[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Maartje_M

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:06

Hier begint de welsh ineens te schuren -O-
Ze schuurt tot nu alleen haar hoofd maar zag haar net ook haar hals schuren. Heb haar van alle voer gehaald, krijgt alleen nog pavo vital, staat op een kale weide en krijgt onbeperkt hooi. Zou ze dan toxh echt ZE hebben?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:31

ellepel schreef:
Maartje. Hoe kaal is die weide?
Heb je er een foto van, soms is het juist dat ze veel jong gras eten wat op komt.
Dat kan ook jeuk geven.

Zo ziet de weide eruit, kaal met plukken gras :+
Afbeelding

Ze begint nu ook echt manen af te schuren, dus ga zo even op jacht naar een weken met hals en iets op haar hoofd. Vraag me dan wel af of ik haar wel gelukkig kan maken met 24/7 buiten :\

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:32

Er gaat regelmatig een zandkuur in :) ze hebben een groot stuk, waarvan een deel alleen zand, een deel zoals op de foto en een deel met wel een dichtere grasmat. Vol in het gras gaat niet met mijn ppider die er bij staat...
Heb jij het masker ook dag en nacht op?

24/7 kan ook zonder gras :) vind het zo lastig want zie haar nauwelijks schuren maar de manen breken dus wel af

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:47

Hier hebben ze ook een fijne schuilstal maar ik zie Jonique eigenlijk alleen binnen als er eten is :') ja en af en toe om te drinken. Volgens mij schuurt ze ook alleen daar.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:48

Wie heeft de tip. Ik zoek een deken maat 135/145
145 is eigenlijk net te groot, 135 te klein :+ EJ 145 gaat, maar daar hebben ze geen dekens met hals?
Bucas 145 zwemt ze echt in. Ze heeft nu 135 op maar dan heeft ze blote billen. Verder ligt die best lekker
Iemand een tip waar te kijken? Hoeft geen echte eczeem deken, maar wel een vliegendeken met minstens vaste hals die goed aansluit

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:17

Ik vond die nog best aan de prijs voor een huismerk deken :o
Heb nu een andere besteld, benieuwd hoe die ligt.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:03

Vraagje, mijn jeukerd jeukt momenteel heel erg op haar rug. Ze staat als de deken af is bijna meteen in haar rug en flank te happen. Ik herken dit niet van de eczeempaarden die ik ken, jullie wel?
Ik wil haar een detox kuur geven. Ik zie dat er verschillende merken zijn. Waar hebben jullie goede ervaringen mee, of maakt het niet zo veel uit?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 16:40

Maartje_M schreef:
Vraagje, mijn jeukerd jeukt momenteel heel erg op haar rug. Ze staat als de deken af is bijna meteen in haar rug en flank te happen. Ik herken dit niet van de eczeempaarden die ik ken, jullie wel?
Ik wil haar een detox kuur geven. Ik zie dat er verschillende merken zijn. Waar hebben jullie goede ervaringen mee, of maakt het niet zo veel uit?

Toevallig nog meer ervaringen?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:46

ellepel schreef:
Maartje_M schreef:

klinkt als iets vergelijkbaar als regenschurft
paar keer nat onder de deken gehad?
even die plekken een paar dagen achter elkaar met betadinescrub,shmpo behandelen.of hibiscrub dat kan ook.
mijn ruin had het toen hij nog onder de rsih stond,die deken bleef te lang nat na een regenbui.
kreeg hij ook op rug en flanken jeuk van.

Oh dat zou misschien wel kunnen :\ bedankt voor de tip!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie