Welke verantwoordelijkheid heeft een forum?

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 05:03

Prrrr schreef:
_San87_: Daar zijn een paar problemen mee. Niet het filmpje zelf, want dat verdwijnt vanwege de Jeugdjournaalnorm. Maar aangifte: tegen wie? Wie ben jij eigenlijk? Herken ik jou op dat filmpje?

Volgende stap: Bokt is niet vrij om zomaar persoonsgegevens vrij te geven. Die mogen overgedragen worden aan de politie en in sommige gevallen aan andere ambtenaren, of op rechterlijk bevel, maar alleen op initiatief van de ander. Goed beschouwd is het dus aan de medegebruikers om aangifte te doen van de mishandeling, zodat de politie onderzoek gaat doen. Maar dat is lastig, want door de toepassing van de Jeugdjournaalnorm is het filmpje foetsie. Lastig om dat uitvoerbaar te krijgen, en ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat dat de verantwoordelijkheid van het forum is.

Dit komt op mij heel raar over. Waarom zou Bokt/een moderator van Bokt/Bart zelf geen aangifte mogen doen, waarom is dat enkel voorbehouden aan de medegebruiker volgens jou? Natuurlijk mag je niet zomaar persoonsgegevens vrijgeven, maar die aangifte kun je toch gewoon doen? De volgende stap kan dan inderdaad zijn dat de politie onderzoek gaat doen en er een gerechtelijk bevel komt voor de persoonsgegevens. Maar dat de eerste stap (aangifte doen) niet door Bokt gedaan kan worden vind ik een rare conclusie.

Dat het filmpje door de Jeugdjournaalnorm foetsie is vind ik een drogreden trouwens. Het is namelijk iets wat je zelf in de hand hebt, geen natuurkundige wet waar je niets aan kunt veranderen. Dus het is gewoon een kwestie van je protocol aanpassen. Zet in je Jeugdjournaalprotocol dat van filmpjes die er niet doorkomen de linkjes bewaard worden met de reden erbij en hoppa, je kunt het doorgeven zodra er door een bevoegde om gevraagd wordt.

koeien op de weg...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie