan, deze posts worden verwijderd'. Maar als de manier waarop er nu met mishandelingsposts omgegaan wordt ook nog eens als de énige manier gepresenteerd wordt waarop voorkomen kan worden dat Bokkers gaan moorden, dan snap ik ook wel waarom niemand nergens nog verantwoordelijkheid voor neemt.

Als ik een topic open met dat je voor een sfeervolle verlichting natuurlijk tuinfakkels kunt kopen maar dat je ook gewoon een paar katten in brand kan steken, en daar komen 3 pagina's met ontzette reacties op, gevolgd met de moderatoropmerking dat er teveel herhaald wordt en dat de reacties te gemeen zijn en dat daarom het topic gesloten wordt...
Volgens moderators is dat geen partij trekken.
Voor gebruikers klinkt dat waarschijnlijk heel anders.

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 13:15

Prrrr schreef:
Bedankt voor deze ongenuanceerde reactie waarin je niet reageer op wat ik schrijf, maar op je eigen gedachten over Bokt. Kennelijk heeft het geen zin dat ik reageer, dus daar hou ik dan ook maar mee op. Jammer.

???
Ik heb je vorige post net nog twee keer gelezen, maar ik geef toch antwoord op twee derde van je vragen?
Jij vraagt je af of mishandeling afstraalt op Bokt, hoe kan ik daar als gebruiker in vredesnaam op antwoorden als ik niet af mag gaan op mijn eigen gedachtes en ervaringen over Bokt?

Om dan maar antwoord te geven op jouw laatste vraag, over het verwijderen van het filmpje en of als alles wat niet kan (gesteld dat je het over bit/bitloos eens kunt worden) verwijderd moet worden, of dat niet erg jammer is?
Ik weet stomweg niet waar het over gaat, welk filmpje bedoeld wordt en hoe dat destijds behandeld is. Ik snap alleen niet wat bit versus bitloos doet in een topic dat gaat over echte mishandeling?
Ik ben sowieso niet van het verwijderen van topics/zaken. Akelige filmpjes kunnen prima in een link/spoiler met waarschuwing, maar topics kunnen gewoon open blijven zolang er correct gereageerd wordt, en als er incorrecte reacties komen kunnen die met een waarschuwing verwijderd worden. Als daar niet genoeg mankracht voor is, dan kan er wat mij betreft een groene opmerking volgen dat Bokt dierenleed een belangrijk issue vindt, maar aangezien Bokt de mankracht niet heeft om zo'n heftig topic in goede banen te houden het hierbij gesloten wordt. Maar dat is in mijn ogen iets anders dan gewoon sluiten wegens teveel herhaling en het feit dat er ook gemene reacties waren, zeker als er ook andere reacties zijn en lang niet elke post puur uit herhaling bestond.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie