Wondjes door Narcolepsie

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 17:54

Juist liever niet op stal, mijn paard heeft ook narcolepsie. en ook op deze manier. Ik kies voor t land, of paddock, zodat hij niet te hard valt (boxwand geeft oa misschien splinters) beenbeschermers voor continu zijn er volgens mij (nog) niet.
bovengenoemde oorzaken zouden kunnen idd, maar mijn paard deed het 10 jaar terug al, is er nooit uit gesleten.

Jimbo

Re: Wondjes door Narcolepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:44

Hij staat nu fulltime in het land met weinig verharding, is al 23, dus ja, wel wat littekenweefsel en af en toe wondjes, maar nooit kreupel erdoor geweest (wel artrose kreupelheid). Echte narcolepsie is niet te genezen. Alleen mee om te gaan.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:42

Mn paard had 10 jaar terug (waarschijnlijk) nog niet zo erge artrose als ie nu heeft, toen al wel narcolepsie. Denk eerder dat het bij hem komt door zijn hoogte. 1.86m, maakt gaan liggen en opstaan moeilijker.
Pijnstillers zet ik hem liever niet op als het niet nodig is, is bij zijn leeftijd toch ook weer een aanslag op zijn organen.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 23:29

Oke, dit is niet mijn topic, sorry ts.

Mijn paard heeft nu misschien wel dagelijks pijn ja, ik ben een monster dat ik hem nog in het land laat lopen.
Maar hij loopt wel nog steeds rad onder het zadel. Als dat niet zo was had ik er ook allang een eind aan gemaakt.
Ik heb hem met pijn gezien, misschien heeft hij nu ook pijn, maar hij kan er mee leven. Hij rolt en draaft en doet alles nog, behalve liggen slapen. Ik vind dat niet voldoende reden om op pijnstillers te zetten.
Nu ik erover nadenk , hij heeft tijden zijn hoefcancer periode wel flink pijnstillers gehad, bleef qua slapen hetzelfde.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie