[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:33

Groene leem werkt ook super.
Die van mij had dit wel toen hij s nachts nog op stal stond. Nu alweer bijna 3 jaar 24/7 buiten en geen last meer gehad.

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 08:53

Nee, die ik heb zat in een tube. Moet je op de mok/been smeren en laten intrekken

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:13

Mizora schreef:
Voor dieren die veel last van ontstekingen krijgen en niet veel te dik zijn, raad ik aan lijnzaadolie bij te gaan voeren. De gunstige omega 3:6-verhouding heeft een licht ontstekingsremmende werking. Juist geen zonnebloemolie bijvoeren, door de ongunstige omega 3:6 werkt dat juist licht ontstekingsbevorderend.

Bij voorkeur de lijnzaadolie van vitalbix vanwege de toegevoegde vitamine e.

Ik voerde lijnzaad olie bij, op advies van de dierenarts voer ik nu maisolie en wel 120ml per dag.

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:50

Hij is te schraal en moet bijkomen. Ik vertelde dat ik lijnzaadolie bijvoerde maar ik kon beter maisolie voeren.

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:04

Nou ik vertrouw de dierenarts wel hoor :D

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:22

Ik geloof het gelijk hoor daar niet van. Ik heb zelf idd ook dit al eerder gelezen daarom heb ik erna gevraagd toen ik met Aaron bij de dierenarts was voor zijn eorth.
Het is voor nu goed om deze te voeren en het is niet voor lang gebruik.

Heb wel weer iets met die stomme processierups. Gisteren zat hij onder de bultjes. Gelijk helemaal afgespoeld en vandaag weer gedaan. Stuk van de bomen afgezet en het leek gelukkig wel al wat minder.
Vind het zo sneu voor hem.

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:46

Wendie1992 schreef:
Wat zijn jullie voer schema's??

En voordroogkuil of hooi
Aangezien er in hooi ook vaak 10% suiker in zit.

Heb al heel wat gelezen maar ben toch benieuwd wat jullie allemaal voeren. En welke merken ...

Senior prios met pavo vitaal en een schep voermeesters voor sobere rassen
Hij staat op de graswei en krijgt hooi gemixt met voordroog

@cowgirl, balen zeg. Sterkte met je paard

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:17

Mijn paard staat op gras.
Bij ons is het eigenlijk net zo als waar je heen zou willen maar dan in 2 stukken opgedeeld. Ook een flink stuk.
Gelukkig niet bekend met hoefbevangenheid. Aaron staat 24/7 buiten in een kudde met schuilstal. Vroeger stond hij in de avond en nacht op stal maar dit is veel fijner.
Ik hoop dat het nog lang zo kan doorgaan.

@casperzazoe veel succes de komende tijd. Zal toch ff een periode zijn dat ze bijv niet willen eten oid.

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:55

Nee idd dat doen ze helaas niet, lees de OP dus goed door!

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:56

Fibrefeet lustte die van mij na een week al niet meer.
Hij krijgt nu SP met pavo vital en inmiddels weer lijnzaad olie

Hier het eerste jaar waarin in hem te dun vind op de bovenlijn en krijg hem ook niet echt veel dikker bovenop. Moet wel zeggen dat er sinds kort eorth is vastgestelt en er is nu een tand getrokken. De pijn heeft natuurlijk ook niet geholpen

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:12

Assebassiezo ziet de mijne er ook uit.

@ maris als supplement of als voer?

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:47

Maris schreef:
AaronYve schreef:

@ maris als supplement of als voer?

Ligt er aan of er ook nog gewicht bij moet. Zo ja, dan voer hoog in eiwitten zoals b.v. merriebrok , podo grow, 18+, lucerne, futura bijvoorbeeld.
Anders een supplement, maar dat zal moeilijker te vinden zijn hoog in eiwitten.

Ja graag :D
k heb idd staan kijken bij de merriebrok toen ik weer voer kocht. Zal em morgen gelijk gaan halen

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:46

assebassie schreef:
AaronYve schreef:

Ik wil die van mij niet dikker hoor, dan staat ze gelijk weer bevangen, liever een beetje schraal dan te dik, ze mag nog strakker 8-).

Fabster, je zou ook eens venkel en plantaardige kool kunnen proberen voor de diarhee.
Ik geef ze een paar keer per week een venkelknol (heb ik in de tuin staan) vinden ze lekker en mest is perfect. Biergist wel eens aan gedacht? Stro erbij ?

Ik vind het te schraal voor mijn paard. Gelukkig is hij niet bekend met hb maar dat hij er zo uit ziet is voor mij een teken dat het beter kan.

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 19:17

Ellentjes veel sterkte!

Mijne is nog in zomervacht maar begint te verharen. Een paard wat hier staat en ik verdenk van cushing is al dik in de wintervacht. Echt erg dat de eigenaar het negeert. Beestje heeft alle symptomen.

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:31

Lillian__ schreef:
Hallo hallo,

Ik heb 10 september mijn pony op PPID laten testen, 2 dagen later was de uitslag binnen bij de DA en die vertelde mij dat hij licht positief was. Ik zou de uitslag per mail krijgen maar dat waren ze vergeten denk ik. Nu kreeg ik die dus vandaag binnen en op de uitslag stond dat mijn pony positief is op 226 PG/ml als positieve ondergrens van juli - half november word 100 PG/ml aangehouden. Behalve dat mijn pony slecht uit zijn vacht komt en al vroeg een dik pak haar aanmaakt (vind ik! hij functioneerd nu nog prima met een jacht modelletje) heeft hij verder nog nooit klinische problemen gehad (HB, krulvacht, kuiltjes boven zijn ogen ect) hij is ook nog niet oud, pas 11.

Nu kwam iemand ermee dat Idex misschien de test resultaten door elkaar heeft gehaald. heeft iemand hier dit al eens mee gemaakt?

Mijne heeft cushing maar heeft deze symptomen wat jij noemt ook niet.
Als je de test niet vertrouwd kun vraag de uitslag opvragen en eventueel een opnieuw testen.

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:18

Mijne staat 24/7 in een weide met gras. Niet bekend met HB

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 16:29

Mijne is nooit dik geweest. Ik denk echt dat hij een andere vorm van cushing heeft dan wat ik hier allemaal lees :Y)
Staat op gras, heeft geen lange vacht, niet bekend met HB, hoef niet te scheren..
Laat alleen maar zien dat iedere cushie weer anders is.

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:17

@ Shanna

Na jaren?? Hij heeft al 6 jaar medicatie :Y)
Dat bedoel ik dus. De ziekte is niet standaard!

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 13:57

Een hele hoge waarde en de sloomheid.
6 jaar geleden plast hij ontzettend veel, was lusteloos en zat gewoon niet lekker in zijn vel.
Zag er wel nog tiptop uit dus nooit aan cushing gedacht. Na t testen van de nieren die goed bleken te zijn, een test voor cushing gedaan en medicatie opgestart.
Daarna kreeg ik mijn paard weer terug. Na een jaar of wat nog eens getest en de waarde was/is nu goed met medicatie.
Ik ga mijn paard geen medicatie onthouden terwijl hij het duidelijk wel nodig heeft
Maar iedereen denk alleen maar aan de standaard symptomen terwijl mijn paard dus laat zien dat dat niet altijd klopt of bij ieder paard t zelfde is.

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:00

ik voer sinds 2 maanden merriebrok bij en zie nu dat het werkt. Ook voor het invallen.Hij begint lekker bij te komen. Diarree is weg door goed hooi, baasje blij!

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:07

Mijne is niet gevoelig met suikers gelukkig. Let er wel op hoor maar merriebrok heeft hij echt nodig zo te zien en samen met SP en lijnzaadolie werkt het super!
Pulp krijgt hij diarree van, de rest blieft hij niet
merriebrok voer ik na een tip van hier en het doet zijn werk

Aaron
Elmar
Lucky

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 18:34

wouterpaard schreef:
Op fb bij roos stoop (dierenarts) kan ook goedkoper worden gekocht. Ze adverteert ermee op fb een actie.
60 voor 106,80 incl verzenden
160 voor 285 incl verzenden

Ik betaal voor 160 pillen 250 euro maar dat was vorig jaar ook al zo.
Daarvoor betaalde ik voor 100 pillen 75 euro.
Loopt dat patent echt af want dat zou heel fijn zijn.

Aaron
Elmar
Lucky