Ernstige oogproblemen, hoe ver ga je?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 23:27

Mijn paard mist een oog na loslaten van het hoornvliesendotheel. Ze is een stuk blijer nu. Voor mij betekent het simpelweg dat als er nu iets aan het andere oog gaat mankeren ze ingeslapen wordt. Ja, dat is een naar idee, maar er zijn nog tig andere nare dingen die het einde kunnen betekenen. Gewoon genieten dus!

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 07:18

zorro schreef:
Dank je wel tessebes!

Wittepit, ze is duidelijk opgeknapt dus! Fijn om te horen. Had jou paard ook veel pijn voor het verwijderen, en waar merkte jij dat aan? En viel de operatie je mee?

Niet zo heftig als dat jij het omschrijft, ze was eerder een soort van depressief. Operatie kan staand onder lokaal, de volgende dag opgehaald en de dag daarna liep ze weer in de wei. En daarna merkte ik pas dat ze toch echt last heeft gehad van dat oog zoveel vrolijker als dat ze werd.

wittepit

Re: Ernstige oogproblemen, hoe ver ga je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:57

Kan bij mijn merrie geen trauma bespeuren hoor, van het staand verwijderen. Kon haar de volgende dag weer mee naar huis nemen. Is in Utrecht geopereerd, had ik n implantaat gewild had het liggend onder volledige narcose moeten gebeuren maar ik heb n plaatje op m’n sleutelbeen gehad wat ik elke dag voelde zitten en dacht “hoe leg ik aan een paard uit wat dat “iets” wat daar zit is?” Maar zo te lezen reageren ze er weinig op. Ik ben snel gewend aan dr kuil, beetje kriebelen erin vindt ze best lekker!

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:07

Dapper van je! Ik denk dat je paard je dankbaar gaat zijn.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:11

Mijn merrie was op donderdag geopereerd en mocht zaterdag weer in de wei, ze hadden de oogleden stevig op elkaar genaaid. Wat misschien ook mogelijk werd gemaakt doordat ze al gewend was aan slecht/geen zicht aan één kant. Wel vervloeit na een paar dagen het oude bloed uit de oogkas, dit komt er via de neus uit. Niet schrikken ;-) na verloop van tijd gaat de huid de schedel volgen en krijg je zo’n kuil.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:52

Beterschap!

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:54

Fijn! Nu gauw mee naar huis!

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:34

Jeetje wat een ander postop verhaal dan wat ik heb meegemaakt, mijn paard heeft geen pijnstilling of AB gehad mee naar huis, wat ik al eerder schreef, donderdags oog eruit vrijdagavond naar huis zaterdag in de wei. Geen moment gedacht iets van pijn te bespeuren. Maargoed, maakt niet uit, als ze straks maar weer lekker buiten staat en pijnvrij is!

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 08:33

Komt goed Zorro! Succes!

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:15

Oh nee, wat vervelend! Heel veel beterschap!

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:57

Mijn duimen draaien ook...

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:49

Hoe naar ook deze diagnose, nu kan je wel beter inschatten waar je aan toe bent. Getver, nogmaals heel veel sterkte!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie