Moderators: Apple, Nicole288, Pistasche, C_arola, Coby, Dyonne
abfab schreef:...
Heb je tips voor een bepaalde detoxkuur?
ellepel schreef:Toevallig henny,die 2 van mij zitten ook aan het ijslandse zeewier!
Maar als kuur, ze krijgen het tot ze het gras op gaan en dan stop ik er mee.
En hier nog 3 week demk ikvoor ze er op kunnen
...
abfab schreef:Thanks.
Ik ga even op zoek.
henny, jij plukt de brandnetles zelf begrijp ik. Gedroogd kan ik ze toch ook geven? Ze zijn vast te koop.
ellepel schreef:Ik doe dat niet.
Vroeger veel gegeven,toen stond appie met een vergrote schildklier en dat kon volgens de veearts komen door de jodium die er in zit.
Kreeg het advies om het gewoon af en toe als kuur te doen.
MarliesV schreef:vigo_is_lief schreef:Voor de mensen die cbd olie gebruiken, hoelang doen jullie daar ongeveer mee? En geven jullie dat dagelijks of is dat te veel?
Dat vroeg ik mij ook af. Wil er ook aan beginnen, maar hoeveel om te starten, hoeveel procent geven jullie en hoe is er opgebouwd.
Zie door de posts het bos niet meer
Babbelaar20 schreef:Hier ook 5% en doe nu 1x daags 3 druppels, als ik het zo lees lijkt dat dus te weinig?
ellepel schreef:Hennie waar vond jij die info van de cbd van de action?
Ik kon het niet vinden namelijk,heb je een link voor me?
_KaWi_ schreef:Hoi allemaal,
Mijn haflinger doet het kwa eczeem nog erg goed. Vorig jaar ook heel goed de zomer doorgekomen. (wel met deken maar zonder smeren)
Dit jaar ook met cbd druppels begonnen.
Ik zit echter met het probleem dat hij heel schraal gevoerd wordt maar in spieropbouw daardoor achter blijft. (Vandaag zei de osteopaat ook dat hij vooral op de bovenlijn erg schraal in bespiering is.
Hij krijgt erg arm hooi, marstall force, en vitalbix lijnzaadolie met vitamine E.
Hij is nu super mooi op gewicht alleen mag hij meer spier krijgen.
Ik heb pas lucerne geprobeerd maar daar reageerde hij ook heel slecht op.
Hebben jullie misschien tips om iets te kunnen voeren waardoor ik hem kan ondersteunen in spieropbouw wat bij een eczemer past? Ik weet even niet zo goed. Hij krijgt al een aantal supplementen dus nog meer poeder is ook weer niet handig.
DiscoDipp schreef:...
Ik zal eens kijken naar Glucobalance, misschien dat dat iets is.
....
Zijn er nog meer soorten (sport)voeders die gebruikt kunnen worden?
De vital is mij trouwens aangeraden door pavo, in combi met de fibrebeet, maar ik wordt er niet blij van, is normaal een redelijk relax paard, en wordt hier heel gevoelig op.
DiscoDipp schreef:...
Ik heb een andere rol hooi laten komen, veel droger en grover. Heb er eens overnagedacht, wat nou als ik zijn voerschema hier na verander:
Magnesium poeder 15 gram
Msm 10 gram
Zeewier 20 gram
Vitalbix
En dan die brandnetels
Magnesium en msm heeft hij nodig voor zijn gezondheid dus dat ga ik niet weglaten.
Lijkt mij wen slim plan aangezien vitalbix ook suikerarm is. En dan even de bloedprik afwachten.
Elvirawortel schreef:....
Net weer een emmer brandnetels geplukt, ik ga nu ook twee keer per dag een handje vol geven en een paar keer per week een bos kleefkruid voor het lymfestelsel. Dinsdag komt de lymfedrainage therapeut weer
Willekes schreef:Wellicht kan iemand mij verder helpen? Voorheen gebruikte ik voor mijn zware eczemer Natusol. Hadden ze ook bij Kramer, maar is uit het assortiment. Google levert een webshop op welke niet werkend is.
Hellup.. heeft iemand - naast de middelen die ik al gebruik - enig idee welke natuurlijke vliegenspray een langdurige werking heeft (24u) bij droog weer en wat knutten op afstand houdt?
Alternatief is ook welkom!![]()
Super bedankt alvast. #handen in het haar
Caily schreef:Wel of niet verpakken scheelt echter wel een heleboel.
Hier dezelfde ervaring met (cbd) olie. Kwartje viel toen de jeuk heftig toe nam na toevoegen van lijnzaadolie aan het voer. Nu olie-vrij en ook nagenoeg jeuk vrij. Ze staat onder een gewone vliegendeken met hals en masker, maar voorbeen was de pluk manen achter de oren altijd behoorlijk jeukerig, en nu nagenoeg niet.
assebassie schreef:Misschien hebben jullie er iets aan.
Ik heb een vliegenspray gemaakt die best goed werkt.
Een bosje Thijm en een bosje Citroenmelisse (uit de tuin), kokend water erop, dus net als thee zetten, laten afkoelen
, en Viola, vliegenspray die best lekker stinkt
, geen rotzooi bevat, niks kost en waar je dus veilig lekker veel mee kan sprayen, en die ook nog werkt, hier tenminste wel.
De hele stal ruikt naar Thijm, nog wel lekker ook!!
assebassie schreef:Misschien hebben jullie er iets aan.
Ik heb een vliegenspray gemaakt die best goed werkt.
Een bosje Thijm en een bosje Citroenmelisse (uit de tuin), kokend water erop, dus net als thee zetten, laten afkoelen
, en Viola, vliegenspray die best lekker stinkt
, geen rotzooi bevat, niks kost en waar je dus veilig lekker veel mee kan sprayen, en die ook nog werkt, hier tenminste wel.
De hele stal ruikt naar Thijm, nog wel lekker ook!!
ellepel schreef:henny,het is wel een middel met corticosteroïden er in he.
zou daar wel heel goed over na denken
Gebruikers op dit forum: beauty1love, cariena1973, genja, Gerliev, Gillbo, jazzejam, Jet, Lauss_, LiannePuthzy, Marith_Ov, Mediatoolkitbot, Roulette_, SemrushBot, Taucha, Utixo, xIrlijn en 27 bezoekers