Kissing spines maar geen last van?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:18

Terugbrengen kan alleen als er bewezen is dat jouw paard de KS niet bij jou heeft opgelopen en het hangt er vanaf hoelang ze al in je bezit is TS? Via de röntgenfoto's kan de arts wel een indicatie geven hoelang de KS er al zit. Je zult wel bewijs moeten hebben en je moet de tegenpartij meteen op de hoogte stellen van dit gebrek. Dit soort paarden moet je al helemaal niet willen verkopen TS want dit soort paarden komen standaard in de handel terecht. Is er een keuring aan vooraf gegaan? Paarden met KS hebben zeker wel goede therapie nodig om goed te kunnen functioneren zonder pijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniemk2 op 28-05-19 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:32

Ik denk dan dat het een heel moeilijk verhaal wordt... je hebt als koper zijnde een onderzoeksplicht om vooraf te keuren. Nu begrijp ik dat jezelf de rug en de hals niet op de foto's hebt laten zetten van te voren dat betekend dat als je geen bewijs kunt krijgen via de vorige eigenaar dat je geen poot hebt om op te staan. Tenzij het om een handelsstal gaat dan kun je jouw paard binnen zes maanden terug brengen en je geld in principe terugkrijgen. Waarschijnlijk komt er wel een rechtszaak aan te pas en daar gaat maar zo een jaar overheen.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:48

@Charmaine; ik heb al uitgelegd hoe het juridisch zit anders moet jezelf eerst even inlezen? Of het paard van TS nu bij pietje Puk vandaan komt of bij klaas dat maakt helemaal niets uit want het betreft een handelsstal.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:58

Ik weet waar ik het over heb. Ik ga namelijk niet zomaar wat klakkeloos neerzetten als het niet zou kloppen.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:40

ElviraKelan schreef:
Maria het valt mij in ieder topic waar jij je in begeeft jouw betweterige toon op. Natuurlijk mag je een eigen mening hebben maar het is wederom de toon die de muziek maakt

Persoonlijke aanvallen mogen niet hè. Het blijft moeilijk. TS ik hoop dat het allemaal meevalt voor je :(:)

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:55

Er staat gewoon in de regels dat een paard van een handelsstal teruggenomen dient te worden binnen zes maanden en of dat nu met geld terug is of met omruilen van een ander paard dat hangt van het koopcontract af. Volgens mij hebben we het zelfde doel voor ogen en dat is de TS helpen :)

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:13

Ben je al wat wijzer geworden?

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:23

superpony schreef:
Onze merrie is 26, heeft KS. Met 20 bij ons teruggekomen en had ze het al. Toen al geen last en geen idee hoelang ze het toen had, want daarvoor 12jr niet gezien.

Ze gaat gewoon mee bos in onder het zadel.

Maar een totaal andere situatie. Zij heeft tot 8jr terug veulens gehad. 6 in totaal.

Hoe doen haar nakomelingen het? :D Mag ook via PB

Edit: Wat een mooie leeftijd heeft jouw merrie al bereikt!

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 11:18

Het valt volgens de wet wel onder verborgen gebreken mits er aangetoond kan worden dat het paard bij jouw geen KS heeft opgelopen. Ik ben benieuwd of TS het juridische loket al heeft gebeld?

Edit: @Himyar; bedankt voor je PB :D

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:41

Ik ken er genoeg die er geen last van hebben en die goed presteren in de sport. Vaak komt het aan op goed harnachement, correct rijden, goede therapie. Ik ken er ook een die behandeld is met mesotherapie en die nu succesvol ZZ-Zwaar loopt. Het is aan TS wat ze wil? Als TS haar paard wil houden en haar dierenarts ziet hier toekomst in dan zou ik ervoor gaan. Als TS besluit om dit paard om te ruilen voor een ander paard dan is dat haar goed recht ;)

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:19

Jouw paard heeft naast de KS ook nog spondylose dus dan is het sowieso een ander verhaal qua behandelen? Mesotherapie werkt voor heel veel paarden goed is mijn ervaring. Maar er moet wel gekeken worden of er wel of geen botoplossing aanwezig is want dan zou een Tildren infuus beter werken. TS haar dierenarts zal vast wel weten of dit wel of niet te behandelen valt door middel van therapie of een andere behandeling indien nodig. Ik ben wel van mening dat als je geen therapieën hebt geprobeerd dan weet je ook niet of het zou kunnen werken.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:47

Voordat je iemand in de reden valt moet je wel weten waar je het over hebt want je zit TS nu van informatie te voorzien die van geen kanten klopt! Ik wil je best van meer informatie voorzien via PB

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:38

Ik ga geen dingen beweren die niet zo zijn hoor want daar heb ik helemaal geen behoefte aan :D Je wil alleen maar horen wat je wil horen ;)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie