Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marie_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:29

Ik vind de berichten van BigBen heel interessant en vind het alleen maar nuttig dat iemand de moeite neemt om dit te plaatsen. Genoeg mensen die dit topic meelezen die heel weinig over dit onderwerp weten en zo ook een ander geluid horen. Vervolgens kan ieder daar zijn eigen keus natuurlijk in maken, maar dan wel met wat meer informatie.

Of dat in een ander topic moet is al eens ter sprake geweest op FZ herinner ik me. Even gezocht, was dit topic, op een gegeven moment gaat het over vergelijkbare topics/onderwerpen:
[FZ] Ongepaste reacties.
De conclusie was dat een openbaar forum niet de juiste plek is als je alleen met medestanders wil praten.

Marie_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:08

Clasical schreef:
Ik kom enkel een paar gevallen in de hele wereld tegen, niet in Nederland?
En dan waarschijnlijk door extreem overmatig gebruik.
Het word werkelijk overal aangeboden en dus waarschijnlijk ook veel gebruikt.

“n de 19e eeuw werd colloïdaal zilver of Argentum Colloidale, frequent gebruikt als behandeling voor allerlei aandoeningen, van een verkoudheid tot huidinfecties. In de jaren veertig van de vorige eeuw begon de Amerikaanse voedsel- en warenautoriteit (de FDA) echter een campagne om het gebruik ervan te bannen. Volgens hen was het namelijk onveilig. Eigenlijk wou de organisatie echter de antibiotica-industrie een duwtje in de rug geven met deze campagne. Die zag namelijk heel wat inkomsten aan z'n neus voorbijgaan omdat mensen liever het goedkope colloïdale zilver gebruikten dan de duurdere medicijnen.”

En wederom belangen??

Je bron voor dat stukje suggestieve tekst is zo te zien de site optimalegezondheid.com. De initiatiefnemer van die site is iemand die voor zover ik kan zien geen enkele medische achtergrond heeft https://www.optimalegezondheid.com/zilv ... ibioticum/
Diezelfde persoon Robert Jan Hendriks heeft nog een website, genaamd Hoger in Google van RJH Marketing waar duidelijk wordt hoe hij zijn geld verdient. Hij leert mensen hoe je als eerste resultaat bij een Google search eindigt. Zie bijv een podcast met de titel:" Hoe Robert-Jan met 1,2 miljoen bezoekers per maand Google domineert". Daar is hij in ieder geval heel goed in, want die onzinsite van hem staat inderdaad vaak bovenin als je google gebruikt voor iets medisch.

Vreselijk vind ik dat, dat je moet zoeken naar betrouwbare informatie en eerst dat soort onzin naar boven komt.

Marie_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:08

Clasical schreef:
Ja waarom zou dat toch zijn? Dat steeds meer mensen het buiten de gebaande paden gaan zoeken? Heeft vast een reden
Ik kan er wel een paar bedenken ja.

Omdat veel mensen niet eens meer beseffen dat ze naar alternatieve behandelaars gaan, omdat er te pas en te onpas wordt geadviseerd om naar chiropractors, ostheopaten, cranio-sacraal behandelaars enz te gaan. Dat zie je ook op Bokt veel, mensen doen net alsof het regulier is.

Daarnaast speelt volgens mij ook mee dat het soms moeilijk te accepteren is dat zowel mens als dier niet met een garantiebewijs worden geboren. Alles moet maakbaar zijn tegenwoordig, ook gezondheid. Dus als iemand dan in de reguliere hoek niet vindt wat hij zoekt, is de stap naar een alternatieve behandelaar snel gemaakt. Hoop doet leven.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie