[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MartineC1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:45

Dat ben ik ook gaan volgen op FB inderdaad, ik overweeg ook zo'n magneet aan te schaffen. Ben er wel nieuwsgierig naar. Voor nu staat mijn merrie nog zonder deken (* klopt af!! *) en staat wel op de CBD druppels, ik hoop toch zo dat dat voldoende is tegen de kriebels! _/-\o_

Linde-Levana van 't Witteveen v. Alfred van Braakzicht *Z1+6

MartineC1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:14

TanteFlavie schreef:
shadowstar schreef:
Ik ben zelf over gestapt naar de CBD olie van Jacob Hooy 5% van Holland and Barett, heb daar toch iets meer vertrouwen in

Ik ben ook overgestapt naar die van Jacob Hooy, maar eerlijkheid doet me zeggen dat het eerste flesje het huismerk van Kruidvat was en dat ik daar meteen ook goede resultaten mee zag. In mijn hoofd is het merk van Jacob Hooy "beter" dus ben ik naar dat merk overgestapt.

Mijn eerste flesje was ook eigen merk Kruidvat en sloeg wel gelijk goed aan, mocht de Action hier ook leeg raken dan grijp ik toch weer terug naar het Kruidvat..

MartineC1711

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:38

Kijk anders een voor extra Vitamine C. Mijn paard heeft een verzwakte lever (ziet ook altijd wat gelig op het tandvlees en oogwit) en maakt daardoor zelf te weinig vitamine c aan. Voor de huid geef ik daarom ook extra zink bij. Ik moet het afkloppen maar na 8 jaar jeuk is dit het eerste jaar dat ik zonder eczeemdeken en schuurplekken sta.. Mocht je meer info willen kun je me altijd een pb doen +:)+

MartineC1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:08

welmoed__ schreef:
Hier is het ritme ook omgedraaid. Paard lief staat nu lekker buiten.
Ze is een lichte eczemer en heb haar nu een vliegendeken om gedaan ipv de eczeem deken. Ze stond zo te zweten onder de Shires deken.
Ook heb ik gisteren een magneet gekocht van Amina jewels en vandaag in gevlochten. Ben een beetje sceptisch er over, maar een kennis van mij die echt een nuchtere boeren trien is, had een eczemer van haar door dat magneet zonder deken buiten staan. Voor die 25 euro vind ik het proberen waard. Zelf ben ik niet zo'n zweefteef :')

Ik heb de site om te bestellen ook bewaard, al een paar keer getwijfeld om te bestellen :j

MartineC1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:44

Isabel_k schreef:
Hebben jullie tips van het jeuken aan de benen (specifieker; de witte sokjes)? Vorig jaar deed hij dit niet, maar op dit moment ziet hij eruit alsof hij ruzie gemaakt heeft met een kat. :+

Ik heb gisteren als test oude sokken kapot geknipt om deze om het kootje te trekken zodat hij daar iig geen jeuk meer heeft. Het zat niet strak of iets, maar ik twijfel of dit niet te warm is en of er misschien een andere oplossing is.

Het kan ook zonnebrand zijn, dat heeft de mijne namelijk. Gaat om een haflinger met witte benen bij mij. Zij heeft een slecht werkende lever waardoor de gevoelig is voor zonnebrand.

MartineC1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:21

Die van mij weet ook dat het fijner is mét dan zonder, plus standaard een snoepje nadat hij over het hoofd is gegaan werkt natuurlijk ook mee ;-)

@_KaWi_ ik! Ik merk ook verschil met extra vitamine c, daarnaast geef ik ook zink bij. Maar het scheelt zeker!

MartineC1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:19

Ikzelf gebruik deze:

Citaat:
ik voer zelf sinds eind februari/begin maart deze:
https://www.deonlinedrogist.nl/bonusan- ... -9312.html
Deze is basegebonden en trekt niet de pH van het spijsverteringsstelsel verder scheef zoals een zuur gebonden supplement dat wel doet. Het is belangrijk te kijken om dit rustig op te bouwen, het trekt namelijk het vocht uit de weefsels en kan daardoor diarree veroorzaken. Ik moet zeggen dat dat bij mijn paard gelukkig nooit gebeurd is, ik merk niks aan de mest terwijl ik de dosis nu in 1x, 1x per dag geef. Mij is geadviseerd te beginnen in de eerste week met een halve dosis en dat op te bouwen naar de volledige dosis.

Het is voor een haflingermerrie van ongeveer 450 kg en zij krijgt 4 schepjes per dag (in 1x) dat staat gelijk aan 4 gram. Advies is eigenlijk om dit over 2 voerbeurten te verdelen maar het werkt bij bij prima in 1 beurt.

MartineC1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 07:44

Klopt wat er staat, nu heeft die van mij een beschadigde lever dus is het sowieso verstandig om wel bij te voeren. Zij maakt het zelf in mindere mate aan.

ellepel schreef:
paarden maken het zelf aan in de lever he, wij kunnen dat niet.
die van mij krijgen via de pavo vital al extra binnen :j

lees dit even
http://www.voervergelijk.nl/informatie/ ... or-paarden

MartineC1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 21:56

Je zou deze nog eens kunnen proberen? Is een pyjama maar dan met klittenband aan de hals..

https://www.agradi.nl/harrys-horse-ecze ... ct-reviews

xZiva_ schreef:
Iemand enig idee of er een eczeemdeken is met een hals opening voor ongeveer een neck-o-saurus?

[ [url=m/uIR36f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wil het liefst die rambo sweet itch hoody (mede omdat ik niet iets over zijn hoofd kan trekken wat die bekende bruine dekens hebben..) maar geen idee of die geschikt zijn voor zijn mega hals :=

MartineC1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 06:03

Nee sorry, dat weet ik niet.. ik zocht zelf een deken waardoor ik deze tegenkwam en jouw bericht nog in m’n hoofd had.
Die nekbanden zitten altijd kneiterstrak inderdaad, je zou ‘m een poosje kunnen oprekken en kijken of dat scheelt..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie