wendy1987 schreef:Mijne blijft vanaf morgen gewoon binnen. Wel deken op. Maar veels te warm in t zand zonder schaduw. Dan maar ff weekje binnen en er uit als ik er ben.
xZiva_ schreef:Ik bedenk me nu dat mijne is gaan schuren na antibiotica.. zou dat kunnen?![]()
Moet zeggen dat ik ook niet weet of hij het daarvoor al had. Heb hem pas sinds eind april
Froukje schreef:Als je geen deken wilt gebruiken kun je nog eens kijken naar iets als Derfen, dat is bij de meeste paarden een redelijk goede jeuk onderdrukker.
Wat me trouwens doet verbazen dat de Epplejeck dat spul niet meer verkoopt
Ootie schreef:Ik was pas bij Epplejeck en ik begreep van een verkoopster dat ze Derfen niet meer verkopen omdat er bepaalde stoffen inzitten die niet meer mogen. Dan ben ik wel benieuwd of het wel in de handel blijft, want bij mijn paard helpt het goed.
moonfish13 schreef:Even een korte vraag, ik kom binnen vallen.
Hier staat een oud ponietje met relatief lichte jeuk, ik denk geen eczeem maar ik zoek een fijn smeersel.
Aloë vera gel vind hij lijkt niks, ik smeer nu even hydrocortiderm ivm enkele flinke insectensteken die moeten genezen.
Voorheen kende ik Derfen en Sweet itch maar ik sta open voor tips.
Wat belangrijk is is dat het absoluut niet mag verbranden in de zon, dus niks vettigs.
Betaalbaar is leuk maar als het maar werkt vind ik het bijna allemaal wel prima.
Kunnen jullie me een zoektocht besparen als kriebel pro’s?
Slmt9 schreef:Dat het natuurlijk is wil niet zeggen dat het geen kwaad kan. Als je jezelf insmeert met een citroen of sinaasappel en de zon in gaat kan je jezelf mooi bleken. Daarom ook nooit producten kopen met citrus, op je huid smeren en mee de zon in gaan.
Derfen kan blaren geven of je paard kan allergisch zijn voor een ingrediënt. Ik gebruik het dus niet vol in de zon, tenzij er een deken over gaat.
welmoed__ schreef:Céline, begrijp ik nu dat Famke ook plekken kreeg van de derfen clear? En niet van de gewone derfen?
welmoed__ schreef:Celine_Famke schreef:Geen probleem! En oh, dat is dan wel lastig ja.. Aangezien Derfen wel echt bruinig is. Ik heb natuurlijk een zwart paard, dus ik smeer haar hele hoofd vol en zie er niks van. Maar bij een wit paard zie je het wel heel erg denk ik. Ik weet niet waar jij het wilt smeren?
Sommige mensen mengen het met vaseline, misschien dat dat de kleur ook wat verdunt. Maar ik ben bang dat het dan wel erg vettig wordt ook weer.
Ik wil hoofd smeren, maar die is bruin dus is niet zo erg, buiknaad uiers etc, ook niet zo erg, maar haar billen/staart ook en die zijn wit. De clear is inderdaad ook vettig.
IngridM schreef:welmoed__ schreef:Ingrid, mijn merrie reageert op de derfen alleen op haar hoofd en onder haar buik/uiers/binnenkant achterbenen. Haar manen en staart geven geen allergische reactie.
Ook bijzonder he. Lastig toch allemaal haha
Gizeppie schreef:ellepel schreef:jij vroeg het net ook in het andere topic he.
denk toch echt dat je voor de kosten en vraag wat er gespoten is je veearts moet vragen.
behalve de spuit betaal je ook voorrijkosten, onderzoekskosten.
maar in het andere topic zeg je dat het van de vliegen komt?
heb je eventueel een foto of wat meer uitleg wat je paard precies heeft?
De dierenarts zei dat het waarschijnlijk door iets van buiten af komt, dus vliegen, want het zijn volgens hem geen mijten..
Ik zal het consult even afwachten haha..
[ [url=m/sO5kKj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kBRdzo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paard heeft dit al eerder gehad aan het begin toen ik net hier stond.. Maar nu is het weer terug. Dikke ogen (de kap is 2 dagen afgeweest).. De dierenarts zei dat het geen eczeem is, omdat dit begint in manen en staart en dit is bij mij alleen op het hoofd.. Ik heb hem wel ingepakt staan zonder deken gaat helaas niet.. Ze wisten niet zo goed wat het was..
Gebruikers op dit forum: _bloempje01_, Foreverkliek, lianne125, Nienkeee_, Sunny en 24 bezoekers