wat hoort er wel en niet bij ap?

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ikenindi

wat hoort er wel en niet bij ap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-08 17:14

aan de hand van de vraag in dit topic vraag ik me af: wat hoort er wel, en wat niet bij ap?

ik vind zelf namelijk dat dat er niet echt onder valt. anders valt straks alles onder ap? iedereen die medicatie gebruikt? ik vond het juist wel `leuk` dat ik hier meer mensen met `echte` beperkingen tegenkom... niet verkeerd opvatten!!! ki zeg niet dat iemand die zware medicatie slikt minder zielig is of wij zieliger. absoluut niet. ik vraag me alleen af: waar ligt de grens? wat hoort wel en niet hier?

StableEnable

Re: wat hoort er wel en niet bij ap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:24

Tja enerzijds geef ik je gelijk. aan de andere kant heb je als het om gebruik van heftige medicijnen gaat hier misschien iets meer kans op treffers met anderen die die medicatie ook gebruiken. Het lijkt mij dat een ts zelf moet bepalen waar hij/zij zo'n vraag plaatst en de meest nuttige respons verwacht.

Stable Enable Dressuurstal voor ambitieuze ruiters met een handicap

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-08 17:27

nou, mens en welzijn is toch gemaakt ook er voor? anders zou het betekenen dat dat forum weg kan? want iedereen die op bokt zit heeft iets met paarden, dus is alles icm paardrijden te vragen en te bekijken Knipoog

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:31

wat mij betreft hoort het gewoon waar het staat, bij medisch. het is toch voor veel mensen tijdelijk??
@Ikenindi: dat bedoel ik,idd

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-08 17:33

Lachen

ik ben benieuwd wat de mods zeggen/vinden...

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:21

Ik ga zeggen dat dit topic misschien wel beter op forumzaken past Haha!

Dan kunnen meer mensen erover meepraten, ik verplaats hem om die reden dan ook naar FZ Lachen

Faber quisque fortunae suae

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-08 23:34

haha oke, ook goed. ik zat meer te denken aan een duidelijkere sticky Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:35

Ik vind nog steeds dat er geen vaste grens moet komen. Ik vind absoluut niet dat er een sfeer moet ontstaan dat je een 'echte' beperking moet hebben om op AP te komen. Integendeel, ik hoop juist dat het uitdraagt dat er geen absolute grens is tussen 'gewoon' of 'aangepast' en dat mensen allemaal op hun eigen manier kunnen deelnemen aan de paardensport. Soms met grote aanpassingen en soms met kleine voorzorgen...

De TS van het topic dat je linkt heeft gekozen voor MW, ik zou zeggen dat dat mag. Maar ik vind absoluut niet dat het 'geweerd' zou moeten worden van AP als iemand het liever op AP plaatst.

Wat betreft lotgenotencontact, is een HK-topic een idee?

(Voor de duidelijkheid: ik spreek geheel vanuit mijn persoonlijke ideeen hierover, ik ben verder niet betrokken bij de modkant of teamkant over dit onderwerp Lachen )

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:57

Ik kan mij heel erg vinden in wat Shadow0 erover te zeggen heeft Ja
Het idee van een HK op AP vind ik ook wel iets om over na te denken.

Faber quisque fortunae suae

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:00

Ik ga ook mee met Shadow0. TS heeft gekozen om het topic op MW te plaatsen, is imo prima. Moest ze het op AP gezet hebben, zou het imo ook prima zijn. Ik vind niet echt dat iemand moet gaan bepalen of een toestand van iemand zo is dat hij/zij zijn/haar probleem op AP mag posten of niet. Wie zijn wij?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-08 09:46

ok, ik ga ook mee met shadow. maar juist omdat mensen begonnen met: het staat verkeerd, past beter bij ap had ik zoiets:waarom niet egwoon bij mw laten staan?

hk topic lijkt mij ook wel wat opzich...

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:00

pfoe.... het duurde even voordat ik doorhad wat AP was... Ik zie nu pas dat er een nieuw forum bij is!

ik zou zeggen: MW : gezondheids/beautyproblemen die niets met paarden te maken hebben (pukkel op je neus, migraine, ziekte, welke vitamines slik jij, etc)
AP: topics die wél met paarden te maken hebben: "paardrijden met heupprotese?" 'zwanger: hoe lang kan ik nog doorrijden".

misschien is de benaming AP een beetje ongelukkig gekozen??

Ik zeg altijd maar zoo......,
....want dat is korter dan dierentuin

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:17

Thumber schreef:
ik zou zeggen: MW : gezondheids/beautyproblemen die niets met paarden te maken hebben (pukkel op je neus, migraine, ziekte, welke vitamines slik jij, etc)
AP: topics die wél met paarden te maken hebben: "paardrijden met heupprotese?" 'zwanger: hoe lang kan ik nog doorrijden".

misschien is de benaming AP een beetje ongelukkig gekozen??

Ik denk dat alles op AP welkom is, of het nou fysiek of mentaal is ZOLANG je er hinder in de breedste zin van het woord van ondervindt bij de omgang met paarden. Wat dat probleem precies is en of het ernstig genoeg is voor AP, is niet aan ons om te oordelen. Shadow0 heeft het dus goed verwoord wat mij betreft: "Integendeel, ik hoop juist dat het uitdraagt dat er geen absolute grens is tussen 'gewoon' of 'aangepast' en dat mensen allemaal op hun eigen manier kunnen deelnemen aan de paardensport. Soms met grote aanpassingen en soms met kleine voorzorgen..."

En in dat kader denk ik ook dat Aangepast Paardrijden juist wel een goede term is.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:18

ik ga volledig met shadow mee.
Het moet een forum worden waar alle mensen met wat voor beperking ook , welkom moeten zijn, en niet alleen de mensen die zichtbaar iets mankeren Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-08 20:44

dat zeg ik ook niet;)

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:03

Het topic waar jij hier op doelt valt imo eerder onder MensenWelzijn, idd niet echt onder AP
Maar wat er dan wel onder AP valt? Ik denk dat je altijd wel een grijs gebied houdt...

* To Belg, or not to Belg *

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:26

Ik heb het topic gelezen en ik vind dat het wel degelijk op AP hoort. Als het op MW had gestaan was het ook goed geweest maar de TS vraagt hoe ze met een bepaalde 'beperking' moet paardrijden. Voor mijn part is ze welkom op AP. Je kan AP ruim interpreteren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie