Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:06

Ik ben ook van plan er een te bestellen... Kan alleen nog niet kiezen. ☺️ Fijn. Om te lezen dat je veel verschil merkt bij jouw paard.

Malenka

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:52

Wat een verschil!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 23:53

Oryani schreef:
Vandaag uitgetest bij mijn headshaker, helaas zonder succes. Zit de oorzaak toch elders.
De bril voelde wel heel degelijk aan en het aandoen is ook makkelijk!

Dat is balen zeg! Heb je hem geleend of zelf aangeschaft? Mocht dat laatste het geval zijn en je besluit hem weg te doen laat het me dan weten. Ik ga er anders volgende week een bestellen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:40

Ik heb de oranje net besteld. Ik hoop enorm op goede resultaten. Zal ik ze hier delen als ik hem heb?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:43

Ik heb hem nu ook binnen. Morgen maar eens passen. Het ziet er in ieder geval heel goed uit. Ik ben zo benieuwd naar hoe Nilay het ervaart.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:39

We hebben de oranje gespiegelde.

Nilay deed alsof het de normaalste zaak van de wereld is om een zonnebril te dragen. Hij bleef goed zitten, regen was geen probleem en Nilay heeft alleen knikjes gegeven als hij gespannen was door de situatie. Verder totaal niet. Zodra de bril afging na het rijden begon hij te schudden.

Het enige dat ik nog moet uitzoeken is hoe ik fijn bitloos kan rijden met de bril op.

Afbeelding

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 23:50

Dat heb ik geprobeerd. Maar dit hoofdstel heeft juist een extra breed zacht kopstuk om de druk achter zijn oren beter te verdelen. Dus daar moet hij er wel overheen. Maar ik ga volgende keer de kaakband wel onder het hoofdstel door proberen.

En ik dacht; als hij dan toch een bril op krijgt dan doen we het meteen goed. Opvallen doet het toch wel.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:24

Commentaar kregen we tijdens onze na ritje zeker. Zowel positief als negatief. Maar uiteindelijk gaat het er om dat het mijn paard helpt en dat we daardoor weer plezier kunnen maken.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:48

Ik zou niet weten of de bril dan gaat helpen. Nilay had in ieder geval geen last van druppels op de bril. Dat vond ik al fijn om te merken.

Gisteravond hebben we in de schemer gereden. Ook daar leek de bril geen negatief effect op te hebben (we hebben de oranje glazen). Nilay was ook een stuk kalmer zodra hij de bril op kreeg (nog steeds een vlot paard hoor) en was veel stabieler in de aanleuning. Zelfs zo stabiel dat ik het ook aandurfde om hem met alleen een teugel om zijn hals te rijden. Dat was echt al een jaar of vijf geleden dus ik zat met een enorme lach op zijn rug.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie