Ernstige oogproblemen, hoe ver ga je?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:11

Ik heb zelf uveitis, en ja dat doet verrekte zeer en kan heel plotseling opkomen, maar ook net zo snel met wat zalven weer weg zijn. Ik weet niet zeker hoe vergelijkbaar het ziektebeeld is tussen mens en paard, maar het geeft vast enige indicatie...

Het lastige is, en ik neem aan dat dat voor het paard ook geld, dat het vaak al zeer doet voor de ontsteking te zien is. Waardoor je dus eigenlijk steeds te laat bent met zalven/druppelen. Dus als het zeer doet begin ik gewoon met druppelen, alleen is met een paard wat lastiger natuurlijk.

Kun je niet overleggen met de DA om bijvoorbeeld een jaar een onderhoudsdosis te doen en te kijken of dit de ontsteking weg laat blijven? Ik heb zelf een paar jaar flink gesukkeld, toen hebben we in plaats van afbouwen gewoon een jaar lang gedruppeld ookal waren er geen/minimale klachten. Daarna afgebouwd naar 1 keer per week een druppel voor een hele tijd. En nu gaat het echt al 3 jaar super goed. Af en toe speelt het op, maar na drie dagen zalven ben ik er dan ook weer een tijdje af.

*edit: oh en ik heb dit voornamelijk aan 1 oog, maar het andere oog is ook gezellig mee gaan doen. Dus het slechte oog eruit geeft geen garantie dat het andere oog wel goed blijft...

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:56

Babootje schreef:
Is de uveitis bij jou ook herpes gerelateerd DGL? Dan zou je ook eens kunnen kijken of je het met virusremmers nog beter onder controle kan houden?

Nooit iets kunnen vinden als oorzaak, dus is waarschijnlijk 'gewoon' mijn immuunsysteem die een beetje enthousiast lijkt te zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie