[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

welmoed__

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:32

Ik volg ook weer mee.

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:48

Ik heb de NAF detox gewonnen via Facebook. Nu wil ik die gaan gebruiken als kuurtje voor mijn merrie met lichte eczeem. Hoe lang moet ik het dan gebruiken?

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:43

ellepel schreef:
welmoed__ schreef:
Ik heb de NAF detox gewonnen via Facebook. Nu wil ik die gaan gebruiken als kuurtje voor mijn merrie met lichte eczeem. Hoe lang moet ik het dan gebruiken?

Staat vast wel op de verpakking?

Nee helaas.

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:39

Ik hoor toch ook wel goede verhalen over de magneet.

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:37

Dat meen je niet, dat is wel balen zeg.

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:10

Ik heb gisteren de eczeemdeken van Horsegear binnen gekregen en vandaag gepast. Op het lichaam past het goed, maar hals is echt veel te groot. Haar huidige is eentje van Shires, waarvan de nek ook wel wat te groot is, maar niet zo erg als die van Horsegear. Deze ga ik dan ook terug brengen.
Iemand ervaring met een deken met wat kortere hals?

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:15

Pfff, how doen jullie het als het regent, je paard een eczeem deken op heeft en je niet die kant op kan? Ik zit hem nu te stressen dat ze het te koud gaat krijgen als die deken helemaal nat regent. :(

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:23

Dat klopt, maar de deken drukt naar mijn idee de haren plat waardoor ze de haren niet omhoog kunnen zetten als het koud is.

Edit: vooral als het zoals nu aan 1 stuk door regent.

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:07

Ik laat hem ook op, maar die van mij staat er echt wel onder te zweten helaas.

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:03

Hier is het ritme ook omgedraaid. Paard lief staat nu lekker buiten.
Ze is een lichte eczemer en heb haar nu een vliegendeken om gedaan ipv de eczeem deken. Ze stond zo te zweten onder de Shires deken.
Ook heb ik gisteren een magneet gekocht van Amina jewels en vandaag in gevlochten. Ben een beetje sceptisch er over, maar een kennis van mij die echt een nuchtere boeren trien is, had een eczemer van haar door dat magneet zonder deken buiten staan. Voor die 25 euro vind ik het proberen waard. Zelf ben ik niet zo'n zweefteef :')

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:21

Martine, dat had ik dus ook! Maar ze kwamen in de buurt te staan met een kraampje, dus ik dacht ga toch maar eens langs. Voor die 25 euro heb ik iets van, baadt het niet dan schaadt het niet.

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 22:54

Celine_Famke schreef:
Is hier toevallig iemand met interesse voor een nette Rambo Sweet Itch Hoody? Ik ga mijne weg doen. Als iemand hem wilt overnemen, moet je even een PB sturen.

Met Shenna gaat het echt top, hopelijk blijft dat de hele zomer zo!

Ik heb nu ook toch maar derfen gekocht. Komt maandag binnen.

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:09

Bij mij is het dag nacht ritme ook omgedraaid en merk dat ook direct aan haar schuren. Hier niet de mogelijkheid om het op de normale manier te doen.

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:48

Hier gingen ze dan om 21:00 naar buiten. Heb er helaas niet veel over te zeggen, daar ik op een pensionstal sta.

Van de magneet merk ik nog niet zo veel helaas.

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:27

Hebben hier mensen ervaring met een allergische reactie op Derfen? Ik smeer dit sinds kort en bij haar uier krijgt ze korsten/schilfers. In eerste instantie pulte ik het er een beetje af, niet in de gaten dat er roodheid onder weg kwam. Ze heeft het maar aan 1 kant van haar uier, andere kant is helemaal niks aan de hand en op haar hoofd/manen/staart zie ik ook niks vreemds. Ik heb natuurlijk even niet bij haar uier gesmeerd.
Afbeelding
Afbeelding

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:09

Helaas reageert mijn merrie nu ook op de derfen op haar hoofd. Echt pijnlijke plekken, zo sneu. Baal er behoorlijk van.

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:12

Ik vind het ook wel een dingetje, die warmte van nu en der eczeem deken. :=

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:03

Hier heb ik toch de deken er af gehaald. Ze heeft nu sinds kort het magneet sieraad in en sindsdien heeft ze wel minder jeuk onder haar buik en aan het hoofd. Haar manen en staart schuurt ze nauwelijks. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Mocht ze gaan schuren gaat de deken er weer op..

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:43

lalala_20 schreef:
welmoed__ schreef:
Ik vind het ook wel een dingetje, die warmte van nu en der eczeem deken. :=

Ik twijfel ook of ik de eczeemdeken de komende dagen overdag af zal doen. Mijn paard stond vandaag al aardig te zweten dus ik heb hem een paar keer lekker afgesponst, maar de rest van de week moet ik werken dus kan ik niet tussendoor naar hem toe om dat te doen. Hij heeft een schaduwplek in de wei, maar ik ben toch bang dat het met deken op te warm voor hem wordt. Aan de andere kant wordt hij heel onrustig als hij vliegen/mugjes/dazen op zijn hele lichaam voelt, dus dan gaat hij daardoor misschien juist extra heen en weer lopen. Dilemma -O-

Ik snap je dilemma, die heb ik ook inderdaad. Ook niet in de mogelijkheid om overdag naar stal te gaan ivm werk. Ik kan tegen half 5 op stal zijn, dus dat doe ik morgen ook gelijk om te kijken hoe het gaat.

roosje78 schreef:
welmoed__ schreef:
Hier heb ik toch de deken er af gehaald. Ze heeft nu sinds kort het magneet sieraad in en sindsdien heeft ze wel minder jeuk onder haar buik en aan het hoofd. Haar manen en staart schuurt ze nauwelijks. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Mocht ze gaan schuren gaat de deken er weer op..

Magneetsieraad?

Ik heb een magneetsieraad bij mijn paard in de manen van Amina Jewels. Ik hoorde daar in mijn omgeving meerdere positieve ervaringen over, zelfs van een paard die nu zonder deken buiten kon staan. Ik was er in eerste instantie sceptisch over, maar begin toch wel kleine verandering te zien. Dus misschien helpt het ergens toch wel.. Voor meer info er over verwijs ik je door naar hun facebook of internet pagina.

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 07:08

Ik ben heel benieuwd wat ik aantref vanmiddag. Ze staan als het goed is nu al op het land en gaan met deze dagen eerder naar binnen, rond een uur of half 2.

Ik heb het geluk dat die van mij niet extreem schuurt, bijna niet, dus durfde het wel aan met een lading vliegenspray.

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:48

Ik heb de derfen clear en mijn merrie reageert niet goed op haar hoofd en tussen de achterbenen. Krijgt korsten en open plekken er van die ook echt zeer doen. Bij haar staart lijkt ze er geen last van te hebben.

Mijne staat nu sinds dinsdagmiddag zonder deken en het gaat verbazingwekkend goed. Donderdag had ze iets geschuurd aan haar staart, heb haar toen gewassen met tea three shampoo en daarna beetje gesmeerd met de derfen bij haar staart en gisteren was er niks van geschuurd te zien. Ook onder haar buik heeft ze geen jeuk meer. Haar hoofd twijfel ik nog een beetje over of dat goed gaat, maar dat houd ik goed in de gaten.
Heb toch het idee dat het magneet sieraad wel wat doet..

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:09

Céline, begrijp ik nu dat Famke ook plekken kreeg van de derfen clear? En niet van de gewone derfen?

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:27

Celine_Famke schreef:
welmoed__ schreef:
Céline, begrijp ik nu dat Famke ook plekken kreeg van de derfen clear? En niet van de gewone derfen?

Mijn huidige paardje heet Shenna. :D Famke had dit niet nodig. Maar klopt! Ik gebruikte de original al een tijdje en die werkte echt top. Maar die geur... Pfoe! Ik las toen dat die Derfen clear dus veel minder sterk rook. En net zo goed werkte. Is vooral voor witte paarden geloof ik. Maar ik dacht, laat ik dat dan eens proberen! Want die kan qua geur gewoon zonder handschoentjes opgebracht worden. Hoef je er ook niet zo op te letten dat het niet lekt of op je kleding komt haha.

Maar inderdaad, voor Shenna werkte de clear echt niet. Het was super vettig, waardoor ze er een soort van plakkerige korsten van kreeg.. Had ook veel moeite om het weer schoon te maken. Dus dat was eens maar nooit weer! Gewoon lekker de original. Dan maar stinkende handen soms haha.

Sorry natuurlijk, Famke is niet meer. Dat wist ik achteraf ook wel.

Misschien dat ik dan toch eens de gewone moet proberen. Harry is natuurlijk wit, dus mij leek de clear dan wel handig.

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:00

Celine_Famke schreef:
Geen probleem! En oh, dat is dan wel lastig ja.. Aangezien Derfen wel echt bruinig is. Ik heb natuurlijk een zwart paard, dus ik smeer haar hele hoofd vol en zie er niks van. Maar bij een wit paard zie je het wel heel erg denk ik. Ik weet niet waar jij het wilt smeren?
Sommige mensen mengen het met vaseline, misschien dat dat de kleur ook wat verdunt. Maar ik ben bang dat het dan wel erg vettig wordt ook weer.

Ik wil hoofd smeren, maar die is bruin dus is niet zo erg, buiknaad uiers etc, ook niet zo erg, maar haar billen/staart ook en die zijn wit. De clear is inderdaad ook vettig.

Harmony <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:10

Heerlijk zeg, lichtelijk jaloers. Al moet ik zeggen dat het met de mijne zonder deken ook best goed gaat *klopt af*. Zou fijn zijn als ik haar nog met het laatste beetje zou kunnen ondersteunen.

Harmony <3