waarschuwing op pees van mijn paard

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:44

Evelijn schreef:
Je hebt een draver of renpaard gekocht met een keuring van hun DA en de waarschuwing dat zijn pees nog rust nodig heeft?

Ik neem aan dat je hier niet de hoofdprijs voor hebt betaald... ik zou paard mooi de zomer op de wei zetten (mits hij daar redelijk rustig is) en pas daarna gaan kijken hoe en wat...

Mee eens. Als het niet te repareren blijkt kun je altijd nog een ander plan trekken. Vaak komen dit soort geblesseerde dieren bij de slacht terecht, fijn dat je hem nog een kans geeft!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 14:04

Rizette schreef:
Je paard gaat straks misschien ontploffen door het extra voer en totaal geen beweging. Nog meer kans op een ernstiger peesblessure. Laat even een echo maken van de pees en vraag je dierenarts om een behandelplan. Zal w.s niet zo eenvoudig zijn met een paard wat gewend is hard te gaan.

Popstra schreef:
Dat paard is niet mager, dat paard is in toptraining geweest en renpaard.

Eens met beide! Niks mis met het gewicht van dit paard. Wees heel voorzichtig met op rust zetten en let bij het voeren goed op wat hij gewend is. Zal vermoedelijk veel krachtvoer zijn en relatief weinig ruwvoer, 6kg van beide hoor je regelmatig. Daar moet je voorzichtig zaken in veranderen als je hem goed wilt houden. Ik zou goede begeleiding van een da willen die de rensport kent!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie