[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

HorseTimeXL

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:20

Hallo ik hoop dat ik mij hier mag melden. Ik had een vraagje. Ik heb sinds 8 weken een eigen paard. Hartstikke leuk natuurlijk. Echter merk ik sinds vandaag of eigenlijk gisteren dat hij zijn staart schuurt. Echt enkel zijn staart. Wat mij opvalt is wel dat als ik met zo'n rubber handschoen om zijn staartwortel borstel dat hij echt zijn staart op tilt dus hij reageert daar wel op. Maar hij heeft dat verder niet met zijn manen oid. Nu las ik ook ergens dat dat mogelijk wormen konden zijn? Hoe vaak ontwormen jullie je paard? Alvast heel erg bedankt! Hij staat sinds 4 weken van 8 tot 14 uur op de wei.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:22

ellepel schreef:
Ik gok op jeuk uit gras.
Vergeet niet dat er nu best veel suikers in zitten.
Zeker omdat het ook nog es droog is kan het niet goed groeien.

Wij hebben maar 1 eczemer,maar ik weet zeker dat als ik nu de paarden een aantal uur op het gras zou zetten ze allemaal kriebels krijgen.
Zou kijken of ze er wat korter op kunnen?

Ik geef hem nu wel 1,5 week pronutrin ter bescherming van zijn maag. Dit ivm verhuizing en stress. Daar gaat die morgen vanaf. Daar schenen veel suikers in te zitten. Zou dat een oorzaak kunnen zijn im combinatie met wei etc. Als die stopt kan dat dan minder worden? Hebben jullie tips of iets wat ik erop zou kunnen smeren bijvoorbeeld? Denk dat hij het idd doet wanneer die op stal terug komt. Daarna niet meer.
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 21-04-19 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:47

Hebben jullie toevallig een goed middel dat je op de staart kan smeren om het rustig te krijgen en de haargroei te bevorderen?

HorseTimeXL

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 05:54

Hoi bokkers, ik vroeg mij af of jullie nog een heerlijke shampoo/lotion weten voor mijn paard die toch wat kriebelig is. Gelukkig lijkt zijn staart onder controle maar toch merk ik wat roos etc bij zijn manen en staart en is die op sommige plekken gevoelig. Dus nu dacht ik het is goed weer aan het worden wie weet kan ik hem even met een kalmerende shampoo wassen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:05

Hebben jullie hier toevallig een goed middeltje of ervaring met een middel voor paarden met jeuk aan neus en ogen, eigenlijk het hele gezicht :) . Mijn paard heeft daar nu best last van. Ook heeft hij traanogen als die buitenstaat. Zodra hij binnen op stal komt is dat over. Headshaken is gelukkig uitgesloten. Maar als ik met hem nu ga stappen, omdat de osteopaat net geweest is, dan wil die continu tegen mij aanschuiven en normaliter zou ik denken van kappen of dit is dominant gedrag, maar als ik dan even ga stoppen met hem en over zijn neus wrijf en langs zijn oren heeft hij daar echt behoorlijke jeuk. Gelukkig schuurt hij niet meer aan zijn manen en staart, dat deed hij in het begin heel eventjes dus echt exceem denk ik ook weer niet. Vermoed wel dat het te maken heeft met de verhuizing van Friesland naar een bosrijker gebied in Overijssel (hem hem uit friesland gekocht). Gaat vooral om zijn hoofd eigenlijk. Alvast heel erg bedankt!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie