Wondjes door Narcolepsie

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 23:30

Mijn ppid paard had last van raar slapen, plat op de zij en met de benen bewegen al hinnekend, net als een hond die droomt zeg maar. Ik zag het steeds vaker, en op een gegeven moment lag ze te slapen, wel op de buik, met haar kin in het zand en toen stond mijn andere paard met de voet op haar rug naar mij te kijken. Vind dit zo raar dat ik ernaar toe gelopen ben en toen schrok het slapende paard wel heel even op maar zakte gelijk weer weg. De alarmbellen gingen rinkelen bij mij, en ben gaan roepen, duwen trekken, maar het was net of ik aan een dood paard stond te trekken, er gebeurde helemaal niks. Dacht echt dat ze lag te sterven. Pas na 10 minuten kwam ze uit haar verdoving en kon ze langzaam opstaan. Na overleg met de dierenarts zijn we tot de conclusie gekomen dat dit slaapverlamming moet zijn geweest, een vorm van narcolepsie en het kan van de ppid komen maar ook van de prascent. Heb een kwartje minder prascent per dag gegeven, en heb sindsdien geen raar gedroom meer gezien en geen slaapverlamming. Ben wel in het voorjaar dat kwartje weer omhoog gegaan omdat het nodig was, maar eerdaags haal ik dat er weer af, en in het najaar er weer bij. Tussendoor heeft ze blijkbaar minder nodig. Bij haar was het dus een bijwerking van de prascent.

Chelsea CEN Leersum 126 km volbracht! De eerste klasse 4 is een feit. Gelders Kampioen in de klasse 2
Mijn dames in the picture: [ITP] Mijn dames in de picture
Ay Lee in the picture: [SPR-ITP] Ay Lee voor het eerst op bokt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie