[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

darkadia

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:46

Hier ook al behopelijk irritatie van de knutten. Tijdens rijden gaat wel maar stilstaan meteen naar buik schoppen. Staat sinds dinsdag in zijn zebra. Na rijden ook duidelijk jeuk in staart :(

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:53

Ik heb teugelbontjes om die elastische beenriemen. Schuurden hier ook namelijk. Destijds besteld bij ooteman geloof ik.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:16

Ik hier vandaag nieuwe vliegenmasker van professionals choice op Mn niet eczemer. Dacht: deze krijgt mijn andere paard niet makkelijk bij hem af. Ik was nog geen 5 min weg en hij had het al voor elkaar :’)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:26

Vorig jaar aten mijne ook weleens brandnetel als ik ze geplukt had. Dus gisteren weer eens gedaan, maar ze hadden er duidelijk geen behoefte aan.

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:20

Lijkt inderdaad beetje rainrot achtig. Kan komen door het broeien.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:28

Herkenbaar probleem. Hier is het momenteel ook drama met de vliegenkappen. Gaan of af, of worden kapot getrokken. Staan nu dus even zonder, maar nu wel schuurplekken op zn hoofd.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:38

_Evelien schreef:
[url=m/DYoQao.jpg]Afbeelding[/url]

Waar heb je die vandaan? Ziet er uit alsof die niet uit kan!

Valt tegen helaas. Ik had hem op Equitana gekocht. Dag 1 al binnen een uur af, en binnen maand het gaas kapot bij het oog omdat meneer met masker en al ging schuren :( (en dat was Mn niet eczemer).

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 06:35

Enig idee wat er dan in de VS200 zit waardoor dat is?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:18

De EJ eczeemdeken is tot 18/6 in de aanbieding. Voor degenen die nog een nieuwe willen ;)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 09:46

Interessant! Ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren op de aanpassingen!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:12

Hier gaat hij morgen van de horsegear terug naar zijn master zebra pyjama. Deze is minder warm dan de horsegear.
Horsegear staat hij echt onder te zweten. Deken is ook zwaarder dus ook niet gek.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 05:48

Hier helpt de fibra goed. Maar paard geen extreme jeuk.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:21

Hmm interessant. Bij mijn paard is het jeuken namelijk ontstaan na prednison kuren ivm luchtweginfectie. Krijgt sowieso 2x per jaar drainage kuur, maar het kan dus best zijn dat lever niet helemaal lekker functioneert en dus ook vit c niet in orde is.

Miss toch weer eens bloed laten checken...

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 22:45

Denk dat het wel iets scheelt. Ik gebruik hier nog steeds met regelmaat de coolmint listerine 50/50 met water en sinds kort van stiefel de eczeemcreme. Lijkt ook goed te helpen en houdt meteen wat vliegen op afstand.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 06:53

Hier lijkt het goed te gaan nu. Wel eczeemdeken, en smeer sinds kort met de eczem lotion van stiefel. Normaal altijd kriebels aan staart, nu veel minder.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:11

Hier zelfde dilemma. Ik ga waarschijnlijk einde deze week scheren en dan de regen deken erop. Met vele verwachte regen, krijgt eczeemdeken idd onvoldoende tijd te drogen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:17

Hier sinds enkele dagen onder een 0grams regendeken. Ondanks dat het nog vrij warm is zweet hij er totaal niet onder. Staart is ook nog niet geschuurd, en zelfs op zijn hoofd groeit de wintervacht nu al terug.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:36

Hier heeft de EJ deken het ook 1 zomerseizoen vol gehouden ondanks 24/7 buiten in een kudde. Echter had hij toen zijn achterbeen in een beenriem gehaakt en toen wel grote scheur erin. Verder vond ik hem qua hitte erg meevallen. Afgelopen jaar de horsegear en de zebra van masters. Zebra wel aan vervanging toe nu na 2 seizoenen, wat kleine gaatjes en vooral de elastische delen erg uitgerekt. Overweeg die nu 1 maat groter te nemen. De Horsegear helaas ook gesneuveld nadat ie met een beenriem ergens achter was blijven hangen. De pyjama ging hier zelfs met de 40 graden nog wel. Deed wel 2x per dag koelen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:45

Ja, ik heb die gehad. Na 2 zomers wel echt uitgerekt en kleine gaatjes in. Fijne dunne stof die zelfs met de 40graden nog te doen was. Wil dit jaar een nieuwe bestellen. Twijfel om een maat groter te doen, zodat er minder druk op de elastische delen komt en hij hopelijk minder uit lubbert.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:18

@casperzazu ik heb zoiets gehad maar dan van professional choice. Super simpel om te doen en sluit heel mooi aan. Echter, spelen de ruinen hier nogal graag en lag het masker soms na 5 minuten alweer af. Daarbij was met 1x schuren het gaas bij het oog kapot. Voor mij dus niet meer.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:22

Gezien de warmte dit weekend, en dat ik van de week in een spinnenweb al veel minimugjes zag is meneer nu overdag weer in z’n pyama... hij was zelf nog niet helemaal wakker.
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:06

Hier inderdaad ook jaarrond paddock met schuilstal en onbeperkt ruwvoer. Soms doen we wat op erf of met rondje wandelen wat grasjes eten. Dat gaat goed.
Hooi of voordroog maakt hier geen verschil.

kan hij prima zonder zijn deken los in de bak, en staat dan rustig. Rond de avond wordt hij onrustig als deken af is, en staat hij te stampen, bijt aan zijn benen en tussen zijn achterbenen rondom de koker. Heel sneu.
Sinds gisteren heeft hij ook vliegen beenbeschermers, en daarmee stond hij direct rustiger.

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:26

Serenity350 schreef:
darkadia schreef:
Hier inderdaad ook jaarrond paddock met schuilstal en onbeperkt ruwvoer. Soms doen we wat op erf of met rondje wandelen wat grasjes eten. Dat gaat goed.
Hooi of voordroog maakt hier geen verschil.

kan hij prima zonder zijn deken los in de bak, en staat dan rustig. Rond de avond wordt hij onrustig als deken af is, en staat hij te stampen, bijt aan zijn benen en tussen zijn achterbenen rondom de koker. Heel sneu.
Sinds gisteren heeft hij ook vliegen beenbeschermers, en daarmee stond hij direct rustiger.

Hier exact hetzelfde tijdens de schemering. En ik had eerlijk gezegd nog nooit gehoord van vliegen beenbeschermers. Dus ben er wel nieuwgierig naar geworden.

Ik zie op de foto dat ze alleen de onderbenen bedekken, heb je dan niet dat de vliegjes net zo hard op de bovenbenen afgaan?

Gek genoeg lijkt hij alleen op z’n onderbenen last te hebben. Waardoor geen idee. Van boet heb je ook beenbescherming die het hele been doet en aan je deken vast gaat. Maar dan heb je wel ook de boett deken nodig ;)

Betreft het koudere weer. Deken gaat hier niet af, maar vanaf maandag gaat de regendeken er overheen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:53

casperzazoe schreef:
Hoe heten die beenbeschermers? Zowel die als jij hebt als die van boet. Krijg met Google niet zo snel iets gevonden

Ik heb arma (van shires). Is oa bij ej en agradi verkrijgbaar.
Je hebt ze ook van Rambo (maar daar zit een plastic strip in die niet fijn schijnt te zijn) of van busse.

Die andere kwam ik bij toeval toen tegen, maar zie ik nu ook even niet meer helaas.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:29

Hier merk ik ook veel jeuk rondom de koker. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met zo’n speciale beschermflap daarvoor, waardoor ze wel nog kunnen plassen?