Ervaringen paard met gezwel in blaas *video*

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:25

Een stalgenoot heeft een paard dat al een aantal jaren met een verlamde kringspier rondloopt, ook een ruin. Zij heeft ook ontzettend getobd met uitvissen wat het beste werkte voor de benen. Zij wast de benen nu om de dag met betadinescrub met lauw water met een spons ( met een borstel werkt te hard in). Daarna droogt ze de benen goed af met een handdoek ( die ze daarna gelijk de was in doet). Daarna smeert ze het dik in met Zink-zwavelzalf. Dat werkt nu voor haar als zo'n anderhalf jaar goed. Haar paard staat overdag op het land ( zomer) of paddock ( winter) en 's nachts op stal. In de tijd dat het open was ( zoals nu bij jou) deed ze dit dagelijks.

Afsluiten met waterdichte beenbeschermers heeft ze ook over nagedacht, maar dan kan de huid helemaal niet ademen en krijg je waarschijnlijk weer andere problemen.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:54

Jet schreef:
Een stalgenoot heeft een paard dat al een aantal jaren met een verlamde kringspier rondloopt, ook een ruin. Zij heeft ook ontzettend getobd met uitvissen wat het beste werkte voor de benen. Zij wast de benen nu om de dag met betadinescrub met lauw water met een spons ( met een borstel werkt te hard in). Daarna droogt ze de benen goed af met een handdoek ( die ze daarna gelijk de was in doet). Daarna smeert ze het dik in met Zink-zwavelzalf. Dat werkt nu voor haar als zo'n anderhalf jaar goed. Haar paard staat overdag op het land ( zomer) of paddock ( winter) en 's nachts op stal. In de tijd dat het open was ( zoals nu bij jou) deed ze dit dagelijks.

Afsluiten met waterdichte beenbeschermers heeft ze ook over nagedacht, maar dan kan de huid helemaal niet ademen en krijg je waarschijnlijk weer andere problemen.

Ik verbeter mezelf even, ik heb even opgezocht wat ze er precies aan doet.

Dagelijks spuit ze de achterbenen af, om de dag doet ze er Levertraan-Zinkzalf op. En dan 1 keer per week wast ze met lauw water en Betadine-scrub. Na het natmaken droogt ze het wel steeds met een schone handdoek. Harry's Horse heeft het, het is er van Parisol en volgens mij ook van Grand National.

Een uitgang zoals bij een merrie lijkt me geen zin hebben, het blijft er dan uitlopen, ik denk niet dat ze daar een werkende kringspier op kunnen maken.

Ik wil je hoe dan ook veel succes wensen, wat je ook besluit om te doen ( wat er straks ook mogelijk lijkt), ik vind het een lastig probleem...
Nu hangt dat er natuurlijk helemaal vanaf hoe het paard verder is en of hij zichzelf blijft, dat kan jij zelf heel goed bepalen hoor ( weet ik wel van andere berichtjes die je hebt geplaatst ;) )!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:57

Dat wat ik aangaf heeft ze in eerste instantie gebruikt toen de benen open lagen en daar zijn ze goed mee genezen. Daar hoef je dus niet persé mee te wachten tot het genezen is.

Let ook goed op de huid aan de binnenkant van de bovenkant van de achterbenen ( de liezen zeg maar)en de huid rondom de schacht, ik heb gezien dat het daar ook snel kan smetten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie