Thuissporten

Moderators: Dani, ynskek, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

SdaphneS

Thuissporten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-20 21:12

:wave:

Nu alle sportscholen, verenigingen en sporthallen gesloten zijn zoek ik tips om thuis te sporten.

Buiten wandelen doe ik al, hardlopen kan niet ivm een kuitblessure.

Gisteren een yoga les gevolgd via YouTube. Dit is goed bevallen.
Ik zoek dus vooral yoga, pilates, steps, Nederland in beweging tips op YouTube.

Ik dacht misschien hebben mensen op bokt tips? :D

Right now, we are alive. And in this moment, I swear we are infinite.

Lieke

Re: Thuissporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:24

Yoga with Adrienne is een goed kanaal. Wel in het Engels.
Optima Vita gebruik ik voor core en specifieke oefeningen voor benen (wel Nederlands)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:49

Ik skate buiten. Soms lekker rustig met hond, soms gewoon op eigen tempo zonder hond. Heerlijk en gaat bijna net zo hard als een electrische fiets. Volgens RIVM goede manier van verplaatsen :D. Fietsen is ook nog een mooi alternatief voor hardlopen.

Thuissporten vind ik echt verschrikkelijk, kan sowieso mijn kont niet keren in een huis met allemaal suite-kamertjes, dus dat is voor mij geen optie. Enige thuissporten dat ik doe is 'planken'. 3x 45 seconden en dan 2 setjes (1x op linkerzij, 1x recht en 1x op rechterzij zeg maar en dat dan 45 seconden per kant en die set twee keer). Klinkt echt supersimpel, maar spierpijn gegarandeerd :P.

Zag wel fitathome.nl en met code IEDEREENFIT mag je tijdens de lockdown gratis de thuislessen volgen. Heb je volgens mij van alles: bokslessen, yoga, snelle lessen, bbb etc. Zijn filmpjes die je aan kunt zetten en het dan na kunt doen, misschien is het wat voor je.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 26-03-20 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

♥ Rewrite the Stars ♥

Negerzoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:50

Ik doe nu wel eens trainingen van POPSUGAR Fitness en van Zumba Strong. Die zijn best leuk!

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:52

Mijn sportschool biedt tal van mogelijkheden, oa 60 dagen gratis lesmills online, maar ik kan me er niet toe zetten :n
Dus dan ga ik maar fietsen

-The outsider for life-
Ambassadeur van
Dogstar Foundation

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:54

Ik doe vaak workouts van Blogilates op youtube! :)

Meld je aan voor Horse Valley :)F [HK] Niet-automatisch paardenspel Horse Valley
Creëer je eigen stal, rijd je paarden naar de top en fok de mooiste veulens!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:58

Ik volg sessies via Instagram die ik opsla en dan later zelf uitoefen. En een paar youtube videos die ik volg. Wellicht is Instagram een optie voor specifieke oefeningen?

You Know Who◞ ~ ykw-gypsyhorses.com
Eigen fok Irish Cobs met een bijzonder kleurtje
Veel speciale veulentjes op komst (voor verkoop) dit jaar!

Jorex
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:15

Ik doe zumbalessen van mijn intructrice uit mijn eigen dorp in Friesland, want die maakt nu filmpjes online voor haar lessen. Past net aan in mijn kamertje een uurtje zweten per week. Ik vind dat wel fijn, nu kan ik hier op Texel ook gewoon sporten, dus ik vind het heel tof dat ze dat doet voor haar leden. En verder ben ik in beweging als ik met mijn pony's bezig ben. Maar ik beweeg dus weinig nu.

Sint, kind, Ozosnel, stoomboot, koudwatervrees,stoomtrein Malle Piet, cadeau,schoen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:16

chimello schreef:
Ik volg sessies via Instagram die ik opsla en dan later zelf uitoefen. En een paar youtube videos die ik volg. Wellicht is Instagram een optie voor specifieke oefeningen?

Hier ook via Instagram! :j Ik volg onder andere @kenzieefitness

Daarnaast speel ik Beat Saber op de PS4 voor upperbody en cardio workout _O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:39

De trap op en af lopen achter elkaar?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je zo.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:47

MoonWencke
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:52

Jorex schreef:
Ik doe zumbalessen van mijn intructrice uit mijn eigen dorp in Friesland, want die maakt nu filmpjes online voor haar lessen.
Doet ze dit als livestream? Anders moet ze wel even oppassen met de licenties vanuit Zumba.

Zijn meerdere trainers die livesessies aanbieden op dit moment. Erg leuk en ik overweeg of ik zelf ook nog een uurtje aan ga bieden :)

Van Les Mills heb ik volgende link ontvangen: https://watch.lesmillsondemand.com/at-home-workouts

.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:55

Voor krachttraining : je auto op de oprit trekken en weer achteruit duwen ~~}>
Vanmiddag gezien in een filmpje op tv :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:57

Onze sportschool heeft ook Les Mills lessen, ze hebben nu een besloten Facebook pagina aangemaakt en diverse lessen worden dus nu online gegeven :)

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:10

Ik volg soms een lesje van GXR van Basic fit. Ook heb ik van die grote en kleine elastieken liggen waarmee je superveel oefeningen kan nabootsen zoals in de sportschool.
Laat ik nou het geluk hebben dat ik een overdekt zwembad heb + crosstrainer, loopband, roeimachine en fiets. Dus na een rondje bootcamp met elastieken duik ik vaak ff t zwembad in of begin met 30 min loopband. Maargoed die luxe heeft niet iedereen natuurlijk. Maar zulke elastieken raad ik echt aan.

https://www.bol.com/nl/p/workout-gear-p ... oductTitle

https://www.bol.com/nl/p/weerstandsband ... oductTitle

Edit: ohja deze accounts volg ik op Instagram en zij hebben echt leuke home workouts:

jillchristinefit & hannaoeberg

iirrssjjee
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:25

Ik doe aan Les Mills on Demand. Vind ik erg leuk! Ben sowieso fan van Les Mills.

Walkure
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:31

Lekker wandelen of fietsen met dit weer, maar zit inderdaad ook te kijken naar die Yoga kanalen. Ik heb alleen thuis geen matje, wat gebruiken jullie?

I haven't been everywhere, but it's on my list

iirrssjjee
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:44

Walkure schreef:
Lekker wandelen of fietsen met dit weer, maar zit inderdaad ook te kijken naar die Yoga kanalen. Ik heb alleen thuis geen matje, wat gebruiken jullie?

Vloerkleed(je)? De balansoefeningen kun je dan ernaast doen.

kelly_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:02

Yv_ schreef:
Ik skate buiten. Soms lekker rustig met hond, soms gewoon op eigen tempo zonder hond. Heerlijk en gaat bijna net zo hard als een electrische fiets. Volgens RIVM goede manier van verplaatsen :D. Fietsen is ook nog een mooi alternatief voor hardlopen.

Thuissporten vind ik echt verschrikkelijk, kan sowieso mijn kont niet keren in een huis met allemaal suite-kamertjes, dus dat is voor mij geen optie. Enige thuissporten dat ik doe is 'planken'. 3x 45 seconden en dan 2 setjes (1x op linkerzij, 1x recht en 1x op rechterzij zeg maar en dat dan 45 seconden per kant en die set twee keer). Klinkt echt supersimpel, maar spierpijn gegarandeerd :P.

Zag wel fitathome.nl en met code IEDEREENFIT mag je tijdens de lockdown gratis de thuislessen volgen. Heb je volgens mij van alles: bokslessen, yoga, snelle lessen, bbb etc. Zijn filmpjes die je aan kunt zetten en het dan na kunt doen, misschien is het wat voor je.

Dit lijkt me erg leuk om te proberen! Weet je ook hoe waar je die code in moet vullen?

Er is pas crisis als de wijn op is!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:15

Voor de liefhebbers heb ik diverse workouts van Jillian Michaels digitaal, die kan ik simpel delen via Wetransfer. Het enige nadeel is dat er geen ondertiteling bij zit maar de beelden laten niets aan de verbeelding over. :=
Zo uit mijn hoofd heb ik 30 day shred, ripped in 30, 6 week sixpack, No more trouble zones & Banish fat boost metabolism.

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:23

Jolien87 schreef:
Voor de liefhebbers heb ik diverse workouts van Jillian Michaels digitaal, die kan ik simpel delen via Wetransfer. Het enige nadeel is dat er geen ondertiteling bij zit maar de beelden laten niets aan de verbeelding over. :=
Zo uit mijn hoofd heb ik 30 day shred, ripped in 30, 6 week sixpack, No more trouble zones & Banish fat boost metabolism.

Oeh graag! Haar workouts zijn altijd goede burners!!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:37

linnnde schreef:
Jolien87 schreef:

Oeh graag! Haar workouts zijn altijd goede burners!!!

Ik ben morgenavond of zaterdagochtend pas weer thuis dus dan zal ik ze naar je sturen. Of misschien is het wel een goed idee om ze via Dropbox te delen. Stuur je, je mailadres even via pb? :)

Edit: dit geldt ook voor degenen die me al een pb'tje hebben gestuurd. En ik hoef er zeker niets voor te hebben, ze stonden destijds allemaal op Youtube dus ik heb er toen ook niks voor betaald.

Ik stel voor dat ik alle workouts op Dropbox zet en de map met de liefhebbers deel, dan kunnen jullie zelf gebruiken en overnemen wat jullie willen hebben.
Eerlijk zullen we alles delen. :D

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:02

Weet iemand op YouTube ook een leuke lijst met muziek om te gebruiken als achtergrond tijdens het sporten?
Degene die ik nu gebruik missen een goede beat/bass erin, waardoor het niet opzwepend genoeg is.

Life's a gift,don't waste it [o]

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:30

gerlienke schreef:
Weet iemand op YouTube ook een leuke lijst met muziek om te gebruiken als achtergrond tijdens het sporten?
Degene die ik nu gebruik missen een goede beat/bass erin, waardoor het niet opzwepend genoeg is.

Ik vind dit altijd heerlijk muziek om op te sporten: https://xcotracklist.wordpress.com/

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:34

kelly_love schreef:
Yv_ schreef:

Dit lijkt me erg leuk om te proberen! Weet je ook hoe waar je die code in moet vullen?

Ja, die 1 maand vrij kiezen en dan in het gegevensrijtje de code invullen. Er staat zelfs een uitgebreide how-to met screenshots op de website, dus het kan eigenlijk niet fout gaan denk ik.

♥ Rewrite the Stars ♥