Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:46

Hoi ik kom ook even meelezen. Laatst zei iemand tegen me dat mijn pony hoofdpijn had, het zou opzich een hoop verklaren...

Nu heb ik al 2 keer een kneus aan huis gehad (zadelmakers die heel slecht bleken te zijn), dus ben ik nogal bang om dit te gaan doen. Ik heb een zeer goede osteopaat, dus dat scheelt al wel, maar ik raak nu toch ook hierin geïnteresseerd. Ik ben zeer kritisch op wie er aan mijn paarden komt, maar ik heb hier zo weinig verstand van dat ik eigenlijk niet kritisch kan zijn :=

Ik lees dus de komende tijd eventjes mee
(Hopend dat de negativiteit een beetje weg gaat := )

Myrth97

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:14

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt, om het te ervaren. Ben benieuwd

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 08:48

Vanmiddag komt er iemand voor mijn pony. Ben heel benieuwd.

Ik heb zelf regelmatig migraine aanvallen en zou het voor mezelf ook wel eens willen proberen.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:01

Vandaag was Pebbles aan de beurt. Ik moet toch altijd eerst zien, dan geloven, maar al binnen een minuut viel Pebbles hoofdknikkend in slaap. Dit was voor mij al genoeg bevestiging dat het in ieder geval iets deed. Vervolgens bleef ze gapen en likken. Ook de darmen gingen volop werken, ze rammelde aan alle kanten en er kwam een enorme hoop mest uit (ze mestte op de stenen, wat echt bijna nooit voorkomt).
Volgende week het vervolg!

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:47

Hee Bigben, dan even een vraagje aan jou. Hoe verklaar je dat mijn pony zo erg erop reageerde? Dat we de darmen te keer hoorden gaan, dat ze ineens mestte op de stenen wat ze nooit doet en het zo’n enorme hoop was, wat ik ook totaal niet van haar gewend ben. Waarom gaapte ze, likte ze, knarste ze? Doet ze niet bij gewone massage, fysio, osteopaat, of dierenarts. Sterker nog, ik heb haar nog nooit haar tong zo ver uit haar mond zien steken. Waarom viel ze in slaap bij de eerste de beste aanraking?

Kijk ik weet nog niet wat het gaat brengen, maar mijn pony leek er echt op te reageren.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:48

Sorry Bigben, met al jouw kritische verklaringen (ik sta er echt wel achter om kritisch te zijn hoor) vind ik dit toch wel echt een ‘flauwe’ redenatie. Niet goed onderbouwt. Verveling? Pony die ineens een enorme hoop stront legt uit verveling? Sorry, maar als je dan met kritiek komt, onderbouw het dan ook goed! Ik sta namelijk nog steeds open voor goede verklaringen

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:17

Heel interessant filmpje. Je bent dus nu bezig met cranio? Of nog niet? Heb ik even overheen gelezen.

En toevallig: we hebben dezelfde dierenarts :D

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 08:51

Banyu schreef:
Ik weet niet goed ofik de vraag hier mag stellen, maar iemand ervaring met Judith van Janatuurlijk? Werd aangeraden dooor mijn osteo.

Persoonlijk niet, maar een vriendin van mij wel en die is zeer tevreden!

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:28

Hier begin ik nu ook echt verschil te merken. Eerst was ze super kopschuw, nou dat is ze nu echt niet meer. Zelfs oren mogen aangeraakt worden. En daar was ik al 5 jaar mee bezig.

De eerste 2 weken is Pebbles wel extra schrikachtig geworden, zoals ze vroeger was. Toen moest ik toch even slikken, want ook daar hadden we hard aan gewerkt.
Nu is het schrikachtige helemaal weg en heb ik een veel relaxtere pony, die niet meer kopschuw is. Ook in de wei is ze veel rustiger, niet constant meer op haar hoede.

Van de week lag ze te slapen en zo diep dat ze compleet miste dat ik met voer kwam. Voor een pony met voernijd, die met elk ritseltje omhoog vloog, is dat best bijzonder.

Ik ben tevreden

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie