Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:22

Myrth97 schreef:
Hoi ik kom ook even meelezen. Laatst zei iemand tegen me dat mijn pony hoofdpijn had, het zou opzich een hoop verklaren...

Nu heb ik al 2 keer een kneus aan huis gehad (zadelmakers die heel slecht bleken te zijn), dus ben ik nogal bang om dit te gaan doen. Ik heb een zeer goede osteopaat, dus dat scheelt al wel, maar ik raak nu toch ook hierin geïnteresseerd. Ik ben zeer kritisch op wie er aan mijn paarden komt, maar ik heb hier zo weinig verstand van dat ik eigenlijk niet kritisch kan zijn :=

Ik lees dus de komende tijd eventjes mee
(Hopend dat de negativiteit een beetje weg gaat := )

Valt helaas niet veel meer te lezen of te reargeren op elkaar, dit soort topics vallen meestal vrij snel dood door de negatieve en eenzijdige houding van sommige.

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:29

janouk schreef:
Daar zijn we toch zelf bij. Dus gewoon blijven reageren.
Ik ben er heel blij mee en mijn paarden ook. Er is niemand die ik toestemming moet vragen om in te huren wie ik wil.

Nee gelukkig niet +:)+ , ik doe ook wat ik zelf goeddunk en ervaar , maar de lust om dat te gaan delen op bokt neemt wel af.

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:23

Arethe schreef:
Ik mis BigBen nu het topic weer leeft (of mag ik dat niet zeggen)
Ik laat mijn paard altijd elk najaar eenmaal behandelen tegen mok, bij hem is dit genoeg om dit een tot twee jaar uit te laten blijven. Dit jaar is het bijvoorbeeld nog niet nodig geweest. Ik heb zelf Nadja uit Hoorn.

Edit: door dit bericht toch maar weer even een afspraak gemaakt, gewoon ter controle. En meteen voor mezelf en mijn dochtertje.

Natuurlijk mag je dat zeggen, alleen ik mis iemand totaal niet in een open topic die zonder onderbouwing loopt te roepetoetern dat dit alles maar fictie is en weggegooid geld :D

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:46

Janneke2 schreef:
Ja, daar is de roeptoeter weer!

(@BB: die 2 hypothesen kloppen. Jouw boude stelling 'dat het medische onzin is' klopt helaas niet.
De wetenschappers wisten eerst ook niet wat ze zagen, maar wat de wetenschapper onderscheidt van de rationalist is: de wetenschapper neemt waar, ook als hij geen barst snapt van wat hij ziet.
Heike Kamerlingh Onnes snapte ook niet wat hij allemaal zag "toen hij supergeleiding uitvond". De rationalist roept/ roeptoetert dan 'dat het niet kan', ""want het past niet in mijn wereldbeeld". Tjonge, ,zegt de wetenschapper, 'dit is interessant! ')

Wijze conclusie +:)+
Ach en mijzelf zeggen alle praktijk resultaten al dan niet goed of niet , me veel meer dan welk onderzoek dan ook.
Komt bij dat ik veel wantrouwen heb in alles waar Chemie-farmacie-dollartekens bij komt kijken.

"baat het niet, schaadt het niet" gaat hier zeker op, maar dat is echter niet te zeggen van alles wat alternatief is.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:26

k_m schreef:
Kan er aub een discussie topic worden geopend want dit is zo interessant maar ik wil echte ervaringen lezen en geen meningen..

Heb in topic getemd, wellicht kunnen voor en tegenstanders lekker een eigen topic gaan openen ?
Hier gaat het om topic onderwerp ts.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:17

Dank voor de duidelijkheid Apple +:)+

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:01

janouk schreef:
Dit is niet hetzelfde als cranio sacraal therapie, maar dit is Masterson Method. In mijn ogen werkt het ogenschijnlijk hetzelfde bij het paard. Ander principe, maar de reactie is ongeveer gelijk. Tenminste dat vind ik van het observeren bij behandelingen bij paarden. Ik ben geen therapeut.

Hier kan je zien hoe hij het TMJ gewricht ontspant.

Dit werkt bij Janouk goed om eventuele spanning los te laten in de spieren rondom het gewricht.

[ Video ]

werkt trouwens ook fijn bij mensen die knarssetanden en teveel druk zitten in hun kaken.

Janouk: ik weet vrijwel zeker dat een aantal deelnemers aan dit topic niet eens de moeite zal nemen om bovenstaande simpele handeling es uit te testen bij hun eigen paard.

Zouden ze dat wel doen, gaat er een wereldje open :j
Fijn dat je dit er even bijhaalt.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:21

Slmt9 schreef:
Ik heb dat stuk even gemist, thanks for the quote. Super interessant. Ik ga eens naar meer filmpjes zoeken!
Wel jammer dat er dan gelijk zo’n aanname wordt gedaan.

excuses, was bedoelt als "wie de schoen..." en die pantoffel zit inmiddels onder de juiste voet :')

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:25

BigBen schreef:
Peetstap schreef:
Janouk: ik weet vrijwel zeker dat een aantal deelnemers aan dit topic niet eens de moeite zal nemen om bovenstaande simpele handeling es uit te testen bij hun eigen paard.
Zouden ze dat wel doen, gaat er een wereldje open :j

Ik heb al veel vroeger in dit topic een veel betere test voorgesteld.
Vraag me af of jij die hebt uitgevoerd.

BigBen schreef:
Natuurlijk is de beweging van de cerebrospinale vloeistof zichtbaar op MRI, maar dat iemand het zou kunnen voelen met de vingertoppen op de schedel is onzin. Ik heb het zelf uitgebreid geprobeerd bij vrienden en collega's, en ik garandeer je, je voelt helemaal niets. Iedereen in dit topic zou het eigenlijk zelf eens moeten proberen.

Probeer het.
Op een eerlijke manier.
Bij je lief, je pa, je ma, je collega's, je paard, om het even.
Ga met je vingertoppen maar de hele bovenkant van de schedel af.
Nog een keer, ik garandeer je, je voelt absoluut niets.

Ja goed idee en eerlijk: probeer es met voelen aan je paard (heb je wel paarden trouwens ??) de belangerijke Meridian lijnen te vinden.
Is totaal niet moeilijk, ook al zou je van te voren je niet inlezen en je zou ook totaal niet weten waar ik het over heb. 8-)

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:40

Myrth97 schreef:
Vandaag was Pebbles aan de beurt. Ik moet toch altijd eerst zien, dan geloven, maar al binnen een minuut viel Pebbles hoofdknikkend in slaap. Dit was voor mij al genoeg bevestiging dat het in ieder geval iets deed. Vervolgens bleef ze gapen en likken. Ook de darmen gingen volop werken, ze rammelde aan alle kanten en er kwam een enorme hoop mest uit (ze mestte op de stenen, wat echt bijna nooit voorkomt).
Volgende week het vervolg!

Heb je nog wat begrijpbare uitleg gehad hierover ?

Zo stond ik er dus in.., als de ongelovige Thomas :D
En werdt dus ook; ik stond erbij en keek erna vol verbazing.

Hoop binnenkort es een sessie mee te maken met een mens ipv paarden.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:43

k_m schreef:
Jammer dat je niet reageert op mijn vraag. Jij verklaart mensen voor kwakzalvers en wat jij zegt klopt volgens jou wel. Maar hoe kan jij dit staven? Ben je dierenarts, osteopaat,...? Ik vind het bijzonder dat je je eigen uitspraken voor waarheden neemt, en die van andere mensen zo tot onzin verklaard.

Bb heeft in ieder geval bijzonder weinig praktijk kennis van paarden , dat is mij wel overduidelijk geworden.
De meest simpele basis handelingen met daarop response van paard kent ie niet, laat staan de rest.

Het is een doorlopende presentatie in azijn pissen, respectloos anderen onderuit halen, en alles wat niet zijn denk straatje past wegzetten als kwakzalvers of oplichters.
Ladingen boekjes wijsheid en/of eenzijdige info van internet geplukt komen er langs, echt meer is het niet.

Ik heb er verder geen zin meer in om mijn tijd hieraan nog te besteden.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:10

Iets met wc eendjes :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie