Kissing spines maar geen last van?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 16:29

Paard is moeilijk in aanleuning dus heeft last. Ik heb zelf een paard met dezelfde KS als TS, ik rij er niet meer op. Doet het momenteel heel goed als weidepaard maar ik hou hem nauwlettend in het oog. Hij is intussen wel al bijna 16 maar vrees dat hij de 18 niet gaat halen. Terugbrengen naar de handelaar is mijn boodschap, en je paard ALTIJD volledig RX laten keuren. Dat is ook mijn les geweest. Laten aantonen door een dierenarts dat je paard deze KS minstens al zolang heeft van voor jij haar kocht. Ik denk (op basis van wat ik lees) je wel in je recht staat om het paard te ruilen, heel jammer als je er al een emotionele band mee hebt. Maar ik zou het geen 2x willen voorhebben.

Edit: Besef dat KS een vorm van artrose is, dit wordt niet beter en kan enkel erger worden. Je gaat je dus enkel dure dierenartskosten tegemoet en weinig plezier... Ja er zijn een heleboel paarden die KS hebben en er nooit last van krijgen. Ik ken er eentje die nog Z1 dressuur rijdt. Maar als je paard nu al symptomen vertoond zou ik er niet op hopen.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:03

maria1990 schreef:
Ik ken er genoeg die er geen last van hebben en die goed presteren in de sport. Vaak komt het aan op goed harnachement, correct rijden, goede therapie. Ik ken er ook een die behandeld is met mesotherapie en die nu succesvol ZZ-Zwaar loopt. Het is aan TS wat ze wil? Als TS haar paard wil houden en haar dierenarts ziet hier toekomst in dan zou ik ervoor gaan. Als TS besluit om dit paard om te ruilen voor een ander paard dan is dat haar goed recht ;)

Verschil is dat die paarden meestal geen al te erge symptomen hebben in de eerste plek, ben een ervaringsdeskundige helaas dus weet waarover ik praat. Ken er ook een die Z loopt met kissing spines, maar die heeft nooit protest getoond of niet aan de teugel willen lopen erdoor, die krijgt ook enkel supplementen. Als een paard al niet wil ontspannen is het al aan de ergere kant, want die heeft sowieso pijn. Of je dan nog wil beginnen aan mesotherapie of niet is aan TS de keuze, ik ben alleen geen voorstander omdat het vaak erger wordt en je hier alleen maat tijd mee rekt, en doe je het dan nog voor jezelf of voor het paard? Ten tweede reageert niet elk paard goed op mesttherapie.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Re: Kissing spines maar geen last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:04

Ja, maar heb het ook niet over die van mij. Heb 2 goede kennissen die een paard hebben met kissing spines, maar die hebben nooit zo heftige symptomen gehad. Geven enkel supplementen bij. 1 van de 2 heeft het ook een keer met mesotherapie gedaan, maar paard reageerde dus niet goed en heeft het op een supplement wel goed. (Paard kwam na de uitwerking er slechter uit als voor de mesotherapie) Het is inderdaad voor ieder paard anders. En denk idd dat je beter gewoon het advies vraagt van je DA.

Diallo VW♥

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie