Aanschaf kat

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

magda_90

Re: Aanschaf kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:31

Mijn stuk gaat zowel op voor een binnen- als buitenkat. Ze zijn imo te weinig thuis voor een dergelijk huisdier.

Mijn project "Paardenneusjes" is te volgen via https://flic.kr/s/aHsmn4wpGo.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:35

magda_90 schreef:
Mijn stuk gaat zowel op voor een binnen- als buitenkat. Ze zijn imo te weinig thuis voor een dergelijk huisdier.

Omdat ze een full time baan hebben?

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:36

Jessix schreef:
Ze wil niet alleen een buiten kat, waar lezen jullie dat? Ze wil een kat en die wil ze de keuze geven om zowel binnen als buiten te zijn.

Dat wil ze wel hoor:

_Dribbel schreef:
Azmay schreef:
Waarom een buitenkat?
Zou dan de kat binnen laten en hooguit buiten als je zelf in de tuin zit, in het begin moeten ze toch een tijd binnen blijven.

Ik vind dat niet fair tegenover katten. Ik heb zelf jaren lang binnen katten gehad en dat wil ik nooit meer.

Als je geen binnenkat wil, wil je toch een buitenkat?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:39

Jessix schreef:
magda_90 schreef:

Omdat ze een full time baan hebben?

Ja. Ik zou het qua aandacht te weinig vinden. Ik weet dat het tegenwoordig heel normaal is om in zo'n situatie wel een kat te hebben, maar dierwaardig vind ik het persoonlijk niet. Hoeveel uren per week houdt je dan effectief over voor je dier? Laat staan als ie ook nog buiten komt.

Mijn project "Paardenneusjes" is te volgen via https://flic.kr/s/aHsmn4wpGo.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:45

magda_90 schreef:
Ja. Ik zou het qua aandacht te weinig vinden. Ik weet dat het tegenwoordig heel normaal is om in zo'n situatie wel een kat te hebben, maar dierwaardig vind ik het persoonlijk niet. Hoeveel uren per week houdt je dan effectief over voor je dier? Laat staan als ie ook nog buiten komt.

Oh ok, duidelijk. :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:19

Ik werk fulltime en nog mijn paard daarom 2 katten die vermaken zich samen wel. Als ik thuis kom word ik vooral als kussen gebruikt.
Ik houd wel rekening mee dat ik in principe doordeweeks naast mijn paard niks meer afspreek.

Dat mensen maar tolerant naar elkaar moeten zijn qua katten ben ik het niet mee eens. Zelf zou ik ook balen als ik in de tuin werk en jk graai in de stront van andermans kat. Nee ik kies voor katten mijn buurtgenoten niet perse

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:34

Ik hou van katten, heb zelf 2 binnenkatten maar ik vind het niet fijn dat de katten uit de buurt hun behoefte in mijn tuin doen, de tuinstoelen besproeien en mijn 2 parkietjes de stuipen op het lijf jagen. En eerlijk, ik vind dat geen kwestie van niet tolerant zijn hoor. Wil je een kat? Fijn, maar mag jouw tuin dan de kattenbak zijn en niet de mijne -:(-

Don't take anything for granted

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:44

Precies dit. Ik heb mijn dieren omdat ik ze leuk vind, niet voor de hele buurt.........

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:46

Ik woon in een hele drukke (volks)buurt waar heel veel katten wonen. Mijn Pluis kan naar binnen en buiten wanneer ze wil. De buurman zei laatst dat ze veel bij hem binnen zit... Hij vond het niet erg. De kat van de bovenburen lag altijd bij mij binnen te slapen voordat ze verhuisden. Ondanks dat ik ook in een huurwoning woon had de vorige bewoonster een kattenluik voor haar kleine hondje erin gezet, dus dat was alleen een kwestie van vervangen. Geen idee hoe dat wordt opgelost met de volgende bewoner :Y)

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:48

daffene schreef:
Ik woon in een hele drukke (volks)buurt waar heel veel katten wonen. Mijn Pluis kan naar binnen en buiten wanneer ze wil. De buurman zei laatst dat ze veel bij hem binnen zit... Hij vond het niet erg. De kat van de bovenburen lag altijd bij mij binnen te slapen voordat ze verhuisden. Ondanks dat ik ook in een huurwoning woon had de vorige bewoonster een kattenluik voor haar kleine hondje erin gezet, dus dat was alleen een kwestie van vervangen. Geen idee hoe dat wordt opgelost met de volgende bewoner :Y)

Dat zou voor mij dus echt onacceptabel zijn. Ik wil mijn kat niet bij een ander binnen hebben, en ik wil de kat van een ander niet in mijn huis.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:50

Of je je kat binnen of buiten moet houden is hier helemaal niet aan de orde. De toekomstige kat van TS gaat sowieso naar buiten. Haar vraag is hoe je er voor kan zorgen dat ze kat zelf in en uit het (huur)huis kan.

Laten we het gewoon on topic houden. :)

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 22:01

genja schreef:
Ga je dan wel de tuin afzetten zodat ze alleen in je eigen tuin zit?
Een buitenkat nemen in een woonwijk vind ik persoonlijk niet kunnen. Dan heb je grote kans dat de buurt overlast heeft van jou kat.
Heb zelf 2 jonge katten en die komen dus bewust niet buiten omdat tuin Af zetten een dingetje zou zijn en ik hier niet meer jaren wil wonen.
Maar ik wil niet dat de buurt last heeft van mijn katten. (Zeker ook omdat ik verwacht dat meneer Bob dan overal op visite zou gaan die vindt de hele wereld een groot feest)

Nee ik zou de tuin niet afzetten.
:) heb zelf ook nooit last ervaren van de katten hier in de buurt. Wel de honden die hun baasjes in onze tuin laten plassen. Blehh!

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:02

Wij huren ook maar hebben gewoon een luik in een glaspaneel.
Als we weg gaan zetten we het origineel er weer in en met wat geluk heeft de volgende ook een kat.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 22:04

Jessix schreef:
Ze wil niet alleen een buiten kat, waar lezen jullie dat? Ze wil een kat en die wil ze de keuze geven om zowel binnen als buiten te zijn.

Precies, dankjewel!
Ik zou een kat willen die lekker naar buiten kan. Uiteraard zou hij/zij naar binnen mogen als we thuis zijn en de deur open kunnen doen.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 22:06

Sizzle schreef:
Wij huren ook maar hebben gewoon een luik in een glaspaneel.
Als we weg gaan zetten we het origineel er weer in en met wat geluk heeft de volgende ook een kat.

Ja dat is toch het meest ideale! :)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:12

Ik ben opgegroeid als deurbediende, en mijn ouders zetten dat nog steeds zo voort. Het went :') maar er was ook door de dag heen meestal wel iemand thuis om de taak over te nemen.
Toen ik op mezelf ging wonen was ik wederom portier, kon niet anders vanwege het portiek, en de buren deden braaf mee, super leuk! Mijn kat ging voor ik naar het werk ging naar buiten en leerde al snel dat ie weer met een half uur binnen moest zijn. Het hielp om zijn naam te leren zodat ie kwam al je riep. Ging prima :)
Waar ik nu woon hebben we een aanbouw, hier zit de kat overdag in met z’n mand/voer/water etc. en deze ruimte bevat een kattenluik. Zo hebben we zeg maar in de goede deur van het huis geen kattenluik en kan poezebeest toch overdag zelf bepalen waar ie zit. Misschien hebben jullie ook zo’n optie?
Veel succes en ook plezier met het oriënteren!

Hey Yo! SMILE ^_^
Everywhere... is just a journey away

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 22:20

Dank voor jullie reacties allemaal.
Er zitten toch wel wat nadelen aan als je geen luikje hebt dus ik denk dat we wachten totdat we een huisje gaan kopen.