Na bezoek osteopaat verzet bij overgangen?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

tiwi1969

Re: Na bezoek osteopaat verzet bij overgangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:15

3 dagen rust is best kort na een behandeling van een osteopaat. Na de incidenten met de sloot zullen er best veel blokkades in het lichaam zijn geweest. Ga je die oplossen komen er veel afvalstoffen vrij die je paard kwijt moet.
Een week rust met vrije beweging is dan echt wel nodig voor het herstel. Daarna op opbouwend in beweging zetten, rustig longeren naar lichte arbeid onder het zadel zonder daarbij de grenzen van het paard op te zoeken.

Ik ga er hierbij vanuit dat het paard na de sloot goed onderzocht is door een DA op schade. Als dat niet Ger geval is: eerst de DA liefst op een kliniek waar ze meteen de juiste onderzoeken kunnen doen.

Mijn Groninger Paard, zeldzaam leuk
Mees Het Grappigste veulen van Bokt
[KS-ITP] Groninger Mees maakt nieuwe vrienden

tiwi1969

Re: Na bezoek osteopaat verzet bij overgangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:23

Als dat nog niet gedaan is is een grondig onderzoek door een DA de aangewezen eerste stap.

Heb met mijn paard een ongeluk met de trailer gehad, heeft meteen daarna geen stap kreupel gelopen. Wel wat zwellingen van, wat de eerstelijns DA die geholpen heeft bij het ongeluk dacht, kneuzingen. Paard een paar maanden lekker laten bijkomen in de wei. Daarna een check van de osteopaat en groenlicht om het rijden weer op te pakken. Tot paard ineens kreupel was met een wisselend beeld. Paard naar kliniek, waar naast normaal kreupelheidsonderzoek, op mijn verzoek de kneuzingen op RX zijn gezet. Bevindingen twee doornuitsteeksels afgebroken en scheef aangegroeid en een aantal wervels geïrriteerd door de kromme houding waarin ze heeft gelegen. Bijna kissingspines. Oorzaak kreupelheid zat overigens in de tussenpezen, veel kleine beschadigingen aan beide voorbenen.

Moraal: een DA heeft geen röntgenogen dus ga daarheen waar ze goede apparatuur hebben voor dit soort dingen. Eerder opschalen naar kliniek scheelt veel verspild geld.

Mijn Groninger Paard, zeldzaam leuk
Mees Het Grappigste veulen van Bokt
[KS-ITP] Groninger Mees maakt nieuwe vrienden

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie